Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam
Już myslałem że mój R jest nieśmiertelny a tu ciach
Jadę sobie (na gazie) silnik rozgrzany, ładnie pracuje i nagle silnik gaśnie.
Próbuje go szybko odpalic rozrusznik kręci a tu nic
Zjechałem na pobocze odczekałem chwile, próbuje odpalic kręci pięknie i tak jakby na 2 sek chciał załapac ale nadal nie odpala i kręci tylko sam rozrusznik.
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...
Miałem to samo w Accordzie. A zdiagnozować to można tak, że przy przekręceniu zapłonu nie słychać pompy paliwowej i nie gaśnie kontrolka (normalnie słychać pompę i któraś z kontrolek po kilku sekundach gaśnie - nie pamiętam która - chyba silnika...) Dostęp do tego przekaźnika - tragiczny ale da się
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:45
Ja bym obstawiał zdechłą cewkę w aparacie zapłonowym...
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Iskrę łatwo sprawdzić - jak jest, to wystarczy przytknąć przewód do bloku (nawet bez świecy) i będzie widać. Jak nie ma, to kopułka, palec, aparat - najprędzej aparat, bo kopułka i palec często dają wcześniej objawy.
Żeby sprawdzić paliwo, to chyba najłatwiej wykręcić świecę i zobaczyć po kręceniu, czy jest mokra.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
KRYS, zdejmujesz oslone nad nogami kierowcy, fotel do tylu, kladziesz sie na plecach, glowa do gory i od stacyjki w czarnym oraz bilaym oplcoie idzie wiazka ktora jest zakoczona bordowa-brazowa kostka, jest tam chyba 5-6 zyl, kable czarne-zolte, niebieski i jakies tam. Przekaznik jest dokrecany na srubke na klucz 10 od dolu jest bordowo-brazowe, obudowe ma szaro-niebieska, widnieje na niej nalepka niebieska z bialymi literami 12V cos tam dalej...
KRYS, kopulke odkrecasz 3 srubki na 8 bodajze lub na srubokret gwiazdkowy, nastepnie na biegu szarpiesz autem aby palec ustawil Ci sie w dobrej pozycji(otworem celujac w Ciebie) do odkrecenia, srubka na gwiazdke i tyle... Oczysc wszystko dobrze papierem...
Po przekreceniu kluczyka przy gasnieciu Checka slychac tykniecie? Czy slychac bzyczenie pompy z tylu przy zbiorniku po przekreceniu na zaplon?
Prosze powiedzcie mi czy dobrze kombinuje, aparat zapłonowy słuzy do rozdzielenia iskry na poszczególne świece. Którędy wchodzi do niego prąd? bo moze gdzieś wcześniej coś sie rozłączyło i chciałbym to sprawdzic
Prosze powiedzcie mi czy dobrze kombinuje, aparat zapłonowy słuzy do rozdzielenia iskry na poszczególne świece. Którędy wchodzi do niego prąd? bo moze gdzieś wcześniej coś sie rozłączyło i chciałbym to sprawdzic
Nie do końca - służy do generowania iskry (zintegrowana cewka) oraz do sterowania wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu, ale tak - jeśli prąd do niego nie dochodzi, to iskry nie ma.
Niestety obstawiałbym, że to cewka/aparat się po prostu zepsuł - to zdarza się.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie wiem, nie rozbierałem, ale to może być to - kolega NEOSSS będzie wiedział jak się pojawi.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
KRYS, modul(taki jak z podanej aukcji) jest w aparacie jak rozbierzesz go to ida do niego kable impulsowe czarno zolty i niebieski... Sprawdz czy we wtyczce dwu pinowej z tymi kolorami dochodzi prad, czy jest minus i plus po przekreceniu zaplonu... Jezeli jest to znaczy ze rypnal modul i najlepiej wymienic caly aparat - koszt ok. 250zl
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 16:27
NEOSSS napisał/a:
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...
Też o tym pomyślałem. W swoim chciałem go profilaktycznie wyjąć i przelutować ale jest tak wysoko zakamuflowany pod deską że narazie odpuściłem.
na tej stronce temat opisany:
http://www.marklamond.co..../main-relay.htm
Walnal modul w aparacie... Mozesz odkrecic aparat, zostawic podlaczony, przekrecic na zaplon, zdjac przewod, zalozyc swiecie i zmasowac, krecic palcem aparat i w taki sposob sprawdzisz czy jest iskra bez krecenia silnikiem i zalewania go...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum