Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Falowanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 22:58   [R600] Falowanie obrotów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Czytałem już wątek na temat na temat falowania na lpg, mój przypadek jest zgoła odmienny.
Falowanie występuje podczas zasilania Benzyną, po przełączeniu na Gaz obroty wskakują na 2 tys , po chwili zapala się kontrolka informująca o problemach z silnikiem. Defekty silnika to
Brak kompresji na cylindrach, jak również jakby to rzec detonacja LPG rozerwała doszczętnie osłonę filtra powietrza. Silnik krokowy wyczyściłem, przepustnica lśni jak nowa. czY restart ECU coś w tej sprawie pomoże ?

[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Lis 12, 2007 19:39 ]
Poprawiłem literówkę w temacie dla potomnych używających szukajki ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 12:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 05, 2007 22:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 06, 2007 08:51   

Kiedy ostatnio regulowałeś zawory?
To bardzo, bardzo, bardzo ważne w tym silniku!!!

Kiedy wymieniałeś przewody i świece?
Czy wymieniałeś kopułkę i palec?

No i brak kompresji może być dostatecznym problemem.
Znasz przyczynę?
Zajeżdzone tłoki, wytarte krzywki na wałku, uszkodzony zawór, czy właśnie brak regulacji zaworów

Jaki wogóle masz przebieg, kiedy miałeś instalowany gaz, którą generację, firmę i model?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 10:36   

Nie wiem co jest powodem braku kompresji, stawiam na uszkodzone zawory, Przewody i świecie wymieniane był jakieś 2 miesiące temu. Jeżeli chodzi o instalacje LPG to założona była w 2004 najprawdopodobniej 2 generacja, Auto przejechało 258 tys km w tym 120 tys na gazie . Producent instalacji to ELPIGAZ
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 06, 2007 12:11   

A regulowałeś zawory?
Bo jak napisałem - to bardzo istotne.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 13:07   

Ja nie regulowałem nie wiem jak poprzedni właściciel
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 06, 2007 13:33   

No to masz przyczynę (jedną z przyczyn...) - zawory w tych silnikach (silniki Hondy montowane w R600 - F20Z1, F20Z2 i H23A3) powinny być regulowane co 40 tys. km.

Zrób to, a potem spradź kompresję i zobacz co z obrotami - Mariusz418 twierdzi, że to bardzo ważne.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 00:19   

maciej napisał/a:
Zrób to, a potem spradź kompresję i zobacz co z obrotami - Mariusz418 twierdzi, że to bardzo ważne.

I pewnie ma rację ;) jeśli nie ma luzu, to zawór będzie cały czas otwarty a co to znaczy, to chyba nie trzeba tłumaczyć ;) jeśli to jest ssący, to moze spowodować wybuch gazu II gen w kol. ssącym no i ofkors brak kompresji ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 18:17   

luzu nie było wcale na kilku zaworach, jednakże wykonałem przy okazji próbę olejową i cóż wyszło na to iż poszły pierścienie, może wie ktoś gdzie mógłbym je nabyć.


Pozdrawiam Krystian
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 12, 2007 18:26   

www.tomateam.pl ?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sila 



Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 19:17   

a ile powinien wynosić ten luz? jeżeli można zapytać? mój samochód to roverek 600 1.8 benz 98rok
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 20:40   

sila napisał/a:
ile powinien wynosić ten luz? jeżeli można zapytać?

Można zapytać. :mrgreen:
Proszę:Tu
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 23:42   

marthinez napisał/a:
sila napisał/a:
ile powinien wynosić ten luz? jeżeli można zapytać?

Można zapytać.
Proszę:Tu


Koledze pewnie chodzilo o luz na zaworach. O ile pamietam to ssace 0.25 mm , natomiast wydechowe 0.35 mm - na zimnym silniku

maciej napisał/a:
(silniki Hondy montowane w R600 - F20Z1, F20Z2 i H23A3)


A F18 to nie honda? :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 21, 2007 00:25   

ADAM1 napisał/a:
A F18 to nie honda?

Oj tam, jakoś się tak skupiłem na modelach sprzed facelifting'u. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 00:36   

marthinez napisał/a:
A F18 to nie honda? :mrgreen:

nie, to mcDonell- Douglas ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 08:00   

ADAM1 napisał/a:
Koledze pewnie chodzilo o luz na zaworach.

Przecież podałem mu linka do danych technicznych. :roll:
ADAM1 napisał/a:
O ile pamietam to ssace 0.25 mm , natomiast wydechowe 0.35 mm

Trochę inaczej: ssące 0,26 wydech 0,30 :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 18:41   

marthinez napisał/a:
ADAM1 napisał/a:
Koledze pewnie chodzilo o luz na zaworach.

Przecież podałem mu linka do danych technicznych. :roll:
ADAM1 napisał/a:
O ile pamietam to ssace 0.25 mm , natomiast wydechowe 0.35 mm

Trochę inaczej: ssące 0,26 wydech 0,30 :wink:


........ ups, moje niedopatrzenie :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
silnik ospały gdy jest cieply
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Kwi 16, 2007 12:35
Brt
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania
Wtrysk PGM-FI - silniki Hondy
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 40 Sro Sty 04, 2012 11:50
norbert22m
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów, skrzynia biegów, etc
Vader Rover serii 600, Honda Accord 52 Sro Cze 25, 2008 20:49
Vader
Brak nowych postów [R600]Falowanie obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 34 Pon Gru 01, 2014 08:39
montecarllo
Brak nowych postów [R620] falowanie obrotów
bmar11 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Cze 01, 2013 15:23
bazyl1218



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink