Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Siła wspomagania kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Siła wspomagania kierownicy
Autor Wiadomość
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 08, 2017 12:00   [R75] Siła wspomagania kierownicy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Cześć,
nie macie przypadkiem wrażenia, że wspomaganie kierownicy jest wyjątkowo słabe w naszych autach? Zastanawiał się ktoś może, czy da radę coś z tym zrobić? Na przykład zwiększyć ciśnienie pompy wspomagania?

Od razu mówię, że ze wszystko ze wspomaganiem jest u mnie ok, łożyska amortyzatorów i sworznie wahacza też są na 100% w porządku. Jeździłem innymi R75 i tam jest podobnie. Ten model po prosu tak ma i myślę czy da się coś z tym zrobić. Opony R16 205 szerokości.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 08, 2017 12:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 13:09   

Ja mówiąc szczerze nie narzekam.

Kierownica chodzi ciężej niż w Vectrze C ale już lżej niż w Astrze 2. Mimo, że mam opony 225 założone uważam, że chodzi całkiem ok.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 14:42   

Ja na swoje 225/45 nie mogę narzekać. Owszem, mam już pilnie potrzebującą regeneracji maglownicę, ale nie męczę się jakoś przy kręceniu sterem :) Violla też nie narzeka ;)

A czy od Frelka nie będzie wydajniejsza pompa? Budową chyba podobne, ale różnice jakieś tam są. Nie pamiętam tylko dokładnie w którym miejscu ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 15:40   

karolj, nie wiem jak u innych, bo nie miałem okazji porównywać, ale u mnie początkowo też miałem wrażenie, że wspomaganie jest wyjątkowo słabe, a opony mam 195R15, więc raczej niezbyt oporne. ;-)

Obecnie jestem po regeneracji magla i pompy wspomagania, zawieszenie w stanie idealnym, nawet kolumna kierownicza, chłodniczka płynu wspomagania (bo pogięta trochę była) i niektóre przewody hydrauliczne wymienione. Do tego zalany jakiś cud od Liqui Moly i wspomaganie nareszcie pracuje równo i bardzo ładnie w całym zakresie. No i prawie całkowicie zniknęły drgania na kierownicy. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 08, 2017 15:54   

Kurcze, na pewno to jest indywidualna sprawa jak kto odbiera siłę wspomagania. Mi generalnie to nie przeszkadza, ale jak się przejadę autem, w którym ta kierownica chodzi lżej, to wracając do swojego trochę się wkurzam. Zwłaszcza w garażu, gdzie mam dużo manewrowania, bo ciasno.

MaReK, wiesz czy ta pompka od Frelka pasuje plug&play? Czy potrzebna jest rzeźba z mocowaniem?

wellman, co to za siuwaks z LM?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 17:39   

za cisnienie w układzie odpowiada specjalny zaworek który jest w pompie wspomagania (przynajmniej tak jest w hobourn eaton np. 2.0 serii T i diesel )
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 08, 2017 19:25   

AndrewS napisał/a:
za cisnienie w układzie odpowiada specjalny zaworek który jest w pompie wspomagania (przynajmniej tak jest w hobourn eaton np. 2.0 serii T i diesel )


A wiesz czy to da się regulować? Czy to jest fabrycznie ustawione na jakieś ciśnienie i zmiana to jakaś rzeźba ze sprężynkami czy coś?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 21:14   

chyba że na partyzanta, podkładając podkładki pod sprężynę, ale tam jest jeszcze taki sworzeń który wypycha ta sprężyna, on ma w sobie kolejną sprężynę jest zabudowana i grubsza, sworzeń raczej nie rozbieralny
może w 75 jest jednak inaczej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 08, 2017 21:48   

w innych samochodach wspomaganie jest dobrane maglownicą i np w budzie z silnikiem V6 jest mocniejsza maglownica niż z silnikiem R4, ja też jestem zdania że w roverze wspomaganie działa ciężko,śmigam teraz audi i tu sie kierownica kręci dosłownie jak we wózku widłowym
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 08, 2017 21:53   

A może pójść inną drogą... kumpel mi proponuje założyć kierownicę ze Stara, to będzie łatwiej kręcić ;)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 22:13   

Nie bądźmy panienkami, kobiety jeżdżą 75 i nie narzekają. Sprzęgło działa ciężko i to jest odczuwalne, moim pierwszym autem byl fiat 125p i tam bez wspomagania trzeba było sie nakręcić. Dla mnie jest optymalnie, na parkingu kręcę 1 ręką, a w trasie auto nie lata jak knur po zagrodzie
_________________
75 Red Edition
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 08, 2017 22:21   

longer86, ale tu nie chodzi o to, że nie mam siły kręcić ;) Też kręcę jedną ręką, ale takie typowe kręcenie "na mydełko" wymaga silnego dociskania ręki do kierownicy, zwłaszcza jak chce się szybko kręcić. Przez to zdziera się skóra na kierownicy i brzydko wygląda :P Jeszcze trochę i mi lakier zacznie złazić z drewna.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 08, 2017 23:51   

Nigdy nie narzekałem na siłę wspomagania w 75. Przeciwnie, tato ma Grand Scenica z elektrycznym wspomaganiem i jest to paskudne rozwiązanie. Zero wyczucia samochodu przy większych prędkościach - wrażenie odłączonego od kół joysticka.

Wiem, że nowsze rozwiązania są precyzyjniejsze, ale to trochę koncert życzeń nie do spełnienia, jeżeli dalej mówimy o 75. Jak dla mnie wspomaganie w tych bydlakach jest całkiem spoko. No i ja mam V6 z oponami 225/45/R17.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 09, 2017 13:00   

Ja miałem okazje już 3-4x zmieniać całkowicie płyn od wspomagania. Na pewno przez pierwsze dwa, trzy tygodnie czuć różnicę jest o wiele lżej a potem wszystko wraca do normy :(
 
 
 
daniel18c 



Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 14:23   

U mnie po zmianie opon ze 195/55/15 na 225/45/18 dostałem strzała w twarz, taka różnica w kręceniu kołem. Natomiast dziwne jest to, że kumpel z beemki oraz mój brat który jeździ Roverem 600 jak i miał wiele innych samochodów + mój dziadek, który też nie jednym w swoim życiu jeździł mówią, że wspomaganie w tym aucie działa świetnie, tak lekko. :D


Tak jak wyżej, kwestia tego z czego się przesiadasz i do czego jesteś przywzwyczajony. Z drugiej strony jak miałem 195, to bardzo źle się jeździło po drogach szybkiego ruchu, jeden ruch i nagle lecisz na drugi pas co jest dość niebezpieczne przy większej prędkości, a teraz trzeba użyć trochę siły więc nie mam obaw że coś tam się rozjedzie albo przypadkiem mi się skręci.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 14:28   

Po prawdzie nie zauważyłem różnicy w działaniu wspomagania na różnych szerokościach opon.

Przesiadkę miałem z 195 -> 215 -> 225

Natomiast bardzo mocno odczuwam różnice jak przesiadam się z VW do R75 :)

Kiedyś miałem R620 i tam kręcenie na mydełko na parkingu było prawie niemożliwe na kolach 15''
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Czw Maj 11, 2017 15:18   

No a mi się wydaje, że w R620 Sdi miałem lepsze wspomaganie niż w R75. Chociaż tam opony były 185 albo 195.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 16:07   

Były 185, pamiętam bo nie pasily mi do 76 wiec poszedł do żyda z kolami zimowymi.

Na 100% zakręcenie jedna ręka na parkingu w 11 letnim R620 Si Lux (opona 185) było o wiele trudniejsze niż w 13 letnim R75 CDT (opona 225)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przewód wspomagania kierownicy
menior Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Sty 10, 2010 20:43
menior
Brak nowych postów [R75] zbiornik wspomagania kierownicy
pkfamilia Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lip 25, 2015 17:29
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Pompa wspomagania kierownicy .Zakup.
ARTUR1983 Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Sie 22, 2017 07:25
prebenny
Brak nowych postów [R75] czujnik cisnienia układu wspomagania kierownicy
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 28, 2013 07:53
damian131720
Brak nowych postów [ MG ZT] Różna siła hamowania.
fredii Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lut 07, 2013 09:11
fredii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink