Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
Autor Wiadomość
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 15:43   

Otwierasz maskę, odkręcasz chyba 4 śrubki od góry i zdejmujesz chromowany grill. Dostęp masz przez śmigło wentylatora, szału nie ma ale da się zrobić.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=485978#485978
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 17, 2015 15:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 18, 2015 12:09   

Ja już zamówiłem rezystor 0R47/150W. Watowo trochę mocniejszy, powinien zatem dłużej wytrzymać. A może go jakoś tam wcisnę na dodatkowym radiatorze?

[ Dodano: Sob Lip 18, 2015 12:09 ]
Dzisiaj patrzyłem jak odkręcić te cztery wkręty aby się dostać przez grilla do tego opornika i coś mi to nie idzie. Z tego zdjęcia wynika, że chyba jest jakiś inny sposób, może ktoś już to robił?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 18, 2015 12:27   

Widzę w polifcie to skomplikowali... Przedlift 2 śruby i spokoj
_________________
75 Red Edition
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 18, 2015 13:51   

u mnie jak zmieniałem rezystor to nie obyło się bez zdejmowania zderzaka!
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 18, 2015 15:12   

Mnie także się wydaje, że w R-75 po lifcie bez zdjęcia zderzaka do rezystora się nie dostanie. Skoro już zdejmę ten zderzak, to może dosztukować te kable od rezystora, a sam rezystor przymocować w miejscu bardziej dostępnym, aby na przyszłość nie było tyle kłopotu, a dostęp do niego był po podniesieniu klapy. Co koledzy o tym sądzicie?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lip 18, 2015 15:20   

Ten rezystor jest tam po to żeby wiatrak mógł go chłodzić bo on się potężnie grzeje i w innym miejscu na postoju bez pędu powietrza chłodzącego się normalnie spali w moment
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 18, 2015 17:33   

Chciałem się poradzić jeszcze w jednej sprawie. Gdzieś za dwa tygodnie wybieram się w rodzinne strony w okolice Biłgoraja, to spory kawał drogi, bo aż za Lublin. Klimę mam sprawną tylko bez pierwszego biegu na wentylatorze, no i w drodze będę jej używał. Do wyjazdu chyba nie dam rady tego zrobić, czy mogę tak jechać i nic się nie stanie, czy lepiej naprawić ten pierwszy bieg?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lip 18, 2015 17:55   

diesla bez pierwszego biegu raczej nie przegrzejesz ale klima może dostać w pupę bez 1 biegu szczególnie na postoju więc trzeba by np na czerwonym stojąc, czy jadąc w korku ją wyłączać
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Nie Lip 19, 2015 22:21   

janio,jestem wlasnie w Wetlinie w bieszczadach.Pokonalem juz ponad 1100 km nonstop na klimie bo upal okrutny tez bez pierwszego biegu i nic sie nie stalo.Po prostu na postoju zalacza sie od razu drugi bieg pomijajac pierwszy.Co ma dostac w dupe? Czeka mnie jeszcze powrot do Szczecina,ale dluzsza trasa i mysle ze wiatrak sobie poradzi.Podczas jazdy wogole sie nie kreci,na swiatlach od czasu do czasu mocno zakreci.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 20, 2015 11:07   

grota10 napisał/a:
na swiatlach od czasu do czasu mocno zakreci.
No właśnie w tedy katujesz układ klimatyzacji a nie daj boże w korku bo układ dostaje za wysokie ciśnienie w układzie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 20, 2015 11:47   

jak ma za wysokie ciśnienie to włączy się wentylator, w najgorszym wypadku przestanie chłodzic na postoju, kompresor klimy ma dodatkowy zawór sterujący bo nasza a przynajmniej sprężarka w dieslu ma zmienną pojemnośc skokową tłoków
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 20, 2015 12:01   

No ale chyba nie chcesz mi wmówić że przeciążanie układu nie ma wpływu na niego co? Ja rozumiem że to jest wszystko zabezpieczone, że wentylator ruszy jak wzrośnie ciśnienie i że klima się wyłączy jeżeli nie da rady ale ciśnienie wyższe niż standardowe będzie i będzie miało wpływ choćby na uszczelki. A potem się ludzie dziwią czemu im czynnik spiernicza z auta.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Pią Lip 24, 2015 21:26   

Ja tylko dodam, że zakupiłem taki oto rezystor w magicznej cenie 17zł. Wymieniony i działa w końcu normalnie.

Rezystor
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 15:30   

Znalazlem taki http://allegro.pl/rezysto...5152827366.html
rezystor.Nada sie do wiatraczka? Troche wiecej ma ohmow
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 16:24   

a może lepiej ten?
http://allegro.pl/rezysto...5559639288.html
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 16:44   

Ok. To już zawiam. Poduszka olejowa ,,gruszka,,jeszcze potrzebna. Nie mogę znaleźć
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 19:52   

Jak wcześniej pisałem, tak i kupiłem. Rezystor 0R47/150W, ma o połowę większą moc, powinien więc wytzymać większe przeciążenia i nie powinien się mocno grzać. Oto jego wymiary:
długość = 97 mm, szerokość = 47 mm, wysokość = 24 mm.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 20:15   

grota10 napisał/a:
Pokonalem juz ponad 1100 km nonstop na klimie bo upal okrutny tez bez pierwszego biegu i nic sie nie stalo.Po prostu na postoju zalacza sie od razu drugi bieg pomijajac pierwszy
masz wentylator z rezystorem czy bez ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 20:39   [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.

Koenig napisał/a:
W sumie demontaż zderzaka jest banalnie prosty. Ja co prawda do rezystora dostałem się przez grill, ale w ubiegłym tygodniu podczas wymiany żarówki w reflektorze spadł mi drucik mocujący i ostatecznie musiałem zdjąć zderzak żeby wykręcić całą lampę. Nic trudnego, bez pomocy drugiej osoby sobie poradziłem, choć wiadomo że z kimś byłoby łatwiej.


....DOKŁADNIE!!! dwa lata jeżdziłem bez wentylatora !! ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sie 03, 2015 23:54   

z rezystorem.W sumie na urlopie zrobilem 2800km,prawie ciagle na klimie.Rezystor juz zamowilem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] Rezystor opornicy wentylatora???
taz87 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2013 19:10
robo
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 131 Sob Cze 09, 2018 23:30
Michu2160
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
andyhell Rover serii 75, MG ZT 37 Sro Sie 30, 2017 20:28
sash997
Brak nowych postów [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
jarko Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lip 18, 2010 11:48
Gość
Brak nowych postów [R75] Płyn do chłodnic - jaki?
wymiana przed mrozami
leklisek Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Gru 06, 2009 10:24
staf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink