Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 20:47
Miałem R75 CDTi i szczerze mówiąc nie zauważałem żadnej różnicy przy włączonej i wyłączonej klimie. Dotychczas tylko raz doświadczyłem wyraźnego spadku mocy przy włączaniu klimy ale był to nissan micra 1.0 z wypożyczalni i to w stanowczo gorącym klimacie. Przy jeździe pod górę musiałem wyłączać klimę by samochód nie zwalniał
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 20:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 08:05 [R75 CDTi] klimatyzacja a brak mocy
Hej!
W sumie nie mam diesla tylko 2.0 v6 benzyna i również spadek mocy jest ogromny. Jadę jutro na wymianę rezystora bo nie działa I bieg wentylatora chłodnicy. Monia pisała kiedyś że klima chodzi bardzo głośno, myślę że chodziło o wentylator, że pracował na najwyższym biegu. Im wyższy bieg wentylatora jest włączony tym większy pobór prądu i alternator stawia bardzo duży opór. Jadąc ok 100 km/h klima załączona na auto, mój r75 przy wyprzedzaniu jest bardzo "mułowaty" a słyszę jak wentylator pracuje na III biegu. Gdy klimę wyłączam, wentylator przestaje hałasować i auto się zbiera elegancko. Jaki morał...jeśli to rezystor od wentylatora jest uszkodzony, wiatrak pracuje na wysokich obrotach, potrzebuje dużo energii a alternator aby ją wyprodukować stawia bardzo duży opór, i rover jedzie wtedy jak rower:)
Czy to jest prawda:) napiszę jutro jak wymienię rezystor.
Ja mam jak koledy powyzej po wlaczeniu klimy auto robi sie mulowate ale po 10 min jazdy na klimie auto spowrotem nabiera mocy tak jak by klima byla wylaczona i mozna wyprzedzac bez problemu ciekawe od czego to zalezy moze rzeczywiscie od tego rezystora, ale mnie sie jeszcze wydaje ze zeby schlodzic czynnik przy pierwszym wl klimy w cieply dzien potrzebne sa wieksze obroty wentylatora i od tego jest czujnik ktory nim steruje a po dluzszej jezdzie czynnik w ukladnie jest juz na tyle schlodzony ze wentylator niepotrzebuje juz taki obrotow i nie obciaza alternatora, ale to tylko moje skojarzenie
Z moich obserwacji wynika, że brak 1-go biegu ma duży wpływ na obciążenie silnika sprężarką klimatyzacji. Miałem spalony rezystor (brak pierwszego biegu) i na postoju co chwile wentylator wył na 2-m biegu. Poza tym, że wentylator wył jak szalony, sprężarka miała co robić przy wiecznie podwyższonym ciśnieniu czynnika. Było to czuć po racy na wolnych obrotach i przy ruszaniu (sprężarka konsumowała znaczną ilość koników).
Zastanawiałem się czy zawsze sprężarka tak obciążała silnik, czy mi się tak zdaje, bo jestem przewrażliwiony na niedomagania wszelakich urządzeń.
Wymieniłem rezystor i wszystko wróciło do normy, tzn. 1-szy bieg chodzi, 2-gi bieg włącza się bardzo sporadycznie i co najważniejsze, sprężarka dużo lżej chodzi i nie obciąża aż tak silnika. Na wolnych obrotach chodzi ciszej i ruszanie stało się przyjemniejsze.
Pieta a jak to sprawdzic czy chodzi na 1 biegu ? bo u mnie dzis przy 30st to caly czas glosno chodzi na postoju oczywiscie? i gdzie znajduje sie ten rezystor?
jarekb, jeśli wentylator włącza się już po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika przy włączonej klimie to właśnie włącza się pierwszy bieg. Jesli natomiast silnik wentylatora się nie włączy możesz spróbować obniżyć temp. na panelu klimy. Brak reakcji świadczy o uszkodzeniu pierwszego biegu wentylatora.
Pieta a jak to sprawdzic czy chodzi na 1 biegu ? bo u mnie dzis przy 30st to caly czas glosno chodzi na postoju oczywiscie? i gdzie znajduje sie ten rezystor?
Koledzy juz ci właściwie odpowiedzieli.
Pierwszy bieg uruchamia sie zaraz po przekręceniu kluczyka w pozycje II i przy włączonej klimatyzacji na "AUTO", jeżeli wentyl sie nie kręci to nie masz biegu 1go. Bardzo głosny 2-gi bieg włącza się jak ciśnienie wzrośnie do krytycznej wartości i nie załącza się na cały czas, tylko na chwile, do czasu jak schłodzi czynnik. Czasami trwa to kilka sekund , czasami wiecej i zawsze sie wyłącza po jakimś czasie. Prawidłowo pracujący wentylator pracuje cały czas na 1-m biegu prze klimie "AUTO". Jak włączysz "EKONO" wentylator nie chodzi bo nie pracuje spręzarka.
Rezystor (srebrny) jest za śmigłem na 2iej godzinie patrząc przez grill.
Dzięki Wam diagnoza została postawiona: nie mam pierwszego biegu wentylatora Na jutro jestem umówiona z elektrykiem i tu moje pytanie: czy naprawdę przed wyjęciem wentylatora muszę odciągnąć czynnik z klimy
czy naprawdę przed wyjęciem wentylatora muszę odciągnąć czynnik z klimy
nie ... da się wyjąć wentylator bez naruszania układu klimatyzacji. Co najwyżej trzeba wyciąć/wyłamać kawałeczek obudowy wentylatora, ale wg słów Mariusza418 to nawet bez tego się obejdzie podobno
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Hej faktycznie rezystor był spalony i nie było I biegu. Wymieniłem teraz są wszystkie biegi ale jak włączę klimę to po chwili pracy I biegu włącza się kolejny i auto wyje jak szalone, mocy brak, żeby energicznie ruszyć muszę go kręcić do minimum 4100 obr/min, bez klimy podobny efekt przyspieszenia osiągam kręcąc silnik do ok. 3200 obr/min. Byłem u dwóch fachowców i każdy twierdzi że tak ma chodzić... ty masz jeszcze widlasty to musi go chłodzić... a ja pytam czy odpalając silnik z rana, po nocy, zimny, wentylator powinien go chłodzić takimi wysokimi obrotami? Nie jestem mechanikiem ale obserwując pracę klimy jestem pewien że to właśnie z nią jest coś nie tak. Ponadto gdy silnik bez włączonej klimy osiągnie 100 stopni spokojnie włącza się pierwszy bieg, i schładzając silnik do 95 stopni elegancko się wyłącza. Proszę pomóżcie.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 10:55
monia0023 napisał/a:
Dzięki Wam diagnoza została postawiona: nie mam pierwszego biegu wentylatora
U Ciebie na 99% jest nowy typ wentylatora z rezystorem więc nie musisz nawet ściągać zderzaka gdyż za 1 bieg odpowiedzialny jest rezystor. Zobacz to http://forum.roverki.eu/v...p=485978#485978 i zobacz u siebie.
[ Dodano: Wto Lip 13, 2010 10:55 ]
Pawel84 napisał/a:
Wymieniłem teraz są wszystkie biegi ale jak włączę klimę to po chwili pracy I biegu włącza się kolejny i auto wyje jak szalone
ok apples...jeśli temp silnika wynosi 90 stopni i włączę klimę to wentylator powinien chodzić na I biegu bo kolejny powinien załączyć się dopiero przy temp. 100 stopni. Tak nie jest, wentylator ciągle bardzo szybko chodzi, chwilę po odpaleniu zimnego silnika i włączeniu klimy wentylator szaleje.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 11:14
Pawel84, Czyli po uruchomieniu silnika i AC wentylator od razu ma wysokie obroty? Nie chodzi w ogóle na wolniejszych obrotach? Po jakim czasie od uruchomienia silnika i wciśnięciu AC załącza się wentylator?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum