Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z paliwem - zgasł i nie odpalił
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z paliwem - zgasł i nie odpalił
Autor Wiadomość
fugazi_thc 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 21:03   [R75] Problem z paliwem - zgasł i nie odpalił
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,
Opiszę swój dzisiejszy problem. Może ktoś miał podobny problem lub może ktoś wie gdzie szukać problemu. Wszelkie informacje mile widziane.
Jechaliśmy dzisiaj trasą i samochód podczas jazdy zgasł. Zatrzymałem się odpalił z lekkim szarpaniem, ale odpalił. Przejechaliśmy ze 2km i znów zgasł. Teraz już nie odpalił. Wyglądało tak jak by paliwo nie dochodziło. Rozrusznik kręci ok itd.. Paliwo w/g wskaźnika około 1/4 zbiornika. Powrót dokończyliśmy na lawecie. Po powrocie zatankowałem do pełna i z plakiem odpaliliśmy samochód. Odpalił i jeździ. Zrobiliśmy kilka km i kilkakrotnie gaszenie - odpalanie - wszystko ok. W pierwszej chwili myślałem że wskaźnik paliwa przekłamał i po prostu brakło paliwa, ale po dolałem do pełna 53l, więc w zbiorniku powinno być podczas tego incydentu jeszcze około 12l.
Jakieś pomysły, podpowiedzi?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 26, 2015 21:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 21:08   

fugazi_thc, może szlamu z dna zbiornika zaciągnął i się przytkał filtr?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 21:10   

Sprawdź pompkę paliwa w zbiorniku.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 21:38   

Gdyby rover nadal istnial, napisalbym żeby umieścili to w instrukcji obsługi.
Wskaźnik na 1/4 samochód gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie, sprawdź pompę paliwa w baku ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 21:55   

Jak przeczytałem jego historię to pierwsze co pomyślałem "zdechła pompa w baku" a nie mam diesla 75 i nigdy nie miałem, potem przeczytałem wasze odpowiedzi. Święta są jest czas, można poszukać, jak by poczytał chwilę forum, może workshop by znalazł, to by tego nie musiał pisać. longer86 masz rację to powinno być na forum gdzieś na głównej stronie czerwonymi dużymi literami :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
fugazi_thc 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:19   

Dzięki za wszystkie informacje.
Faktycznie przekopuje się przez posty i wszystko wskazuje że to problem pompy w baku. Pytanie mam tylko, czy wystarczy sam wkład wymienić czy cała pompę?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:20   

wkład wystarczy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:35   

Nowy zamiennik koło 100-110 a jak chcesz możesz poszukać używki bodajże z audi a4 tdi b5 (jak pomyliłem numerek to mnie Longer poprawi).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:38   

Jakos tak benny, jak kolega przeszuka forum w tematach z grudnia, najdalej listopada to trafi na temat Dawida który wymianial sam wklad, zdaje sie ze byly tamt tez numery pompki vdo
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:50   

tutaj:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100756

wkład firmy energy jakoś za 120zl. Pasuje P&P :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:54   

Nie rozumiem, czemu niby nie można mieć mniej w baku niż 1/4?
To jakiś grzech, czy co, skoro pada ta pompa?

Ja na razie tankowałem maks 52l...ale widzę, że faktycznie trzeba tego pilnować.
Ale czemu tak jest?
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 23:04   

ja tam nie raz i nie dwa tankowałem 60-62l i nic się nie dzieje z moją pompą, nawet przy przebiegu 282000
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 23:12   

Kiedys był podobny temat
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=789748&lofi=1
Zobacz, wypowiedź radi.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 26, 2015 23:26   

Pompa w baku jest pompa przelewową, bo nasz jest podzielony na 2 komory, przez to ze środkiem idzie wydech. Jesli pompa nie przeleje paliwa do części w której jest zasysane paliwo do silnika no to silnik gasnie lub nie odpali. No i wypada to mniej więcej na 1/4 paliwa w zbiorniku (z doświadczenia użytkowników)
_________________
75 Red Edition
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Nie Gru 27, 2015 12:41   

Potwierdzam. Jeśli spadnie poniżej 1/4 zbiornika i auto gaśnie to 100% pompa w zbiorniku. Mi zgasł pod górę jak miałem mniej niż 1/4. Najprościej sprawdzić odpinając wąż z pompy pod maską, wsadzić do butelki i przekręcić stacyjkę. Jak pluje mieszanką z powietrzem, a w baku jest paliwo to pompa. O dziwo ja jeżdżę na takiej już 2 lata i nic się nie dzieje. Po prostu pilnuję aby poziom nie doszedł do 1/4 i tyle. Choć jak mówicie, że cena 110 zł to chyba wymienię. A jakiś namiar na tą pompę?

Zapomniałem dodać, że często jeździłem na rezerwie :) Mój błąd.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 27, 2015 12:44   

thorgalxxx allegro 'pompa paliwa rover 75 cdt' ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Nie Gru 27, 2015 12:45   

Proste :)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 27, 2015 12:51   

Ja tylko dodam, że u mnie poniżej 1/4 zbiornika paliwa silnik bardzo nierówno chodził (więc podejrzewam, że to też była pompka). Ale po 2 zbiornikach STP do czyszczenia układu paliwowego przeszło i już jakieś 3 miesiące mam spokój.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 27, 2015 13:42   

Pompy zdychaja od dziadowskiego paliwa. Ja przerobiłem pompkę w Freelanderze wylałem z niej syf który wyglądał jak miód w kolorze smoły a to była pompa w benzynie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Gru 28, 2015 08:23   

sknerko napisał/a:
Pompy zdychaja od dziadowskiego paliwa. Ja przerobiłem pompkę w Freelanderze wylałem z niej syf który wyglądał jak miód w kolorze smoły a to była pompa w benzynie

U mnie sie to nie potwierdzilo. Tankuje rożnie od najtańszych stacji do najdroższych. Po awarii pompki rozebrałem ja i w środku była czysta (żadnego syfu po 280 tys km), tylko komutator wytarty
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] zgasł i nie zapali, problem z paliwem
turuss Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Maj 01, 2016 08:25
turuss
Brak nowych postów [R75] Zgasł i już nie odpalił.....
SASOL Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 18, 2009 20:46
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił
Physixc Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Lis 12, 2017 00:26
BetJar
Brak nowych postów [R75] Problem z paliwem
gingol Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Kwi 10, 2012 20:33
gingol
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami i paliwem
RHL Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 19, 2012 19:18
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink