Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 iDT] Obroty przy zmianie biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 iDT] Obroty przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 22:26   [R45 2.0 iDT] Obroty przy zmianie biegów

Witam szystkich
Od niedawna (niecałe 2 tygodnie) jeżdzę samochodzikiem jak w temacie. Nigdy nie miałem diesla - tym bardziej turbo... :wink:

Zauażyłem jedną rzecz - przy zmianie biegów (po wciśnięciu sprzęgła) silnik nie schodzi natychmiast z obrotów, ale przez 1-1,5 sekundy obroty się nawet podnoszą o ok.200 obr/min, a dopiero później spadają. Czy to jest normalne?
Dzieje się tak niezależnie od ilości obrotów, ale poniżej 2000 jest trochę mniejszy skok (ale też natychmiast obroty nie spadają).

Proszę o pomoc...

P.S. Oczywiście gaz puszczam całkiem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 22:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 22:31   

Cytat:
Czy to jest normalne?

nie to nie normalne :)
podepnij pod kompa i napisz co ci wyskoczyły za błedy wtedy będzie wiadomo od czego zacząć
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 22:39   

Oki, muszę poszukać serwisu z T4. Myślałem, że to przez turbinę :oops:

Jak zdiagnozuję to dam znać co i jak.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 23:11   

To raczej napewno nie turbina :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 21:53   

Witam ponownie,
a może być tak, że pedał gazu się po prostu blokuje? A wogóle to jest jakaś linka od gazu - wiem, że w starszych autach lubią się blokować i najczęściej WD40/wymiana pomaga... Objawy są dość typowe... Czy mogę to jakoś sprawdzić domowym sposobem?

Z turbiną chodziło mi o to, że może z obrotami silnika jest powiązana :oops: :oops:
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 00:51   

nie wiem czy to może być przyczyną, ale jest dobrze opisane jak sprawdzić wiec chyba warto rzucić okiem :)

http://forum.roverki.eu/v...B3o%BFenia+gazu
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 11:31   

Turbina nie ma nic do tego ... podejrzewam, że albo coś masz z linką gazu (powinno to lekko chodzić) albo po porstu minimalnie za późno odpuszczasz gaz przy zmianie biegów.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kameleon1984 



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 12:30   

Witam mam podobny problem ,tylko u mnie pedał gazu na razy sie blokuje i obroty falują w granicach 1500-2000 i nie dział mi pedał gazu w ogóle.
 
 
 
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 20:49   

Brt napisał/a:
Turbina nie ma nic do tego ... podejrzewam, że albo coś masz z linką gazu (powinno to lekko chodzić)


Na 90% linka, ale dokładnie sprawdzę dopiero w sobotę (ach ta praca...). Przy silniejszym "depnięciu" obroty skaczą więcej, przy słabszym mniej. Dzięki wszystkim za podpowiedzi :brawa:

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 20:49 ]
Witam ponownie
Niestety nasmarowanie linki nic nie dało :cry: tzn. efekt jest jakby trochę mniejszy, ale wystę puje nadal... Teraz mam kolejne głupie pytanie - czy mogę rozebrać i nasmarować "to cóś" do czego wchodzi linka gazu przy silniku? Dalej mam wrażenie, że to raczej coś "mechanicznego", a nie "elektrycznego". Czytałem posty o potencjometrze/czujniku położenia pedału gazu i objawy się zupełnie nie zgadzają - kontrolki mam sprawne, check engine normalnie gaśnie itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 45 2.0TD 2001] dźwięk w skrzyni i przy zmianie biegów
maciekacs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Paź 24, 2010 22:35
Alexi
Brak nowych postów [R416 ] spadek obrotów i gasnący silnik przy zmianie biegów
jenderek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 07, 2013 21:55
sTERYD
Brak nowych postów [R414] szarpie przy zmianie na 2 i puka przy ruszaniu
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 02, 2013 17:06
przemo119
Brak nowych postów [R414] Chrupie przy zmianie begu z 2 na 1, normalne?
przemek101 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 31, 2007 07:22
krzych1
Brak nowych postów [R416] Zgrzyt przy redukcji biegów 1 i 2
Hablo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lis 06, 2008 07:47
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink