Wysłany: Wto Sie 01, 2017 12:21 [R75] Czy po zgaszeniu auta szyby powinny działać?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Czesc
Nigdy specjalnie z tej funkcji nie kozystalem, albo nie zwracałem na to uwagi, ale dziś chciałem podnieść szybę po zgaszeniu silnika (kluczyk wyjęty) i szyby ani drgną
Czy w r75 nie jest tak, że przez parę minut/ sekund od zgaszenia da sie ruszyć szybami i szkłami lusterek ? U mnie można tylko przez powiedzmy 20 sekund złożyć lusterka, nie da się ani ruszyć szyba, ani szkłem lusterek Po tych 20 sek podświetlanie gaśnie i już nic nie można z panelu zrobić.
Mam BCU 1522
Panel sterujący z przyciskiem składania lusterek
Moze to kwestia zakodowania? Jeśli tak, to czy da się tez (albo czy wy tak macie) że po otwarciu auta/rozbrojeniu alarmu można otworzyć szybę z panelu na drzwiach kierowcy, czy trzeba najpierw włożyć i przekręcić kluczyk ?
U mnie jak włączę zapłon i wyłączę (wyjmę kluczyk) mogę ruszać szybą przez pewien czas ale muszą być drzwi zamknięte jak się otworzy to już się nie da, szkłem lusterek się nie da sterować po wyjęciu kluczyka .
dawidd, to wszystko sprawa kodowania. W TOAF w BCU masz czas pracy szyb/lusterek po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Możesz sobie ustawić czas, jak długo panel sterujący ma pozostać aktywny i to nawet po otwarciu drzwi.
MD, no własnie tak mi sie wydawało, ale mam tablet z toafem rozładowany, to mowie dopytam. A kojarzysz jak sie ta funkcja nazywa?
I czy da sie zakodwac żeby szyby były aktywne po otwarciu auta, ale nie po jeździe i otwarciu drzwi tylko po postoju gdy pilotem otwieram auto i chce opuścić szybę ( kluczykiem wiem ze sie tak da, ale czy idzie tak ustawić bcu żeby panelem tez się dało?
bylem, sprawdziłem i nie znalazłem. Jest funkcja jak długo można otworzyć szyby po otwarciu drzwi i tu mam ustawione 40s, ale nic o podtrzymaniu zasilania szyb po zgaszeniu silnika nie znalazłem
karolj, nie, temat dotyczy tylko szyb. Poza tym. Sprawdzałem w rave i z niego wynika że na panelu jest zasilanie stałe i po kluczyku, więc z zasilaniem nie powinno być problemu do składania lusterek
[ Dodano: Sro Sie 02, 2017 12:15 ]
Sprawdziłem dziś bez otwierania drzwi, po wyjęciu kluczyka i faktycznie przez jakiś czas można szybami ruszyć. Po otwarciu drzwi wszystko zamiera, mimo iz funkcje o których pisałmarcin.misek, sa nieaktywne. Czyli cos u mnie nie gra czy tak maja wszyscy?
dawidd, albo coś źle zakodowałeś albo coś jest źle opisane w TOAFie. U mnie można spokojnie po otwarciu drzwi przez określony czas otwierać i zamykać szyby + oczywiście kluczykiem z zewnątrz.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 02, 2017 11:52
dawidd napisał/a:
Czyli cos u mnie nie gra czy tak maja wszyscy?
fabryczne ustawienie jest takie , że szybami można sterować zawsze jak kluczyk jest w pozycji I lub II i 40 sek. po wyłączeniu zapłonu pod warunkiem , że w tym czasie nie zostaną otwarte przednie drzwi.
poszedłem jeszcze raz sprawdzić i nie wiem jak to sie stało, ze wczoraj widziałem obie funkcje:
Zablokuj otwieranie okien po otwarciu drzwi
oraz
Zablokuj otwarcie okien po otwarciu przednich drzwi
nieaktywne, a dzis widzę ze ta druga jest aktywna. Wyłączyłem ją i teraz wszystko gra, po otwarciu drzwi można zamykać i otwierać okna
Dzięki za pomoc, szczególni marcin.misek, ze wskazał konkretnie co jest nie tak
Robię, niech tylko upały zelrzeja. Teraz ogarnąć muszę montaż klimy,ale w domu bo sie wytrzymać nie da
[ Dodano: Sro Sie 02, 2017 23:08 ]
Myślałem że się uda uruchomić zasilanie panelu szyb po otwarciu auta pilotem, ale tego chyba r75 w stanowym rozwiązaniu nie oferuje, było by wtedy łatwiej z zamykaniem i otwieraniem lusterek. Poza tym tak sobie myślę żeby arduino wcisnąć w panel i zrealizować na nim skladanie lusterek, domykanie szyb i obniżanie szkła lusterka po wrzucenie wstecznego.
dawidd, a jak zrealizujesz opuszczanie szkła lusterka? W zależności od oporu mechanicznego związanego choćby z temperaturą, lusterko w danym czasie za każdym razem może pokonać różną drogę. Musiałbyś zamontować tam jakiś potencjometr albo pomiędzy mechanizm i lusterko włożyć metalową ramę na zasadzie zawiasu. I na tym zawiasie dać elektromagnes ze sprężynkami lub silniczek, który opuszczałby szkła zupełnie niezależnie od mechanizmu. I nie wiem czy takie coś nie byłoby prostszym rozwiązaniem.
Coś jak tutaj:
- niebieski: oryginalny mechanizm
- czerwony: lustro
- pomiędzy: zawias, na którym pochyla się lustro (czarny: stan spoczynku, szary: pochylony)
Ja w pomiar kąta lustra bym się nie bawił, za dużo roboty. U mnie przez ileś lat jak jeżdżę nie zauważyłem żeby szkła chodziły w różnym tempie. Chciałem to zrobić na zasadzie zwykłego impulsu przez ok 3 s i powrotny to samo. Jedynie jeśli impuls że wstecznego będzie krótszy niż np 3 s to wtedy impuls powrotny też musiał by być krótszy. To na wypadek gdyby wsteczny 'nie wszedł' i po chwili wrzuca się go ponownie
te 3 s podałem dla przykładu, lusterko nie musi zjechać max, wystarczy ze sie znacznie obniży. Nie twierdze ze na 100% będzie to działać, ale wydaje mi sie ze powinno. Puki sie nie sprawdzi w praktyce ciężko coś powiedzieć.
karolj, a Ty działasz coś z tym składaniem lusterek?
Dzis tak na szybko na stole sprawdziłem, ze łatwo panel można wybudzić podając na pin 3 +12V (np z pinu 6) białej wtyczki C0081( trzeba pamiętać by w kabel pinu 3 wpiąć diodę, aby nie zasilić wszystkich innych modułów). Na pinie 4 mamy masę.
Jak na pin 3 panel dostanie impuls 12V działa przez ok 40 s, tak jak to jest po zgaszeniu auta. Impuls można przez przekaźnik z superlocka podkraść. I już panel bezie zasilany po otwarciu auta pilotem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum