Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Problem z silnikiem T-seria
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Problem z silnikiem T-seria

Czyżby uszcelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:46   [R600] Problem z silnikiem T-seria
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam

Ostatnio mój silnik z śmigiełkiem zaczął mi dokazywać.

Z rana odpala bez problemu ale chodzi na 3 cylindrach ( przynajmniej wszystkie objawy na to wskazują, silnik mocno drga, przy próbie ruszenia potrafi się zdławić, jak gdyby na jednym garze nie dopalał paliwa) po przejechaniu ok 1km wszystko wraca do normy, zaczyna normalnie przyśpieszać.
Uszkodzenie uszczelki podejrzewam ponieważ ubywa płynu w zbiorniczku i pojawił się tam taki biały nalot. Nie jest to kawa z mlekiem jak przy klasycznym HGF a jedynie biały nalot przypominający talk, cała wewnętrzna ścianka zbiorniczka jest nim pokryta (co prawda na dolewkę zastosowałem inny płyn niż był wlany ale myślę że zmieszanie różnych płynów nie dało by takiego efektu). Czy przedmuch z cylindra może dać taki efekt? Olej jest w porządku -brunatny, jednolity :ok:

Dodatkowo dowiedziałem się że na połączeniu turbiny i kolektora wydechowego mam nieszczelność - zaraz po odpaleniu zimnego silnika pojawiła się tam plamka cieczy - raczej nie olej a szybciej chłodziwo lub woda (tylko skąd ta woda? z powietrza?)

Na domiar złego o ile na Pb po nagrzaniu zaczyna pracować w miarę prawidłowo o tyle na LPG cały czas poszarpuje.

Filtry powymieniane
Przewody zapłonowe i świece również świeżutkie

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak sprawdzić czy to będzie uszczelka czy może coś innego? może ktoś się spotkał z podobnymi obawami?

Z góry dzięki za porady
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 01:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 00:26   

Prawdopodobnie to tylko mój głupi pomysł, ale wymyśliła mi się drobna nieszczelność wewnątrz parownika. Jak silnik jest rozgrzany to chodzi w miarę normalnie, ale przy zimnym woda nie wyparowuje dostatecznie szybko i trafia do cylindra jako ciecz. W cylindrze przy zapłonie zamienia się w parę, ale skrapla się w zimnym kolektorze, w wychodzi przez nieszczelność. Z LPG miałem doczynienie tylko przy uzupełnianiu zapalniczek, ale czasami robił się na nich biały nalot. Przed zgaszeniem silnika przełącz na kilka minut na benzynę i zobacz jak się będzie zachowywał po ostygnięciu.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 15:41   

W pierwszym momencie również stawiałem na parownik. Ale jeden cały dzień jeździłem na benzynie (LPG nawet silnik nie widział) a z rana i tak było krztuszenie się.

Sprawdzałem nawet filtr fazy lotnej LPG (to ten pomiędzy parownikiem a listwą wtryskową) i nie było śladu po borygo

Zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem to nie sprawa zapłonu. Co prawda chłodziwo ucieka ale być może mam gdzieś nieszczelność i leje mi się z jakiegoś węża a ja to mylnie interpretuję. na postoju nic nie widać a w trasie trudno sprawdzić. Mam zapłon bezrozdzielaczowy i być może ta cewka coś nie domaga. jest jakiś sposób by ją sprawdzić?

Chyba będę jeździł aż to coś się totalnie nie sypnie.
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 15:42   Re: [R600 2.0 Ti '97 +LPG] Problem z silnikiem T-seria

Marrkus napisał/a:
Z rana odpala bez problemu ale chodzi na 3 cylindrach ( przynajmniej wszystkie objawy na to wskazują, silnik mocno drga, przy próbie ruszenia potrafi się zdławić, jak gdyby na jednym garze nie dopalał paliwa) po przejechaniu ok 1km wszystko wraca do normy, zaczyna normalnie przyśpieszać.


Mam ostatnio podobny problem - na zimnym silniku często odpala na 3 cylindry, trzęsię i wibruje, z wydechu widać 'pyrkanie', do tego pije płyn chłodniczy (litr na tydzień). Po ruszeniu i rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy.
Rozmawiałem już z p. Midowiczem z serwisu w Krakowie - na pewno nie jest to problem z uszczelką, ale dokładnie to co pisze kolega powyżej - gromadzenie się wody w cylindrze i jakieś problemy z zapłonem.

W tym tygodniu zawożę moje auto do naprawy, podobno szybko pójdzie. Mogę napisać potem co to dokładnie było. Ew. zadzwoń (tel. w sekcji warsztatów) i skonsultuj się z p. Pawłem opisując mu objawy.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 15:46   

yoonior Do pana Miodowicza dzwonić nie będę bo troche mam daleko do Krakowa by wstawić na ewentualne oględziny organoleptyczne, ale poczekam i zobaczę co będzie u Ciebie. Może będzie to jakaś wskazówka
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 09:36   

U mnie niestety HGF :( :nook:

Tym razem padła metalowa uszczelka, po przebiegu około 33.000km. W tej chwili zgodnie z zaleceniem serwisu, będę zakładał uszczelkę starego typu ale wzmacnianą (Vector?).
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 09:43   

yoonior napisał/a:
U mnie niestety HGF :( :nook:

Tym razem padła metalowa uszczelka, po przebiegu około 33.000km. W tej chwili zgodnie z zaleceniem serwisu, będę zakładał uszczelkę starego typu ale wzmacnianą (Vector?).


Ja zainstalowałem w swoim Poldoroverze uszczelkę marki FAI (niemiecka) w listopadzie 2006 roku i do dziś mam spokój. Przebieg po naprawie jakieś 62 - 63 kkm.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Emems 




Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 42
Skąd: Nysa



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 10:06   

Opisałem o moim przypadku. Także uciekała mi woda ze zbiorniczka wyrównawczego.
Tu masz link jakbyś chciał TUTAJ

Sprawdź na bagnecie od oleju czy nie pojawia się na nim "rosa". Tak samo zobacz stan oleju. Możliwe, że to są początkowe objawy przez całkowitym wydmuchaniem uszczelki.

Gdyby mi to ktoś wcześniej doradził to wymieniłbym uszczelkę duuużo wcześniej, a nie czekał, aż mi sama pójdzie... Zaoszczędziłbym na tym dużo nerwów i pieniędzy...

A tak 1150 nie moje...
_________________
Posiadacz Rover'a od 19.06.2009 r.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 16:00   

Co do oleju to sprawdziłem to w pierwszej kolejności ale olej jest piękny i poziom prawidłowy.

To dziwne zachowanie silnika mnie zastanawia - cały czas to samo - poszarpuje na gazie, z rana gdy odpali się na Pb to przez krótką chwilę chodzi nierówno - wydaje się jakby na 3 garach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Problem z silnikiem krokowym
Silniczek krokowy
Piotr22 Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Sie 13, 2009 20:47
staf
Brak nowych postów [R600] Poduszka pod silnikiem
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 32 Sob Kwi 16, 2016 10:43
bazyl1218
Brak nowych postów [R600] szarpanie silnikiem
roberthj1 Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Sie 29, 2013 21:33
roberthj1
Brak nowych postów [R600] Problemy z silnikiem
falujace obroty, problemy z odpaleniem, ciezkie ruszanie...
bob1987 Rover serii 600, Honda Accord 34 Wto Sty 19, 2010 23:08
bob1987
Brak nowych postów [R600] Trzęsie silnikiem gdy spada z obrotów
Wisniak20 Rover serii 600, Honda Accord 10 Pon Gru 19, 2011 15:23
zuber84cool



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink