Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Twardy hamulec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Twardy hamulec

po kilku wciśnięciach jego brak :/
Autor Wiadomość
Koji 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Słupca

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 12:45   [R75] Twardy hamulec
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Problem z hamulcem mam już od dłuższego czasu, właściwie od zakupu, ale nauczyłem się z tym jeździć :>
Wczoraj autem za kółkiem wracał kolega. Zapomniałem Jemu powiedzieć, że z hamulcem jest coś nie tak i niewiele brakowało do strzału :razz:
Więc w końcu wypadało by się za to zabrać.
Mianowicie, jeżeli wcisnę kilka razy pedał to robi się on tak twardy, że właściwie po 5-7 wciśnięciach nic się nie wciska i hamulec nie działa lub jego działanie jest znikome, ale to po bardzo mocnym depnięciu i zaparciu się o fotel, odpychając się rękoma od kierownicy ;)
Jest to dość niebezpieczne gdy ktoś nie wie, na przykład dojeżdżając do świateł i hamując pulsacyjnie jest duże prawdopodobieństwo dzwona.

Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 27, 2010 12:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 13:44   

Miałem to samo w Peugeocie - tam winowajcą było serwo - po kilku wciśnięciach podciśnienie z niego uciekało i hamulce robiły się jak w wartburgu :razz:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 14:43   

U mnie było/jest troszkę inaczej.
Jak były mrozy to po uruchomieniu silnika, pedał hamulca był twardy jak skała.
Praktycznie nie hamował, nawet po silnym zaparciu się o pedał. Po ujechaniu jednak kilkuset metrów wszystko wracało do normy. W/g Mariusz418 problem może dotyczyć pompy próżniowej. Na początek jednak spróbuję wymienić płyn hamulcowy, bo od nowości wydaje się być nie zmieniony.

Teraz nie wiem, czy mam poprzestać na płynie czy czekać aż sytuacja zacznie się tak samo jak u Koji?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 15:23   

Już tez o tym pisałem, tylko u nas dochodzi jeszcze spadanie obrotów http://forum.roverki.eu/v...ighlight=obroty
 
 
Koji 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Słupca

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 16:38   

Obroty jakoś zauważalnie mi nie spadały, ale zaraz wychodzę to zwrócę na to uwagę. Czyli może być to przewód łączący pompę vacum z servem lub któryś z tych elementów. Apples, daj znać jak poznasz przyczynę tego twardniejącego hamulca bo wczoraj by mi wózek rozbili :mad:
PS: Teraz mi się przypomniało, że chyba identyczny problem miał kolega w Ducato i tam do wymiany okazała się pompa vacum. Zapytam Go dzisiaj.
PPS: Sprawdziłem inne fora i faktycznie najczęstszą przyczyną problem z twardniejącym pedałem hamulca po kilku wciśnięciach jest pompa vacum. Chyba od tego trzeba zacząć.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 18:16   

lub walnięty zaworek zwrotny na przewodzie pomiędzy serwem i pompa vacum.
Dam znać :ok:
 
 
trawis25 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 19:58   

no i ma ktoś rozwiązanie na ten twardy pedał?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 20:09   

Im więcej czytam o tych usterkach tym więcej zaczyna pojawiać się u mnie ;)

Wczoraj jadąc ponad 60km/h dojeżdżałem do świateł. Nacisnąłem delikatnie hamulec i stopniowo zwiększałem siłę nacisku. Zbliżałem się do pojazdów przede mną, które już się zatrzymały. Mam problem z klockami i wpadają mi w wibracje w ostatniej fazie hamowania. Wymyśliłem, że będę hamował pulsacyjnie, jak pojawi się pisk, aż do całkowitego zatrzymania. Zanim się zatrzymałem takich hamowań i odpuszczań było około 4/5. No i ostatnie wciśnięcie było prawie niemożliwe. Hamulec twardy, naciskam auto nie hamuje, wciąż się toczy. Puszczam do końca, próbuje jeszcze raz nic. Zatrzymałem się przy użyciu ham. ręcznego. Ruszyłem, próbuje wcisnąć nic. Zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz i już jest okej. Co mam kuźwa wymienić, bo się zabije jeszcze ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 23:18   

Najczęściej zaworek na przewodzie podciśnienia do serwa, czasem pompa podciśnieniowa.
A tak wogóle to jaki ma sens hamowanie pulsacyjne w aucie z ABS-em i ewentualną kontrolą trakcji. Niczego nie poprawia a wprowadza tylko bałagan do sterownika ABS
_________________
rom
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 23:25   

automechanik napisał/a:
A tak wogóle to jaki ma sens hamowanie pulsacyjne w aucie z ABS-em

Napisałem dlaczego. Muszę odpuszczać, żeby zniwelować piski z klocków ;)
Dopóki ich nie zmienię, albo nie zastosuję podkładek antywibracyjnych made in home, to jestem skazany na takie zabiegi, żeby nie zwracać na siebie uwagi podjeżdżając pod światła ;) Nie ma to w żadnym razie poprawić skuteczności i bezpieczeństwa hamowania.

automechanik napisał/a:
Najczęściej zaworek na przewodzie podciśnienia do serwa, czasem pompa podciśnieniowa.

To się wymienia, naprawia, regeneruje ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 23:34   

Zdecydowanie wymienia to w końcu hamulce i niema na czym oszczędzać.
No faktycznie :wink: trochę wstyd tak popiskiwać arystokracie :grin:
_________________
rom
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 01:29   

automechanik napisał/a:
Zdecydowanie wymienia to w końcu hamulce i niema na czym oszczędzać.

Otóż to. Ale zupełnie nie wiem co się wymienia i jakie są tego koszta.
Nawet nie wiem gdzie szukać zamienników. Zapytam w Toamteam, ale nigdy nie potrzebowałem czegoś takiego, ani nie słyszałem żeby ktoś musiał to wymieniać :)

automechanik napisał/a:
No faktycznie :wink: trochę wstyd tak popiskiwać arystokracie :grin:

No ba... Miny ludzi są bezcenne. Dojeżdża z boku limuzyna o wyglądzie tygrysa, ale gołębim sercu (silnik) a oni szukają skąd ten przeraźliwy pisk. Wodzą wzrokiem po wszystkich i w końcu orientują się kto jest sprawcą. Wstyd dla marki ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 02:42   

Proszę odpowietrzyć układ i wymienić od razu płyn hamulcowy
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 07:16   

ultraviolet_30 napisał/a:
Proszę odpowietrzyć układ i wymienić od razu płyn hamulcowy
Niestety nic nie pomoże. Nie w tym jest problem. :wink:

MaReK, witamy w Klubie. Dobrze, że jesteś tego świadomy, bo większość R75 raczej to ma tylko ich użytkownicy nie są tego świadomi.
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 07:27   

No to powinien problem leżeć w pompie lub nieopodal niej. Jeżeli nie jesteś mechanikiem, to nie rób tego!!! Z tego co doczytuję, to pedał hamulca jest twardy. Czy to jest objaw jak przy pompowaniu na wyłączonym silniku, za którymś razem robi się twardy? (mój komentarz jest czysto intuicyjny, nie mam R75) Jeżeli tak, to prąd może, ale co dokładnie? hm...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 08:31   

ultraviolet_30 napisał/a:
No to powinien problem leżeć w pompie lub nieopodal niej.
Tak jak napisałem wyżej problem leży gdzieś w serwie i podciśnieniu.
ultraviolet_30 napisał/a:
Jeżeli nie jesteś mechanikiem, to nie rób tego!!!
Czego?
ultraviolet_30 napisał/a:
Z tego co doczytuję, to pedał hamulca jest twardy. Czy to jest objaw jak przy pompowaniu na wyłączonym silniku, za którymś razem robi się twardy?
Robi się twardy jak pod pompuje się kilkakrotnie.
ultraviolet_30 napisał/a:
Jeżeli tak, to prąd może, ale co dokładnie?
Jaki prąd?
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 08:59   

no właśnie, za którymś razem nie "pomaga" pompa przy hamowaniu. Praktycznie sam siłujesz się z tarczami, tak? Dzieje się podobnie przy wyłączonym zapłonie, jeżeli przekręcę stacyjkę lub uruchomię silnik, włączam prąd do układu i hamulec mięknie. Dlatego podejrzewam coś z prądem, ale to jest po omacku dedukcja, pewien mój kierunek zaczepienia, a nie diagnoza fachowca. Gdybym nim był, to przepraszam, ale nie udzieliłbym tej informacji, ponieważ nie wziąłbym odpowiedzialności na siebie na odległość, to jest najpoważniejszy podzespół w aucie.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:08   

ultraviolet_30, jeżeli pompa vacum lub srvo nie domaga to również będzie podobny objaw. W R75 jest tyle elektroniki, że gdyby był problem z "prądem" top komputer by to wyłapał.
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:15   

czyli tak jakby coś mechanicznego nie trzymało ciśnienia w normie. (mam podobny problem z wyborem usterki). I jeszcze problem z obrotami, to nie jest coś z prądem? Nie miałem auta z zaawansowana elektroniką, więc...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:36   

ultraviolet_30 napisał/a:
czyli tak jakby coś mechanicznego nie trzymało ciśnienia w normie. (mam podobny problem z wyborem usterki). I jeszcze problem z obrotami, to nie jest coś z prądem? Nie miałem auta z zaawansowana elektroniką, więc...
Osobiście uważam że podciśnienie lub pompa.


P.S. Piszem w postach jako mężczyzna, a znaczek przy nicku masz kobiety. ;>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Gru 23, 2010 20:56
tommsz
Brak nowych postów [R75] hamulec robi się twardy
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Maj 27, 2014 14:18
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec po 2 dniowym postoju
markozalko Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 08, 2011 20:11
apples
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
thorgalxxx Rover serii 75, MG ZT 33 Czw Kwi 07, 2011 21:08
thorgalxxx
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
yaro38 Rover serii 75, MG ZT 63 Wto Paź 15, 2013 12:14
rafal3443



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink