Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 14:11 [R75] Linka do otwierania maski silnika rover 75
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam mam rovera 75 2,0 CDT i problem odnosnie zamykania przedniej maski silnika poprostu nie da sie jej zamknac a jak sie zamknie to przy predkosci okolo 120km/h sie otwiera pojechalem do mechanika bo wymienial mi lozysko itp i przy okazji jak mowil naciagnal mi linke z maski itp co sie okazalo ze chyba za bardzo sie postaral i linka chyba pekla gdyz przycisk wogole nieraguje na otwarcie maski itp i teraz zapytanie jak moge otworzyc maske silnika bez tej sprawej linki? bylem w niedziele na gieldzie samochodowej w gliwicach w celu zakupu takowej linki i co? zero czesci do rovera 75 a co dopiero linke... zna ktos jakis namiary itp do kogos kto moze miec linke do otwierania maski silnika do wersji europejskiej ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 21:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 14:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
linka bedzie cała. Na nadkolu po stronie kierowcy jest połączenie jednej linki od cięgna z dwoma idącymi do maski i to połączenie jest w takim plastikowym pudełeczku, tak 1,5cm x 6cm , pudełeczko jest przymocowane na wcisk do nadkola i pewnie wypadło wtedy linka wygląda na zerwana. trzeba odkręcić klapkę od wymiany żarówek pod nadkolem i włożyc rękę namacać pudełeczko spróbować je rozłączyć z linek i ciągnąc za pojedyńcze linki otworzyć maskę (użyć kombinerek). potem poskłądać zamocowac na nadkolu i nie regulować żadnych naciągów tylko ułożyć linkę/linki żeby lekko chodziły następnie śrubokretem i kluczem wyregulować grzybki zatrzasków na masce (te ze sprężynkami) i bedzie git (dwa tygodnie temu spędziłem nad tym chyba ze 4 godziny wiem co mówię)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Bankowo linka będzie cała bo ten dynks do otwierania jest plastikowy i on prędzej pęknie niż stalowa linka sie zerwie
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 15:44 ]
poza tym linki od anglika też powinny pasowac bo są tylko ułożone w druga stronę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeżeli maska podczas jazdy potrafi się otworzyć to sprawdź z czyjąś pomocą czy w otworach od bolców pracują poprawnie blokady bolców. Jedna osoba niech ciągnie i puszcza linkę a Ty patrz czy ten mechanizm poprawnie działa , tam lubi się zbierać syf i korodować, WD 40 powinno pomóc
Sknerko dobrze pisze
Na pewno sie nic nie urwalo tylko mechanik majdrujac cos przy linkach zle zlozyl ten plastik na nadkolu Ja zrobilem kilka dni temu identycznie no i sie linka wysunela z kwadracika (tego co laczy linki) i maski nie moglem otworzyc.
Na szczescie jak skrecisz kola, to sie dostaniesz przez otwor zaslepki reflektora do tego miejsca. Niestety musisz miec sprawna reke i nie zniechecac sie do tej operacji.
Ja walczylem dobre 45 min. zanim wszystko sobie wyjalem na wierzch, a potem
kombinerkami pociagnalem linki i zwolnila sie pokrywa.
Wiec ulozylem raz jeszcze, odpowiednio zakladajac ten kwadracik o ktorym wyzej pisalem, przesmarowalem smarem do lozysk zapadki i bolce (tam gdzie maska sie zamyka) i teraz jest jak byc powinno
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
przesmarowalem smarem do lozysk zapadki i bolce (tam gdzie maska sie zamyka) i teraz jest jak byc powinno
MaReK, Tam ostrożnie z iloscia smaru poprzedni właściciel mojego Roverka tak nasmarował tam że po trzech latach zrobiło sie z tego tłuste błoto i mu maska sie nie otwierała mechaniki otwarli i wymienili smar ale ilość śladowa tylko tyle ile na ten ruchomy pierścień wchodzi 1,5 roku już działa lekko i bez zarzutu i najważniejsze jest czysto brud sie nie zbiera.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
MaReK, Tam ostrożnie z iloscia smaru poprzedni właściciel mojego Roverka tak nasmarował tam że po trzech latach zrobiło sie z tego tłuste błoto i mu maska sie nie otwierała mechaniki otwarli i wymienili smar ale ilość śladowa tylko tyle ile na ten ruchomy pierścień wchodzi 1,5 roku już działa lekko i bez zarzutu i najważniejsze jest czysto brud sie nie zbiera.
Hehe Nie no jasne, ze wszystko z umiarem. To ma dac lekki poslizg calosci, a nie kapiel w smarze. Jednak smar uwazam za konieczny, bo jak oczyscilem wszystko benz. ekstrkcyjna i wyslchlo to nie chodzilo to tak jak powinno.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzieki za sugestie jutro bede z tym walczym i zobacze czy sie uda
[ Dodano: Sob Maj 02, 2009 10:52 ]
probowlaem probowalem i nie potrafilem wymacac tego pudeleczka jakies kable itp tam czulem i taka gumowa nakladke na reflektor i tyle czy to jest gdzies daleko od tego nadkola? i czy na dole gdzies czy na gorze gdzie szukac tego??
Witam:-)
Mam taki problem - auto było w warsztacie (remont silnika). Mechanicy zdejmowali maskę aby wyjąc silnik. Po odbiorze zauważyłem że przycisk otwierania maski odstaje a linka za nim jest luźna - maska otwiera się dopiero przy jego maksymalnym pociągnięciu w górę.
Jak można to wyregulować by przylegał do ścianki jak wcześniej?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Sprawdź w komorze silnika, czy ten dyngs, w którym linka od dźwigni spotyka się z dwiema linkami od zamka maski przypadkiem nie lata luzem i jeśli tak przymocuj go na miejsce.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nadeszła pora i na mnie tylko problem jest taki, że od strony maski mam jedną linkę a druga gdzieś uciekła i nigdzie jej nie widać. Ma ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić?
Jutro albo w sobotę będę jeszcze próbował zderzak od strony nadkola odgiąć ale nie wiem czy cokolwiek to pomoże.
odkręć od spodu trójkątna osłone pod zderzakiem i znajdziesz linkę od spodu albo spróbuj poszukać przez klapkę w nadkolu, ale trzeba poleżeć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 20:13
W takim razie kola skręć maksymalnie w prawą i przez klapkę rewizyjna w lewym nadkolu spokojnie znajdziesz puszkę gdzie sie łączą linki. Oczywiście jesli masz szczupła rękę.
Pociągniesz kombinerkami jak znajdziesz i maska die otworzy
Puszkę znalazłem. Jak wyciągałem linki z niej to jedna mi gdzieś zniknęła i nijak nie mogłem jej znaleźć (nie było jej widać przez klapkę ani jak odgiąłem delikatnie zderzak).
Jutro albo w sobotę tak jak sknerko pisze jeszcze odkręcę tę trójkątną osłonę i może się uda ją odnaleźć ale...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum