Ja już zamówiłem rezystor 0R47/150W. Watowo trochę mocniejszy, powinien zatem dłużej wytrzymać. A może go jakoś tam wcisnę na dodatkowym radiatorze?
[ Dodano: Sob Lip 18, 2015 12:09 ]
Dzisiaj patrzyłem jak odkręcić te cztery wkręty aby się dostać przez grilla do tego opornika i coś mi to nie idzie. Z tego zdjęcia wynika, że chyba jest jakiś inny sposób, może ktoś już to robił?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Mnie także się wydaje, że w R-75 po lifcie bez zdjęcia zderzaka do rezystora się nie dostanie. Skoro już zdejmę ten zderzak, to może dosztukować te kable od rezystora, a sam rezystor przymocować w miejscu bardziej dostępnym, aby na przyszłość nie było tyle kłopotu, a dostęp do niego był po podniesieniu klapy. Co koledzy o tym sądzicie?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Ten rezystor jest tam po to żeby wiatrak mógł go chłodzić bo on się potężnie grzeje i w innym miejscu na postoju bez pędu powietrza chłodzącego się normalnie spali w moment
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Chciałem się poradzić jeszcze w jednej sprawie. Gdzieś za dwa tygodnie wybieram się w rodzinne strony w okolice Biłgoraja, to spory kawał drogi, bo aż za Lublin. Klimę mam sprawną tylko bez pierwszego biegu na wentylatorze, no i w drodze będę jej używał. Do wyjazdu chyba nie dam rady tego zrobić, czy mogę tak jechać i nic się nie stanie, czy lepiej naprawić ten pierwszy bieg?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
diesla bez pierwszego biegu raczej nie przegrzejesz ale klima może dostać w pupę bez 1 biegu szczególnie na postoju więc trzeba by np na czerwonym stojąc, czy jadąc w korku ją wyłączać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
janio,jestem wlasnie w Wetlinie w bieszczadach.Pokonalem juz ponad 1100 km nonstop na klimie bo upal okrutny tez bez pierwszego biegu i nic sie nie stalo.Po prostu na postoju zalacza sie od razu drugi bieg pomijajac pierwszy.Co ma dostac w dupe? Czeka mnie jeszcze powrot do Szczecina,ale dluzsza trasa i mysle ze wiatrak sobie poradzi.Podczas jazdy wogole sie nie kreci,na swiatlach od czasu do czasu mocno zakreci.
No właśnie w tedy katujesz układ klimatyzacji a nie daj boże w korku bo układ dostaje za wysokie ciśnienie w układzie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak ma za wysokie ciśnienie to włączy się wentylator, w najgorszym wypadku przestanie chłodzic na postoju, kompresor klimy ma dodatkowy zawór sterujący bo nasza a przynajmniej sprężarka w dieslu ma zmienną pojemnośc skokową tłoków
No ale chyba nie chcesz mi wmówić że przeciążanie układu nie ma wpływu na niego co? Ja rozumiem że to jest wszystko zabezpieczone, że wentylator ruszy jak wzrośnie ciśnienie i że klima się wyłączy jeżeli nie da rady ale ciśnienie wyższe niż standardowe będzie i będzie miało wpływ choćby na uszczelki. A potem się ludzie dziwią czemu im czynnik spiernicza z auta.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak wcześniej pisałem, tak i kupiłem. Rezystor 0R47/150W, ma o połowę większą moc, powinien więc wytzymać większe przeciążenia i nie powinien się mocno grzać. Oto jego wymiary:
długość = 97 mm, szerokość = 47 mm, wysokość = 24 mm.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sie 03, 2015 19:15
grota10 napisał/a:
Pokonalem juz ponad 1100 km nonstop na klimie bo upal okrutny tez bez pierwszego biegu i nic sie nie stalo.Po prostu na postoju zalacza sie od razu drugi bieg pomijajac pierwszy
Wysłany: Pon Sie 03, 2015 19:39 [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
Koenig napisał/a:
W sumie demontaż zderzaka jest banalnie prosty. Ja co prawda do rezystora dostałem się przez grill, ale w ubiegłym tygodniu podczas wymiany żarówki w reflektorze spadł mi drucik mocujący i ostatecznie musiałem zdjąć zderzak żeby wykręcić całą lampę. Nic trudnego, bez pomocy drugiej osoby sobie poradziłem, choć wiadomo że z kimś byłoby łatwiej.
....DOKŁADNIE!!! dwa lata jeżdziłem bez wentylatora !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum