Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Twardy hamulec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Twardy hamulec

po kilku wciśnięciach jego brak :/
Autor Wiadomość
Koji 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Słupca

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:08   

Dopiero byłem u mechanika z tym twardym hamulcem po kilkukrotnym naciśnięciu. Mówił, że prawdopodobnie serwo do wymiany, ale coś przekonywujący nie był...
Mamy gdzieś na forum instrukcję wymiany serwo?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:52   

Koji napisał/a:
Dopiero byłem u mechanika z tym twardym hamulcem po kilkukrotnym naciśnięciu. Mówił, że prawdopodobnie serwo do wymiany, ale coś przekonywujący nie był...
:lol:
Koji napisał/a:
Mamy gdzieś na forum instrukcję wymiany serwo?
W RAVE jest.
 
 
Koji 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Słupca

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 20:22   

No i pupa... Wymienione serwo wraz z pompką hamulca i jak pedał twardy tak twardy... :twisted:

Teraz strzelamy z mechanikiem, że albo pompa vacum albo pompa abs.
Zaczynamy od vacum :>
Zdam relację, ale to za jakiś czas.
 
 
 
trawis25 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 17:19   

Bingo!!!Mój hamulec jest mięciutki jak świeża bułeczka :rotfl:
Otóż przyjrzałem się bliżej wężykowi,który wychodzi z zaworka podciśnienia i prowadzi chyba do vacum.Okazało się,że był lekko przetarty,kupiłem wężyk za 2.50zł i modliłem żeby to było to.No i było,hamulce teraz brzytwa nawet po kilkukrotnym wciśnięciu,a wcześniej już praktycznie za drugim razem nie miałem hamulca.Powodzenia :rotfl:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 21:23   

trawis25 napisał/a:
Otóż przyjrzałem się bliżej wężykowi,który wychodzi z zaworka podciśnienia i prowadzi chyba do vacum.
Jak cienki to idzie do elektrozaworu EGR, a jak gruby to do pompy Vacum.
 
 
trawis25 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 22:28   

Już wiem-ten wężyk cienki idzie do zaworu sterowania egr. :roll:
 
 
Koji 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Słupca

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 17:00   

To co było z tym wężykiem. Przetarty był konkret czy tylko delikatnie? Wymieniłeś sam wężyk i jest ok??? U mnie też jest taki skruszały ten dłuższy cienki wężyk. Dzisiaj przyszło vacu razem z zaworkiem i wszystkimi wężykami (ten cienki też taki nieciekawy). Może w tym tygodniu wymienię to dam znać.

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 17:00 ]
Problem rozwiązany.
Wymieniona pompa vacum. Teraz kilkakrotnie przyciskam pedał i jest za każdym razem miękki, skuteczniej też hamuje za każdym wciśnięciem. Ogólnie hamulce po tej wymianie stały się znacznie efektywniejsze.
 
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 00:36   

ostatnio mam ten sam problem . Twardy hamulec przy drugim hamowaniu przy małej prędkości ,kiedy zawracam to:jedynka do przodu podjadę metr dalej wsteczny hamuję i samochód traci zdolnośc hamowania ... :bezradny:
_________________
:)
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 03:35   

Wygląda na to ,że odpowiedż masz dwa posty wcześniej :???:
_________________
rom
 
 
2f2f 



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 11:21   

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Ostatnio bardzo słabo działały mi halumce więc pojechałem do mechanika. Myślałem, że układ jest zapowietrzony więc wymieniliśmy płyn hamulcowy i zaczęliśmy odpowietrzać układ. Okazało się, że płyn wylatuje tylko przez zaworki lewy przód i prawy tył. Czyli jakby były dwie sekcje po skosie (X) i na jednej było ciśnienie a na drugiej nie. Obecnie autko stoi, nie da się nim hamować. Pedał wchodzi do podłogi i prawie nic nie łapie. W poniedziałek chcemy wyjąć pompę hamulcową i zobaczyć czy jest ok. Czy macie może jakieś inne sugestie?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 15:04   

z tego co czytałem na forum to te pompy ciężko sie odpowietrza...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 19:24   

czyli co jak twardy hamulec to do wymiany pompa vacum ?

Dzisiaj przy wymianie tarcz i klockow tyl mechanik mi powiedzial ze po paru nacisnieciach sprzeglo twardnieje i pewnie do wymiany pompka niedlugo wiec chyba mu o ta chodziło
jaka najlepiej kupic uzywana z allegro czy jak ?

np taki obadałem:
http://allegro.pl/pompa-v...2271817641.html

lub
http://allegro.pl/rover-7...2237462137.html

co polecacie:)?

a tak myslalem ze tak ciezko chodzi w tym modelu:)
a komfort hamowania jest kiepski
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 01:14   

Ja ostatnio wymieniłem tarcze, klocki oraz płyn hamulcowy.
Po całej operacji i odpowietrzeniu zrobiłem jakieś 30km delikatnie hamując i docierając wszystko.
Kilka godzin później wybrałem się w trasę i przy 120 km/h zbliżając się do pojazdu przede mną, nacisnąłem hamulec, docisnąłem go, ale on nie drgnął. Twardy był jak skała. Szczęście, że zmieściłem się pomiędzy tym pojazdem, a drugim na sąsiednim pasie, bo gdyby nie to wylądowałbym w kufrze.

Potem problem zniknął i pojawiał się co jakiś czas. Zwłaszcza wtedy, kiedy lekko dohamowałem, odpuściłem pedał hamulca i nacisnąłem go jeszcze raz. Wtedy była kaplica - twardy i hamowania brak.

Przyczyną w moim przypadku był przewód podciśnienia, który sparciał i poprzecierał się w kilku miejscach. Po jego wymianie, układ działa prawidłowo.

To tak w formie ciekawostki, bo już kiedyś ten problem poruszałem, ale wtedy koledzy tłumaczyli mi, że to tak ma być i to tak działa :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Pią Maj 18, 2012 11:01   

wymieniona pompka vacuum hamulec nadal twardy zbedne wydatki bezcenne:)

Podobno to serwo. Przewod według mechaników ok. Własnie zakupiłem i czekam

Bede miał do sprzedania pompke vacuum:)

ile daliscie za wymiane serwa bo mi mechanik powiedział ze duzo roboty i ok 300 zł troche mi sie duzo wydaje ?

[ Dodano: Pią Maj 18, 2012 11:01 ]
Witam

Chciałem podsumować twardy hamulec już nie istnieje teraz to jest żyleta

Podsumowujac nie trzeba było wymieniac ani serwa ani vacuum
po prostu 2 mechanikow w roznych zakladach nie wyznali sie a mowiłem im
o tym przewodzie sparciałym ze na pewna ilosc osob co mialo ten samochod to byl głowny problem. Niestety sam sie nie znam zeby to stwierdzic
Mowili ze jest ok

Na szczescie znalazlem mechanika w krk calkiem przypadkowo na oferia.pl
wystarczylo wymienic sam przewod i wszystko hula szkoda ze odrazu do niego nie trafilem
ale moglem zawsze wiecej wydac u tamtych na szczescie ich zachlannosc wziela gore

Mam za to na zbyciu servo z pompa+ vacuum jak ktos bedzie zainteresowany prosze o info

Minus wydalem niepotrzebnie pieniadze na zakup vacuum +servo +wymiana serwa

Plus znalazlem w koncu odpowiedniego mechanika taniego i znajcago sie na rzeczy oraz tamci mnie juz nie naciagna
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 22, 2013 18:51   

Mam pytanie czy w benzynie tez jest pompa vacum?? czy tylko serwo. Mój hamulec jest dość twardy, w prawdzie nie ma problemów z hamowaniem, ale czasem jest tak, że wciskam pedał, samochód hamuje, a tu nagle pedał wpada głębiej i siła hamowanie staje się dużo większa. poza tym bardziej przeszkadza mi, to że pedał nie jest mięciutki jak bułeczka w trakcie hamowania
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 20:02   

rafalmis1 napisał/a:
Mam pytanie czy w benzynie tez jest pompa vacum?? czy tylko serwo.
w benzynie nie ma pompy bo podciśnienie do serwa jest brane z układu dolotowego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 23, 2013 10:45   

w takim razie czy opisany przypadek wywołuje wadliwe serwo czy może coś być jeszcze innego ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 23, 2013 11:05   

Ja bym szukał nieszczelności w przewodach pociśnienia
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 23, 2013 16:20   

które to węże, gdzie się znajdują, jak wyglądają??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Speedup 



Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: z kątowni



Wysłany: Wto Sty 07, 2014 20:20   

Odświeżę temat tylko dlatego, że u mnie problem jest podobny od jakiegoś czasu, wymiana całego praktycznie układu hamulcowego nie zmieniła niczego i wyszło, ze to zawór zwrotny zrobił kaput. pytanie...gdzie kupię sam ten zawór, bo jakoś szukam i nic...sprawy mi nie ułatwia miejsce zamieszkania (Niemcy), więc każda pomoc, adres cokolwiek będą mile widziane.
Generalnie to troche bolesne, ale tutaj nasze autka już praktycznie masowo ladują na szrotowiskach...nistety sa zbyt szybko utylizowane i nie udało mi się tam znaleźć tego co potrzebuję :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Gru 23, 2010 20:56
tommsz
Brak nowych postów [R75] hamulec robi się twardy
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Maj 27, 2014 14:18
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec po 2 dniowym postoju
markozalko Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 08, 2011 20:11
apples
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
thorgalxxx Rover serii 75, MG ZT 33 Czw Kwi 07, 2011 21:08
thorgalxxx
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
yaro38 Rover serii 75, MG ZT 63 Wto Paź 15, 2013 12:14
rafal3443



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink