Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam!Moze mi ktos krok po kroku napisac jak wymienic klocki hamulcowe z przodu,na co zwrócic szczegolna uwage itd.Najlepiej by bylo jak by ktos z was mial zdjecia lub filmik .Szukalem na forum,ale nic nie znalazlem na temat wymiany(chyba ze zle szukam).Nigdy wczesniej nie wymienialem sam klocków w aucie wiec miejcie to na uwadze,powiedezcie mi czy sam dam rade to wymienic,abym czegos nie zepsuł.Za wszelkie podpowiedzi i rady-dziekuje
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lis 13, 2011 22:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 08, 2011 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lis 08, 2011 20:30
ja wiele razy wymieniałem klocki w różnych autach i nie popuszczałem odpowietrznika...nie wiem czy to źle czy dobrze ale jeszcze w żadnym aucie w którym wymieniałem klocki nie miałem problemu z hamulcami,możesz wyjaśnić SeniorA czemu ma służyć ta operacja?czy tylko temu aby tłoczek lekko sie cofał??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Niczemu to ma nie służyć i tego się nie robi - technologia naprawy tego nie wymaga ani nie przewiduje, odkręca się jedynie zbiorniczek, bo stan płynu przy wciskaniu tłoczków rośnie - trzeba go jedynie odessać strzykawką z pojemnika, gdy wzrośnie za bardzo i tyle - dzięki temu nie ma też szans na zapowietrzenie układu.
Oczywiście skoro o płynie mowa, warto przypomnieć, że wymienia się go raz na 2 lata... i nawet najlepsze klocki i tarcze nie pomogą, gdy zagotujemy płyn hamulcowy
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lis 09, 2011 09:19
sash997 napisał/a:
możesz wyjaśnić SeniorA czemu ma służyć ta operacja?czy tylko temu aby tłoczek lekko sie cofał??
TomaszM napisał/a:
Niczemu to ma nie służyć i tego się nie robi - technologia naprawy tego nie wymaga ani nie przewiduje
odkręcenie odpowietrznika ma na celu zapobiegnięciu uszkodzenia uszczelki tłoka przy jego cofaniu (anglicy nazywają to : '' flip " the master rubber seals ) a tym samym utracie skutecznosci hamowania.
Taka czynność i ostrzeżenie są zamieszczone w instrukcji wymiany klocków w RAVE i Owners Worskop Manual Rover 75 (Braking system 9.4 pkt.10 ).
Były na naszym Forum zapytania i opisy uszkodzeń ukłau ham. lub pompy ABS przy wymianie klocków.
Dzieki, a czy klocki po stronie tloczka szybciej sie zdzieraja? mam jeszcze jakies 4mm po zewnetrznej stronie, wiec narazie nie wymieniam, za leniwy zeby sprawdzic wewnetrzna strone przy tloczku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum