Wysłany: Pon Lip 30, 2012 09:51 [R25] 2.0 IDT problem z doładowaniem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
NIestety mam pierwszy problemik z roverkiem.
Mianowicie wczoraj jadąc na małą wycieczkę, podczas przyspieszania na 4 biegu ( z włączoną klimą) usłyszałem jak by zeszło pod ciśnieniem skądś powietrze (oczywiście dzwięk dochodził spod maski).
Zjechałem szybko na stację, bo auto kompletnie straciło moc i jeszcze do tego zaczęło kopcić jak oszalałe. Generalnie straciłem całkowicie doładowanie.
Otworzyłem maskę i okazało się że zerwało przewód od podciśnienia z zaworu turbiny - sparciał całkowicie gumowy łącznik:
no więc wziąłem laso taśmę i skręciłem jak się dało najmocniej tą część.
Niestety, poprawiło się nie znacznie, mianowicie na 1 i 2 biegu czuć że delikatnie turbina się załącza i popycha auto do przodu, jednakże na 3, 4 i 5 biegu nie dzieje się nic oprócz zasłony dymnej za mną... masakra.
no i teraz pytanie, czy jest to kwestia słabego -nieszczelnego skręcenia tego przewodu i nie ma tam ciśnienia takiego jakie powinno być? czy może przy okazji coś innego padło.. czytałem jeden z wątków o przepływce i raczej to nie ona, gdyż była wymieniana na oryginał Bosha jakieś pół roku temu przez poprzedniego właściciela..
[ Dodano: Pon Lip 30, 2012 10:51 ]
hm... tak patrzę na to swoje zdjęcie i to chyba nie jest zawór turbiny... więc co to za gruszka??
to jest zawór EGR odkręć go i albo zaślep albo wyczyść wsadzając do np do pojemnika i nalać tytanu albo czegoś żrącego poruszać nim później i po problenie
jak otworzysz maske to dodaj gazu linką i zobacz czy weze od turbo puchną jeśli nie to trzeba gdzieś indziej szukać przyczyny
generalnie ten wężyk co obkleiłeś to on syczy na wolnych obrotach a na wyższych już nie jeśli działa zaworek
ok.. ten egr to tylko pośredni ból.. okazało się że to wąż od IC do kolektora walnął i to dziura jest dość spora bo jakieś 10-15 cm..
niestety coś mi się wydaję że niebawem będę turbinkę do wymiany, gdyż wszystko w środku aż ocieka olejem.. no cóż.. tu już nie będę o tym pisał, tylko w dziale nasze autka.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Lip 31, 2012 09:27
torek86 napisał/a:
okazało się że to wąż od IC do kolektora walnął i to dziura jest dość spora bo jakieś 10-15 cm..
póki co połataj jakimiś akcesoriami FMIC'a powinno wyjść dość trwale - co do oleju no cóż trochu go tam jest zawsze przecież turbo nie pracuje na sucho .
Własnie! ja mam dokaldnie to samo mam olej w rurze dolotu za turbo a turbo mi oleju nie puszcza na 100% bo wymienilem wszystkie uszczelniacze i łorzyska w turbo na fabrycznie nowe wiec niemozliwe jest zeby to turbo puszczało olej i zastanawialem sie wlasnie czy nie rzuca oleju ten przewód miedzy dolotem przed turbo a głowica silnika mianowicie umieszczony jest on na pokrywie zaworow, wioskuje ze jest to odma tak? co sie stanie jak bym zaslepił? zeby nie podawało oleju na turbo ?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Sie 01, 2012 10:20
Zaślepia się EGR w prawie każdym aucie - jest to zwór recyrkulacji spalin - nic oprócz zwiększonego syfu on nie daje - takie tam pop*&#%$one wymysły ekologów jak np katalizator i filtr DPF. Kolega na forum sprzedawał jak Rapt napisał, tu tez sprzedają,
http://www.4land.pl/sklep/view/904/
jakby nie zaślepiali to by nie było tego towaru w ofercie co nie ?
EGR zaślepiony, a raczej usunięty został kawałek rury dochodzącej do kolektora ssące, gdyż przy EGR śruba jedna była z wymielonym środkiem ( ktoś już kiedyś chyba próbował go wykręcić. W każdym bądź razie zaślepki od kolegi Maniu48 się przydały. dzięki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum