Wysłany: Sro Cze 15, 2016 20:25 [R75] Nie dzałajacy klakson
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam od paru dni nie działa mi całkowicie klakson (wcześniej od zakupu auta dwa miechy temu potrafił raz działać raz nie )
do tej pory zdążyłem już wymienić taśmę zwijaka w kierownicy niestety nie pomogło sprawdziłem w samochodzie bezpieczniki te od strony pasażera i są ok
Pytanie co morze być nie tak? czytając forum natknąłem się na kilka tematów i jedyne co zaobserwowałem to u mnie jak naciskam na guziki to nie słychać nic ani klaksonu a ni nic więcej ( ponoć powinno słychać jakiś przekaźnik tyle tylko ze nic nie słyszę i nie wiem gdzie on jest)
dwa jak zostawię otwarte drzwi i zamykam auto to syrena daje sygnał
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 15, 2016 20:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Cze 15, 2016 20:33
przy prawej podłużnicy obok zbiorniczka płynu spryskiwaczy jest kostka od instalacji klaksonowej i chyba czujnika zamknięcia maski,sprawdziłbym czy ona dobrze styka
dwa syrena zawrzeszczy zawsze informując Cie że coś nie zamknąłeś a chcesz ryglować auto
EDIT : właśnie mi sie przypomniało że to auto daje dźwięk klaksonem ja sie czegoś nie domknie więc ta kostka o której pisałem jest ok
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Ostatnio zmieniony przez sash997 Sro Cze 15, 2016 20:36, w całości zmieniany 1 raz
jesli chodzi o taka kosteczkę znajdującej się na wewnętrznej stronie chyba zderzaka to faktycznie jest ale tam nic nie jest podpięte i jest obok niej jakaś inna dyndająca kostka ale nie wiem od czego
a tak propos to gdzie znajduje się ten przekaźnik od klaksonu jeśli takowy jest
[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 11:16 ]
ktoś jeszcze ma pomysł co może dolegać temu klaksonowi
no właśnie nie słychać nic jak wcześniej pisałem cisza
gdzieś na forum pisano ze powinno być słychać jakiś przekaźnik u mnie cisza i nawet nie wiem gdzie on jest umieszczony
Bezpiecznik F28 jest od sygnału i przekaźnik niestety ale chyba wewnątrz skrzynki bezpieczników bo nie oznaczony jest w Rave. A sprawdzałeś czy masz masę na czarnych przewodach od kierownicy?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
nie nie sprawdzałem czy mam masę,(bo w sumie nie wiem jak no chyba ze sprawdza sie to miernikiem tak czy jest przejście) bezpiecznik F 28 sprawdzałem i jest ok
Wg starego rave RL3 jest od spryskiwaczy lamp, w nowszym Rave gdzie jest już opis nowej skrzynki bezpieczników innej niż ta na foto od sygnału jest R2
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
to zwykły przekaźnik jest kupisz u każdego elektryka samochodowego i w dowolnym motoryzacyjnym
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
no to wg rave przekaźnik jest wewnątrz skrzynki ale mogę się mylić bo rave czasem kłamie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nic z tego nie rozumiem oprócz tego ze to nie RL3 i chyba tego nie ma w skrzynce bezpieczników tak?? hmm to gdzie tego szukać
Powiem szczerze że pierwszy raz mam takie głupie problemy z autem w innych wszystko logiczne( jak !@!$# bezpiecznik to albo go szukam pod maska w bezpiecznikach albo w aucie w środku gdzieś pod deską ale zawsze są wszystkie razem w kupie a nie poukrywane dodatkowo) jest a w tym wszystko pokomplikowane przesadnie zaczynam się załamywać bo prozaiczne rzeczy zaczynają mnie przerastać a z reguły się nie poddaje
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Cze 16, 2016 15:45
hmm logicznie myśląc to chyba bcu załącza klakson też przekaźnikiem a nie bezpośrednio gdy ostrzega przy zamknięciu z pilota że któreś dźwi są otwarte więc ja bym sie skupił najpierw na tej kierownicy i przyciskach ew wiązce od kierownicy
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
czyli sugerujesz wziąć miernik i po prostu pomierzyć czy coś się zmienia jak przyciskami się naciska tak
[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 17:49 ]
jeśli ktoś na coś wpadnie to będę wdzięczny za informacje ja idę grzebacz w tym szrocie (cudze technologii 21 wieku)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 16, 2016 18:02
taba19 napisał/a:
nie nie sprawdzałem czy mam masę,
od tego się zaczyna, są dwa punkty masowe dla działania sygnałów , jeden w okolicy prawej lamy w komorze silnika i w kabinie na lewym nadkolu przy rączce otwierania pokrywy silnika.Trzeba sprawdzić czy do trąbki dochodzi masa i zasilanie , a także czy masa dochodzi do przycisków w kierownicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum