Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Falowanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 21:16   

A jak jakis ekspert mnie znajdzie po jakims czasie zeby mi odpowiedziec?:>
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 06, 2008 21:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 22:23   

To może być wina sprężarki, która nie daje na tyle powietrza, i silnik dławi się paliwem.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 00:31   

Rowan napisał/a:
To może być wina sprężarki, która nie daje na tyle powietrza, i silnik dławi się paliwem.
To bylo odnosnie wahania obrotow czy lania oleju przez turbo?
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 08:04   

odnośnie jednego i drugiego ale wpływ może mieć na właśnie to wahanie orotów
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 08:05   

patrysgn napisał/a:
To bylo odnosnie wahania obrotow czy lania oleju przez turbo?

Jedno ma wpływ na drugie, czyli lanie turbiny, ma wpływ na wahanie obrotów.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 00:24   

A czy to ze turbina troche leje olejem oznacza ze np po zatrzymaniu sie na swiatlach ona sie troszeczke "zacina" po jezdzie i stad jest to bujanie obrotow? Bo dzisiaj zauwazylem ze bez wzgledu na to czy jest wlaczona klima czy ECON i tak i tak buja...a jak go "przeciagne" to poczuje ze cos sie dzieje z turbina i po zatrzymaniu wszystko wraca do normy i nie buja....
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 09:21   

patrysgn napisał/a:
A czy to ze turbina troche leje olejem oznacza ze np po zatrzymaniu sie na swiatlach ona sie troszeczke "zacina" po jezdzie i stad jest to bujanie obrotow? Bo dzisiaj zauwazylem ze bez wzgledu na to czy jest wlaczona klima czy ECON i tak i tak buja...a jak go "przeciagne" to poczuje ze cos sie dzieje z turbina i po zatrzymaniu wszystko wraca do normy i nie buja....


W Roverach 75 to bujanie się trafia, ja tak mam od czasu do czasu i inni mają,

http://pl.youtube.com/wat...feature=related

A to jakieś napiecia, obciążenia... różne teorie już słyszałem na ten temat i w różnych autach widywałem coś podobnego, nie martwiłbym się tym o ile nie są to jakieś silne falowania.
 
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 09:26   

WITAM
JEŚLI TO DISEL TO SPRAWDZ CZUJNIK MALISWIE PALIWOEJ //METALOWA RURKA // WYPNIJ POLEJ WD 40 I WEPNIJ WYPNIJ TAK Z 10 RAZ KOSTKA CZĘŚTO KORODUJE

POZDRAWIAM
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 15:31   

mariusz418 napisał/a:
WITAM
JEŚLI TO DISEL TO SPRAWDZ CZUJNIK MALISWIE PALIWOEJ //METALOWA RURKA // WYPNIJ POLEJ WD 40 I WEPNIJ WYPNIJ TAK Z 10 RAZ KOSTKA CZĘŚTO KORODUJE


Co to jest MALISWIE?:D:D i w razie czego gdzie ten czujnik znajde?:)

A co do falowania obrotow to sa wieksze niz na tym filmie za ktory dziekuje:/

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 15:34 ]
Ale dzisiaj jechalem po tym jak wczoraj cos sie zrobilo z turbina i wszystko bylo wporzadku;) turbina dzialala...wahan obrotow nie bylo;) wiec nie wiem w czym rzecz....
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 19:05   

sprawdz zawór Egr czy nie jest za mocno zabrudzony.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sob Cze 14, 2008 07:08   

witam

na listwie

metalowa rurka od której odchodzą przewody do wtryskiwaczy czujnik po prawej stronie

pozdrawiam
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 23:31   

Panowie przez 3 tygodnie wszystko dzialalo normalnie i juz sie cieszylem ze wszystko bedzie ok ale niestety sie mylilem:) wczoraj pojawil sie znowu ten sam problem i mam wahania obrotow ponownie:/ zaznacze ze zalozylem przeplywomierz oryginalny Bosha bo wczesniej jezdzilem bez;) z tym ze teraz sie tak dzieje ze jak wlacze na ECON to wahniecia ustepuja(jednak nie zawsze)...Co jest nie tak?

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 23:49 ]
Te wahania obrotow sa tylko pod obciazeniem silnika i na wolnych obrotach...Pomozcie co mam powiedziec mechanikowi bo jutro jade do niego?
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 15:13   [R75] Falowanie obrotów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Po tych sporych mrozach na początku roku mój Roverek zaczął się bardzo dziwnie zachowywać.

Gdy silnik jest zimny wszystko jest w porządku. Jednak gdy rozgrzeje się do ok połowy skali zaczynają się problemy. Mianowicie, na wolnych obrotach (bez dodania gazu) co jakiś czas obroty silnika spadają gwałtownie (nawet do ok 200obr/min) tak że silnik prawie gaśnie (kilka razy nawet zgasł), po czym zwiększają się do ok 1000, a następnie spadają do swojej normalnej wartości. Później kilka sekund jest dobrze i odnowa. Dodatkowo samochód zaczął więcej palić i pojawił się czarny dym. Dodam, że przy trochę wyższych obrotach wszystko jest w miarę ok.

Raz zdarzyło mi się też, że samochód nie chciał odpalić. Łącznie ok 3 min kręcenia i nic. Następnego dnia odpalił bez żadnych problemów.

Miał ktoś może kiedyś taką sytuację?
z góry dzięki za wszelkie wskazówki
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 04, 2011 11:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
copernicus 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: mielec



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 15:58   

Nasuwa mi sie silniczek krokowy aaaalbo przepustnica. Nie chce Cie straszyc padnietym wtryskiem - poczekaj jeszcze na inne sugestie-rady [;
PZDR
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:28   

Chyba znalazłem przyczynę. Po odpięciu przepływki falowanie zniknęło. Nie testowałem jeszcze tego dokładnie (tylko na postoju), ale wydaje się, że jest sporo lepiej. Pojeżdżę trochę to się okaże.
Tak swoją drogą to nie sądziłem, że padnięta przepływka może aż tak "psocić".

copernicus napisał/a:
Nasuwa mi sie silniczek krokowy aaaalbo przepustnica.

A w CDT jest wogóle silniczek krokowy? Jeśli tak to gdzie go znajdę?
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:37   

copernicus napisał/a:
Nasuwa mi sie silniczek krokowy aaaalbo przepustnica. Nie chce Cie straszyc padnietym wtryskiem - poczekaj jeszcze na inne sugestie-rady [;
PZDR


w 75 cdt nie ma przpustnicy ani też silniczka krokowego , trafny pomysł z odłączeniem przepływki częśto siada skubana. Lepiej kupić nową orginalną boscha i pośmigać autem kilka latek.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 19:40   

PHJOWI, ale takie jajca od przepływki? Fakt steruje trochę dawką paliwa, ale żeby aż tak? Gdyby się znów tak działo na odpiętej to ja obstawiam zawór wys. ciś. nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia i dlatego takie jajca, ja się spotkałem z takim przypadkiem.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 19:58   

kiedyś miałem klienta z trasy co do łodzi nie mógł dojechać , odpiełem przepływke i do domciu spokojnie dojechał , kupił nową i śmiga.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 23:12   

zmiana pytania :) poprawiam ... zrobiłem literówkę - sorki . Nie sądzę by hamowanie wraz z wciśnietym sprzęgłem miało wpływ na obroty . Jedynie wciśnięte sprzęgło ... ale mogę się mylić . Mogę sprawdzić i u siebie ten czujnik .... jutro bedę szukał pod pedałem sprzęgła..
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez kamil652 Wto Maj 31, 2011 23:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:15   

ja postanowiłem wymienić EGR czekam aż mechanicy ogarną temat ... jesli nic nie pomoże to bedzie robierany układ dolotowy :/
_________________
:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Falowanie obrotów
odczynnik Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Gru 26, 2013 10:05
columbo
Brak nowych postów [R75] Falowanie obrotów
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Wrz 13, 2009 22:40
Lechos
Brak nowych postów [R75] FALOWANIE OBROTÓW
stanley89__ Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Paź 29, 2014 19:36
mironh
Brak nowych postów [R75] Dziwne falowanie obrotów
Brydzio7253 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 07, 2014 16:03
Brydzio7253
Brak nowych postów [MG ZT] Falowanie obrotów przy wł. klimatyzacji
j0zek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 08, 2015 12:07
j0zek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink