Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciężko wchodzą biegi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 16:28   

Witam, postanowiłem podpiąć się pod temat, ponieważ zaczęły występować u mnie problemy z biegami, mianowicie podczas jazdy biegi strasznie ciężko wchodzą, trzeba się z nimi siłować, na postoju jest wszystko ok.

Podczas ruszania autem bardzo szarpie, nie jest to pojedyncze szarpnięcie tylko wielokrotne poszarpywania, z drugiego biegu jest jeszcze gorzej.

Pedał sprzęgła nie zapada się, jest tak jak powinien być.

Dodam jeszcze, że problem z biegami pojawił się nagle podczas dosyć gwałtownego ruszenia spod świateł.

Czy ktoś orientuję się co może być przyczyną takich problemów?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 16:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 20:41   

Niedawno sam miałem podobny problem, mimo wciskania sprzęgła w podłogę nie dało się wrzucić biegu albo wchodził bardzo ciężko. Pomagało wyłączenie silnika, wrzucenie biegu i ponowne odpalenie. Czasem chwila "pompowania" sprzęgłem też trochę ułatwiała zadanie, ale nie zawsze. Po wrzuceniu jedynki przy ruszaniu też trzęsło strasznie. Na początku pedał się nie zapadał, ale robił się dziwnie miękki i ledwo stawiał opór. Nie było żadnych wycieków, układ kilka razy odpowietrzany i zawsze problem wracał. Po zmianie pompki sprzęgła (metalowy zamiennik) przeszło i na razie jest ok i biegi wchodzą gładka i zniknęło trzęsienie przy ruszaniu.

Na początek, tak jak inni sugerowali mi, też proponuję odpowietrzenie i sprawdzenie szczelności.

Z tego, co pamiętam, to problem niemożliwości ruszenia z dwójki/trójki może też wskazywać na dwumasę.

Sprawdź też, czy gdy już masz wrzucony bieg, ale nadal jeszcze trzymasz sprzęgło wduszone w podłogę to czy nadal roverek próbuje jechać. Jeśli tak - znaczyłoby to, że się do końca nie wysprzęgla, co ogranicza szukanie do pompki i wysprzęglika.
 
 
Strike 



Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 17, 2014 14:54   

Może taki temat pomoże:
[URL=https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=839733#839733
]https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=839733#839733[/URL]
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Wto Paź 27, 2015 09:57   

Podpinam się pod temat.
Mam MG ZT CDTi i pojawił się problem ze sprzęgłem. Mianowicie, przy wyłączonym silniku biegi wchodzą, przy załączonym wchodzą bardzo ciężko (szczególnie 1 i wsteczny). Problem pojawił się kilka dni temu.
Wiem, że regenerowana była w lutym 2013 pompa sprzęgła i mam na nią gwarancję 60 miesięcy więc jeszcze ponad 3 lata. Czy te objawy to raczej wina pompy, wysprzęglika, sprzęgła czy jak myślicie???
No i sprawa najważniejsza - nie jestem typem majsterkowicza więc bardzo proszę o namiar na mechanika z pojęciem o tych rzeczach na terenie WROCŁAWIA, takiego który nie ściemnia, nie wymienia wszystkiego po kolei tylko zna już te tematy i uczciwie może się tym zająć.
Pomóżcie.

Dzięki!
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Sro Gru 23, 2015 20:14   

Witam
Mam podobny problem. Biegi zaczęły wchodzić ciężko podczas jazdy, ale działo się to stopniowo, aż do momentu ze nie szło w ogóle wcisnąć żadnego biegu (trasa około 20 km). Ale problem jest nieco inny niż w postach na forum które znalazłem. Biegi wchodzą ciężko na odpalonym silniku ( ze sprzęgłem ) i na zgaszonym ( ze sprzęgłem i bez ). Przy ruszaniu dźwignią dało się odczuć jak by się coś zacierało. Na boki lewarek chodzi lekko, tylko przód, tył ciężko.

To coś ze sprzęgłem, czy możne linka ??
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Gru 23, 2015 21:48   

szukałbym problemu z linką lub z mocowaniem linki na skrzyni
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Czw Gru 24, 2015 13:31   

Jednak linka. Szukam na allegro nowej, ale wszystkie komplety są czarne i czerwone, krótsza i dłuższa. U mnie są dwie czarne i nie wiem którą muszę kopić. zmierzyłem starą i ma 124 cm i to jest ta która jest od ruchu przód, tył.

Podpowie ktoś jaka to. krótka czy długa ?
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Gru 24, 2015 17:42   

Spróbuj poszukać aukcji z całym kompletem. Zdarza się że na szrotach nie chce im się rozbierać układu i sprzedają za grosze obydwie linki ze skrzynką wybieraka, dźwignią i gałką. Parę lat temu kupiłem takie coś za śmieszne pieniądze (nawet nie pamiętam ile) i służy do dziś. Musisz tylko zwrócić uwagę czy to przed czy polift, bo ponoć są różnice. Nowej nie kupisz, a jeśli nawet znajdziesz gdzieś u angolów to za potężną kasę.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Czw Gru 24, 2015 20:27   

Komplet nowych na allegro to około 450 zł + przesyłka. Ale znalazłem firmę która regeneruje lub dorabia takie linki ( regeneracja od 80-180 zł ) W poniedziałek powinienem mieć zrobione :)
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Maj 16, 2016 17:47   

Dziś zauważyłem że ciężko wchodzą biegi i to wszystkie. Włączają się z oporem jakby coś je trzymało. Tak samo jest na wyłączonym silniku. Czy mogło coś się stać bo ostatnim deszczu że coś zamokło czy to wina układu wysprzęglania. Ostatnio dolałem ze 4 mililitry płynu bo coś się zacinały 1 i wsteczny i było ok. Ale tak jak teraz to nie miałem jeszcze.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Maj 16, 2016 19:06   

Bylo pełno takich postów na forum.

Sprawdz pompkę i wyprzęglik
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 16, 2016 19:22   

AdaskoC jak przy zgaszonym silniku to nie będzie to bardziej w stylu docisk/tarcza? Jak pompka siada to na zgaszonym silniku bez problemu biegi zmienisz - problem się zrobi jak odpalisz :p
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Maj 16, 2016 19:35   

Sprzęgło kompletne wraz z dwumasą wymieniałem 4 lata temu. A przejechałem z 60 tys.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 16, 2016 21:00   

no niestety ale u kumpla taki objaw rozpoczął agonie skrzyni ale skrzynia to akurat 150pln plus wymiana więc tragedii nie ma
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Maj 17, 2016 17:37   

A może to wina cięgien od skrzyni. Bo skoro na chodzącym silniku jak i wyłączonym jest to samo. Stało się to tak czy siak bo deszczowej przejażdżce, to może coś zmokło i tak się dzieje?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2016 18:37 ]
Patrzyłem i zero wycieków, płynu dolałem do pompki to od razu się wylał.
 
 
pieknyiro 



Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 36



Wysłany: Wto Maj 17, 2016 18:57   

Mi biegi też ciężko wchodziły tzn jedynka i wsteczny. Wymieniłem pompkę sprzęgła, przepłukałem układ i biegi wchodzą jak w masełko. To co pisał prebenny to tak faktycznie jest i u mnie to samo było.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 17, 2016 19:26   

markozalko jak płyn z pompki 'się wylał' to wyciek jednak gdzieś musi być ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Maj 18, 2016 18:03   

Płyn się wylał bo jak wlałem go do pompki to było go pełno i jak ten gumowy korek wsadzałem to normlane że wypchało ten płyn z nadmiaru.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 18, 2016 18:39   

No ok to dopisz, że wylałeś ;) Jak na postoju też ciężko wchodzą to ja bym raczej szukał w skrzyni albo czego nie jestem pewien w sprzęgle (tarcza/docisk).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Ciężko wchodzą biegi
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Maj 24, 2012 20:49
wopal99
Brak nowych postów [R75] Biegi ciężko wchodzą
juraz Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Maj 27, 2010 13:41
Boncky
Brak nowych postów [R75] Ciężko wchodzą biegi ..
xytras Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Kwi 09, 2010 20:08
szamanpl
Brak nowych postów [R75] Biegi ciężko wchodzą
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lis 26, 2014 22:27
roverr
Brak nowych postów [ MG ZTT ] ciezko wchodza biegi na rozgzanym silniku
dziej076 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Mar 08, 2012 14:31
dziej076



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink