fajnie, dzięki za podpowiedz. Właśnie wróciłem ze sklepu, rzeczywiście można kupic gaz do ładowania, (gotowy - z rurką, zaworkiem, spustem - tylko podłączyc i nabic). Jednak nigdy tego nie robiłem. Jakie parametry powinny pojawic sie nia barometrze butli? może wiesz?
[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 11:15 ]
A jeszcze jedno: czy pierw trzeba się pozbyc starego gazu?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 13, 2008 11:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No więc dzisiaj miałem okazje sam przebadać klimę:
- W klimie zostalo 275 gramów czynnika
- Zrobiłem próżnie na 1,5 h i test szczelności i jak zwykle wszystko oki
- Nabiłem klime ponownie, potem ją włączyłęm i szukałem wycieków kontrastu no i nic nie znalazlem. Wydawało mi się że widze coś zielonego pod parownikiem od gazu ale po jego wyjeciu okazalo sie ze to olej od wspomagania lekko pokapywał. Nic przy chlodnicy tez zielonego nie widzialem.
- Jedyna sprawa która jest podejrzana to to że po wyłączeniu klimy i silnika jak odkrecilem osłonę zaworku L, usłyszałem syk. Syk ten się też powtórzył jak wróciłem z warsztatu do domu i ponownie odkrecilem ta oslonke. Więc podejrzewam że czynnik ucieka nieszczelnymi zaworami, myslicie ze to moze byc to ? i jak rozumiem zawory mozna wymienic ?
WITAM JESLI MOZNA TO TES SIE PODłACZE W MOIM ROVERKU TEZ NIE DZIAłA KLIMA JAK GO KUPOWAłEM W ZIME NIE BYłO JAK SPRAWDZIC ALE TO MAłO WAZNE. TRAWIłEM SARNE I USZKODZIłEM CHłODNICE OD KLIMY I TU NASóWA SIE PYTANIE CZY JAK BEDE JEZDZIł Z USZKODZONą CHłODNICA TO CZY SPREżARCE SIE COS STANIE
_________________ Super ceny części do roverka 620:)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 19:08
mariuszek86 napisał/a:
WITAM JESLI MOZNA TO TES SIE PODłACZE W MOIM ROVERKU TEZ NIE DZIAłA KLIMA JAK GO KUPOWAłEM W ZIME NIE BYłO JAK SPRAWDZIC ALE TO MAłO WAZNE. TRAWIłEM SARNE I USZKODZIłEM CHłODNICE OD KLIMY I TU NASóWA SIE PYTANIE CZY JAK BEDE JEZDZIł Z USZKODZONą CHłODNICA TO CZY SPREżARCE SIE COS STANIE
Proponuje nie pisac samymi WIELKIMI LITERAMI .
A w temacie... jezeli uszkodzila sie chlodnica, czynnika nie ma to przeciez sprezarka sie nie wlaczy, klima nie dziala ?
dzieki za rade narazie nie ma kasy na nowa chłodnice od kimki a potrzebuje auta aby jezdzic przesto nie chciał bym uszkodzic sprężarki bo to dopiero koszt
_________________ Super ceny części do roverka 620:)
jezeli uszkodzila sie chlodnica, czynnika nie ma to przeciez sprezarka sie nie wlaczy, klima nie dziala ?
Jeżeli instalacja klimy jest nieszczelna, to wszelka wilgoć i inny syf z powietrza dostaje się do obwodu i MOŻE uszkodzić sprężarkę , a osuszacz na 1000% będzie do wymiany.
hmm w chłodnicy mam taki w gnoot po sarence bo jak w nia uderzyłem to wgnotła sie masak i doszła do chłodnicy od klimy no i pekniecie jest ledwo widoczne gołym okiem wiec syfu nie powinno najsc a propo moze mozna chłodnice zalutowac i nie trzeba kupowac nowej
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 00:09
R-200 napisał/a:
Chłodnicę można zaspawać i będzie dobrze.
Jestes pewny, ze mowisz o chlodnicy klimatyzacji ? Tam jest troche wieksze cisnienie... Pytam, bo sam jestem w takiej sytuacji i nawet nie dowiadywalem sie czy ktos to spawa.
Ogólnie to cieżko znaleść kogoś kto spawa elementy klimy, kiedyś u kumpla od wibracji w seicento pękła mu jedna rurka i jeździliśmy po wielu warsztatach co się w klimatyzacji specjalizują i nikt nie miał sprzętu, wreście po długim czasie udało się znaleźć jeden warsztat który pospawał.
Spawają np w Godarth w Gdyni z tego co z nimi rozmawiałem ale wszystko zależy od miejsca i rodzaju, wielkości uszkodzenia.
nie tyle dla sprężarki, co dla układu
sporo zakładów, żeby szybciej sprawdzić nieszczelność podkręca ciśnienie na reduktorze butli powyzej 15MPa, to raczej nie jest zdrowe
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 22:19
Raczej 1,5 MP, bo 15 to nawet w butli chyba nie ma, a układ przestrzeli na wylot
1,5 MP to ciśnienie robocze dla układu i nic nie ma prawa mu się stać.
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Maj 19, 2008 21:58
Najlepiej gdybyś zaworki wymienił warsztat, bo trzeba ściągnąć czynnik, lub mieć takie urządzono do wymiany pod ciśnieniem, a nie ma sensu żebyś to narzędzie kupował dla wymiany dwóch zaworków. W serwisie klimy powinni mieć takie zawory, raczej powiiny być standardowe dla R134a niezależnie od modelu auta-ale pewien nie jestem.
A co do wypychania uszczelek to raczej jakiś mit lub nieumiejętne obchodzenie się z układem, bo czemu azot pod ciśnieniem np 15 barów wypycha uszczelkę a czynnik chłodniczy nie ?
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Koledzy, elementy praktycznie wszystkie można spawać: rurki, chłodnice itp. (sam takie widziałem po spawaniu). Ale zaznaczam musi to być dobrze zrobione
Co do sprawdzania szczelności: po co kombinować ? Nabicie czynnikiem, olej z UV, okularki lampka, włączyć klimę i heja .... Oczywiście do tego próżnia, przy ściąganiu czynnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum