Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 1.4 / LPG] Czy NGK BKR6E są ciągle polecane?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 1.4 / LPG] Czy NGK BKR6E są ciągle polecane?
Autor Wiadomość
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Pią Wrz 12, 2014 14:26   [214i 1.4 / LPG] Czy NGK BKR6E są ciągle polecane?
Typ: i Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Czy warto pakować się w te świece ciągle, czy jest już może coś nowego? Przeszukałem sporą część forum i pomiędzy 2009, a 2011 wszystkie polecane świece zamykały się na tych - za to Bosch był jakoś odradzany.

Tak jest dalej? Bo muszę wymienić swoje, gdyż widać trochę upływ czasu. Zacząłem wymieniać wszystkie filtry, łącznie z gazem i polecili mi też zajrzeć do świec, bo LPG jest bardzo wymagające w tych kwestiach i warto stare wymienić. Szczególnie, iż zdarza się na gazie szarpnąć. :)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 12, 2014 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 12, 2014 19:22   

Od pięciu lat na NGK BKR6E V-Line N°28 zmieniane dwa razy i żadnych problemów.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 03:01   

Rozumiem, że te dane techniczne (gwint)
http://www.e-ngk.pl/vline...-6465-p-33.html
będą odpowiednie przy wyborze świec irydowych do ZR'a 1.4, tak? Albo polecacie jakieś irydowe?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 16:34   

Świece jak najbardziej pasowały. :D Do tego szarpanie na gazie ustało.

Pozdrawiam i dziękuję.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 16:41   

Świece każde dobre, byle ciepłota ta sama i odstęp elektrod odpowiedni.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 17:10   

Jeszcze przy okazji. Czy w moim Roverze da się ustawiać zawory? Ojciec mówi, że słychać, jakby było to potrzebne. Niby stary mechanik, ale do nowych aut się już nie pcha - wysyła do warsztatu.

No i było wcześniej trochę oleju u góry, tam gdzie dekiel klawiatury. Warto wymieniać uszczelkę? Bo teraz na Max Life jeżdżę i już jakby było mało, bądź nic nowego.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 17:33   

Do wyczyszczenia hydropopychacze zaworów, moze pomoze, moze nie.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 17:36   

to nie zawory klepią tylko popychacze pewnie :P
 
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 17:38   

I to lepiej oddać do mechanika, czy robić samemu? Patrząc na ten temat (poniżej) to tego bułką masłem bynajmniej nazwać nie można. ;/

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36411
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 11:11   

Fancy napisał/a:
Niby stary mechanik, ale do nowych aut się już nie pcha

A który to rocznik że taki nowy :mrgreen:
Fancy napisał/a:
Bo teraz na Max Life jeżdżę

10W40 ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 11:15   

Tak, chociaż wcześniej też był 10W40 tylko od GM - mniej, bądź wcale nie byl polecany do mojego auta.

Na tym jest zdecydowanie lepiej, a nawet trochę ciszej. Coby o konsystencji starego oleju i stanie zapieczenia starego filtru nie wspominać..

Roczik 1997, ale zgadzam się z ojcem, że tam już ciężko gdziekolwiek włożyć łapy przy bardziej wymagających czynnościach.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 12:02   

Fancy napisał/a:
Tak, chociaż wcześniej też był 10W40 tylko od GM - mniej, bądź wcale nie byl polecany do mojego auta.


To bez znaczenia, byle był świeży.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 13:33   

zacekpl napisał/a:
Do wyczyszczenia hydropopychacze zaworów, moze pomoze, moze nie.

Pomoże na miesiąc. Strata kasy, lepiej już wymienić na nowe.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 14:59   

NoPE napisał/a:
zacekpl napisał/a:
Do wyczyszczenia hydropopychacze zaworów, moze pomoze, moze nie.

Pomoże na miesiąc. Strata kasy, lepiej już wymienić na nowe.


Nowe różnią się od starych tym, że często sa zawalone szlamem, bo olej w nich coś słabo się wymienia i nawet, gdzy w silniku jest świeżutki olej, to w hydro często jest szlam i syf. Nie ma w tych hydro częsci, która podawałaby się zużyciu i przestawała działać. Do czyszczenia hydro trzeba też dodać czyszczenie kanalików w połowce głowicy i umiejętne jej później uszczelnienie. Można oczywiście kupić nowe, koszt to ok 20x16 zł, ale znam przypadki, gdzie to nic nie pomogło ;)
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 15:30   

Ingerencja w głowicę nie będzie wymagała zakupu nowych śrub? W sumie to ja tam, jak najdalej się od tego trzymam. Szczególnie odtąd, gdy usłyszałem, że nawet mechanicy potrafią spieprzyć coś i baaardzo przyspieszyć HGF.

Tak, czy siak - polecacie oddać do mechanika? W sumie jeszcze ten warsztat mnie nie zawiódł. :) No i co konkretnie do roboty będzie? Czyszczenie popychaczy, kanalików i uszczelka pod klawiaturą?

BTW - Byłem dziś z kolegą oglądać Rovera 216, bo chce kupić. No i teraz wiem, jak wygląda masło w zbiorniczku płynu i na korku. Masakra. :O W ogóle coś śmierdziało. Chłopak mówił, że mają go 2 lata a wyszła matka i mówiła ' Panie, my go długo nie mamy.. Od jesieni, ale cięzko nim jeździć w 5 osób i chcemy coś większego '.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 21:01   

zacekpl napisał/a:
Nie ma w tych hydro części, która podawałaby się zużyciu i przestawała działać.

I tutaj się mylisz. Jest sprężynka wewnątrz szklankowego, która najzwyczajniej w świecie fizyki traci swoją elastyczność. Jak powiedziałem u mnie pomogło na około miesiąc i z doświadczenia odradzam samo czyszczenie.

Kanaliki w pokrywie wystarczy przepłukać benzyną.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 21:05   

No to auto mnie już ponad 2 tysiące wyniosło w tym roku. Choć z drugiej strony, silnik prawie nie był zaczepiany - tylko podwozie i blacharka. :) 20x16 złotych + robocizna, to pewnie ponad 400 ze mnie ściągnie.

Chyba to poczeka, aż trochę na studiach odłożę - zapowiada się miesiąc celibatu i trzeźwości, a auto odpocznie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 21:24   

NoPE napisał/a:
zacekpl napisał/a:
Nie ma w tych hydro części, która podawałaby się zużyciu i przestawała działać.

I tutaj się mylisz. Jest sprężynka wewnątrz szklankowego, która najzwyczajniej w świecie fizyki traci swoją elastyczność. Jak powiedziałem u mnie pomogło na około miesiąc i z doświadczenia odradzam samo czyszczenie.

Kanaliki w pokrywie wystarczy przepłukać benzyną.


Sprężynkę można rozciągnąc, lub nawet wymienić jak ktoś jest nadgorliwy ;) Może coś spartoliłeś, że po miesiącu klepanie wróciło. Ja zrobiłem tego trochę więcej, niż tylko u siebie, a mam obecnie 2 samochody z K-seria. Raz mi się zdażyło, że nie nie pomogło wcale, ale z nowymi szklankami moze być tak samo, tylko jesteś lżejszy o 350 zł.
Jak kanaliki sa zawalone uszczelnieniem to sie skrobie dobre kilkadziesiąt minut a nie tylko przemywa benzyna.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 22:31   

jak się porządnie wyczyści, to klepanie powinno ustać, czy parametry popychaczy będą takie same jak nowych, to inksza inkszość.
Do wymontowania popychaczy nie sciągasz głowicy, więc nie musisz nowych szpilek kupować, tylko uszczelniacz do rozpołowienia warto jakiś lepsiejszy.

BTW. Sprężynki w popychaczach są tylko do amortyzacji uderzenia. Nie muszą super ściśle przylegać jak popychacz nie jest zasyfiony.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 22:48   

Czyli tak biorąc to na rozum laicki - co trzeba zdejmować, aby dało się za to porządnie zabrać?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i LPG 97r] Jakie świece? NGK BKR6E do LPG?
Jedna urwana...
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Maj 24, 2009 08:49
oprawca_1978
Brak nowych postów [r 200 Polecane świece i kable]
manius20nt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 11, 2008 12:55
Lechos
Brak nowych postów [R25] Polecane stacje diagnostyczne - Śląsk
BrunoWarcianski Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Mar 28, 2012 16:59
sTERYD
Brak nowych postów [214] ciagle psujacy sie termostat
robespier Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Kwi 27, 2013 17:10
robespier
Brak nowych postów [rover 214 si] ciągle przecieka.POMOCY
gryzlej0016 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 28, 2014 20:33
gryzlej0016



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink