Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 07:59 [R75] Światła bi-xenon
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
witajcie, los sprawił że przesiadłem sie właśnie z r200 na R75
mam pytanie odnośnie przednich lamp. Teraz mam takie zwykłe standardowe, chciałbym je wymienić na oryginalne soczewki z xenonami (całe lampy oryginalne z przetwornicami itd nie HID). jak wygląda to od strony techniczej? Czy wystarczy ze po prostu wymienie całe klosze i podepne wtyczki i ustawie i bedzie OK?? czy trzeba bedzie cos wiecej grzebać?
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 27, 2010 23:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 07:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 08:23
1. Na pewno podłączenie pod T4.
2. Spryskiwacze na zderzak.
3. Czujniki poziomowania na wahacze. RBW000010 i RBW000020, a co za tym idzie chyba również kable.
spryskiwacze mam oryginalne, a jesli chodzi o te czujniki to jak wlaczam silnik i swiatla to one na poczatku jada w dół i górę. z tego co wyczytałem na forum to jest właśnie to autopoziomowanie. a co trzeba zrobic na T4?
Do xenonów potrzebne są czujniki o których napisałem wyżej.
bo xenony mają mocniejszą wiązkę światła niż standardowe lampy. Poziomowanie w zwykłych lampach ustawia je po odpaleniu silnika w pozycję ustaloną przez kierowcę na pokrętle przy włączniku świateł. Dodatkowe czujniki o których pisze apples mają za zadanie poziomować dynamicznie w trakcie jazdy poziomować ustawienia xenonów, ale nie wiem, czy nie trzeba wahaczy mieniać? - może są jakieś inne?
Spryskiwacze też są niezbędne, bo brud na xenonach inaczej rozszczepia wiązkę światła co również powoduje oślepianie innych użytkowników z naprzeciwka, no i zapobiega mandatom, oraz problemami z przeglądem technicznym.
[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 12:33 ]
Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika
Spryskiwacze też są niezbędne, bo brud na xenonach inaczej rozszczepia wiązkę światła
Przepisy ptzepisami, ale to akurat jest chyba największy absurd związany z ksenonami, gdyż spryskanie reflektora płynem do spryskiwaczy nie uczyni go czystym i wolnym od zabrudzeń (trzeba by przetrzeć klosz reflektora szmateczką). Zwróćcie uwagę na samochody wyposażone w takie właśnie spryskiwacze zimą, kiedy to reflektory są albo czarne, albo oblepione lodem z zamarzniętego płynu.
0l0, na zimę leje się płyn zimowy do spryskiwaczy, a samo spryskiwanie reflektorów odbywa się pod wysokim ciśnieniem. Oprócz tego niektóre modele aut (nie wiem czy jest to w R75 akurat) ale w niektórych modelach mercedesa płyn do spryskiwaczy podgrzewany jest płynem chłodzącym silnik, tak więc temperatura takiego płynu do spryskiwaczy robi swoje i zmywa wszystko co trzeba. Dawniej: volvo, mercedes, saab miały wycieraczki na reflektorach, teraz zastąpiono je wysokim ciśnieniem płynu
odatkowe czujniki o których pisze apples mają za zadanie poziomować dynamicznie w trakcie jazdy poziomować ustawienia xenonów, ale nie wiem, czy nie trzeba wahaczy mieniać?
Ciekaw jestem skąd masz takie rewelacje. Samopoziomowanie służy do automatycznego zniwelowania przechyłu auta pod wpływem obciążenia czy to pasażerami czy towarem w kabinie lub bagażniku. działa tylko przy zapaleniu swiateł jednorazowo i jeżeli zmieni się obciążenie to trzeba ponownie lampy zapalić żeby wypoziomowało. Prawie żadne auta nie maja poziomowania dynamicznego podczas jazdy tylko niektóre nowe i hiper drogie są wyposażone w taki gadżet. Rover nie miał nigdy poziomowania podczas jazdy. Czujniki w wahaczach to taki "inteligentny" potencjometr zastępujący ręczną regulację.
Dlatego większość aut z ksenonami razi niemiłosiernie jadąc po dziurach albo jak zapaliły się światła(np. automatycznie) a potem towarzystwo dosiadło się do auta.
Jest to napisane w instrukcjach obsługi np. Opla ale nie pamiętam czy w manualu R75 jest.
kris-tofer napisał/a:
Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika
Jakbyś kiedyś przeczytał instrukcję obsługi od R75 to byś bzdur nie wypisywał bo tam jest napisane że przy lampach z soczewką lub ksenonem wystarczy przełączyć wajchę w lampie i z anglika robi się lampę kontynentalną.
[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 21:07 ]
żeby w R75 zrobić oryginalny ksenon trzeba dołożyć czujniki samopoziomowania i zmienić moduł LSM (komp świateł) na taki bez ręcznej regulacji i oczywiście załatwić to przez T4.
można założyć same lampy i podłączyć pod standardowy LSM ale o ile sobie przypominam trzeba jakiś kabelek na masę dodatkowo poprowadzić i będzie działać z ręczną regulacją wysokości bez podłączania pod T4.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tak to sobie wymyśliłem, masz racje sknerko, skoro wiesz lepiej to pomagaj dalej w tym temacie
sknerko napisał/a:
przy lampach z soczewką lub ksenonem wystarczy przełączyć wajchę w lampie i z anglika robi się lampę kontynentaln
o tym wspominał już dukat11,
doświadczenia z xenonami mam z innych modeli, nie z R75 myślałem, że jest podobnie, przyznaję się do błędu, jeśli to co piszesz sknerko, jest prawdziwe.
Jesli chcesz tylko wymienic cale reflektory na xenonowe to nie nie bedziesz musial nic robic oprocz samej wymiany reflektorow, kostki, mocowanie wszystko pasuje od starych reflektorow! Ja wymienialem w pazdzierniku w zeszlym roku na xenony i wszystko dziala normalnie bez jakiejkolwiek ingerencji komputera czy czegokolwiek! Nie mam co prawda spryskiwaczy, ale nie sprawialo mi to wiekszego problemu zima, a ustawianie sie czy cos przy wlaczeniu swiatel na pozycyjne i mijania tez uruchamia ten silniczek. Po takiej wymianie komputer pokladowy nie informowal mnie o jakimkolwiek bledzie poza tym ze widzil przepalone zarowki pozycyjne a to dlatego ze byly diodowe-wymienilem na zwykle i jest OK
Gdzieś na forum jest wątek że taka przekładka plug&play nie poszła i trzeba było jakąś dodatkową masę podawać na wtyczki. Samopoziomowania oczywiście nie masz przy tych zamienionych xenonach? czy miałeś instalację, czujniki w wahaczach i LSM bez tego kółka do regulacji?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jesli chodzi o mnie i co do samopoziomowania z wachcaczy w czasie jazdy to nie mialem tego w standardzie wiec i na xenonach to nie dziala, jest tylko reczna-elektryczna regulacja wysokosci reflektorow
co do samopoziomowania z wachcaczy w czasie jazdy to nie mialem tego w standardzie
nigdy nie było w czasie jazdy, zresztą pisałem że mało które auto wogule ma
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak się złożyło ze akurat wymieniałem prawe przednie nadkole i na przednim prawym wahaczu znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.
...edytuj ...no oczywiście...dziękuję za podpowiedź
Ostatnio zmieniony przez Tordal Sro Maj 12, 2010 20:41, w całości zmieniany 1 raz
znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.
to że jest nie znaczy że działa podczas jazdy, takie czujniki są w każdym aucie które ma xenon i one określają położenie lamp przy uruchomieniu świateł a później już nie. gdyby to działało podczas jazdy zajechałbyś silniczki w lampach w tydzień szczególnie na polskich drogach.
swoja drogą napisz czy masz xenon czy zwykłą lampę, bo czujniki sugerują że masz lampy xenon
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.
to że jest nie znaczy że działa podczas jazdy, takie czujniki są w każdym aucie które ma xenon i one określają położenie lamp przy uruchomieniu świateł a później już nie. gdyby to działało podczas jazdy zajechałbyś silniczki w lampach w tydzień szczególnie na polskich drogach.
swoja drogą napisz czy masz xenon czy zwykłą lampę, bo czujniki sugerują że masz lampy xenon
Jest to moje pierwsze auto które jest wyposażone w xenony wiec jest oczywiste że nie wiem jak tego rodzaju swiatła działają tym bardziej w "roverku" którego dopiero poznaję ...tylko tak sie zastanawiam dlaczego miałyby by padnąć silniczki przecież wychylenia wahacza nie są w aż tak dużych płaszczyznach by nadwyrężać prace tychże silniczków , no i dalej czujnik przestawał by działać zaraz po ustawieniu świateł przecież jak się wyłącza światła to one wracają do położenia neutralnego wiec dopiero w tedy czujnik nie działa i silniczki opuszczają lampy by po ponownym sygnale z czujnika je ustawić ...to jakaś niekonsekwencja ...i dalej czy to by znaczyło że w innych autach bi-xennony maja dodatkowe silniki do ustawiania lamp podczas jazdy?....trochę namotałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum