Wysłany: Pon Lip 05, 2010 21:17 [R75] Nie włącza sie wentylator
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001
Witam serdecznie!
Proszę pomóżcie mi...
Otóż przy kiedy łączę klimatyzację to nie uruchamia się wentylator. Testowałem klimatyzacje wyświetla sie kod 21-22, czy to może być przyczyna nie włączania sie wentylatora?
Jest to dla mnie ważne i pile. Samochód am obecnie u mechanika a mam daleki wyjazd urlopowy, bez klimy ani rusz
[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 22:17 ]
Podłączałem wentylator na krótko, wtedy kręci, ale tylko wtedy?
Co to może być? gdzie jest przyczyna???
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 01:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 21:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Klimatyzacja bez wentylatora też będzie chodzić/chłodzić
z tym to różnie bywa u mnie jak padł wentylator to klima chodziła ale tylko 15 min i zdechł kompresor a dokładniej sprzęgło się zatarło więc ja osobiście bym już nie zaryzykował uruchamiania klimy bez wentylatora (chyba że podczas szybkiej jazdy)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:05
Aragorn napisał/a:
z tym to różnie bywa u mnie jak padł wentylator to klima chodziła ale tylko 15 min i zdechł kompresor a dokładniej sprzęgło się zatarło więc ja osobiście bym już nie zaryzykował uruchamiania klimy bez wentylatora (chyba że podczas szybkiej jazdy)
Testowałem na parkingu (było słońce) i w garażu (było oświetlenie normalne, bez słońca)
Myślisz że te czujniki ie maja nic do wentylatora?
Do działania klimatyzacji mają, więc i do uruchomienia wentylatora na 1 biegu w momencie uruchomienia AC też. Bez włączania AC powinien chodzić prawidłowo i się włączać tak http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606 czyli dopiero po osiągnięciu którejś z wymienionych temperatur.
[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 23:05 ]
jarko napisał/a:
te czujniki
Czujnik nasłonecznienia jest tylko 1 tyle że jest podzielony na lewą i prawą część (w skrócie).
Podłączałem wentylator na krótko, wtedy kręci, ale tylko wtedy?
wtedy odpada opcja
apples napisał/a:
Rezystor, szczotki
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 10:57 ] jarko, zajrzyj, czy za śmigłem wentylatora masz rezystor.
Po konsultacjach z applesem doszliśmy do wniosku, że przy podłączaniu wentylatora do akumulatora może załączać Ci się 2 bieg od razu, skoro napisałeś, że
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 11:01 ] jarko, a jak podłączysz pod akumulator, to kręci CI z jedną prędkością? kręci bardzo szybko? czy jednak tak optymalnie?
Otóż zdemontowałem przedni zderzak i dobrałem sie do wentylatora.
Kurdę okazało się że :
silnik wentylatora jest w zasadzie rozsypany. Po zdjęciu dekielka szczotki ( tj. to co po nich zostało) - wypadły, ponadto bieżnia (komutator)szczotek była tak wyrobiona że na niej miedzi prawie wcale i po środku powstał głęboki rowek. Wirnik ma luzy na osi.
Wydaje mi się że silnik to już szmelc.
Muszę kupić nowy
Znalazłem na aukcjach używane ale wizualnie w kiepskim stanie, chyba po dużych przebiegach a za jaka kasę? tak od 500 do 800 złociszy.
Jeden gość zaproponował mi komplet chłodnic z wentylatorem sterownikiem i zbiorniczkiem za ok. 1000 PLN .
Co o tym myślicie, czy warto? (on daje gwarancję)
Może ktoś zna kogoś tańszego lub lepszy byłby zamiennik tylko jaki?
dukat11, uszkodzony komutator = regeneracja wirnika (przewijanie, nowy komutator) do tego luzy na ''łożyskach'' nie warto bawić się w wymianę szczotek, to nic nie da.
kris-tofer, czytaj dokładnie. Ja nigdzie nie proponuje regeneracji tylko wymianę. A dałem link do miejsca gdzie są informacje nie tylko o wymianie szczotek a i o montażu kenlowe i z Voyagera
zamontowałem i wszystko śmiga jak trzeba.
Jednak mam wątpliwość, ponieważ w jednej z kostek (łączących wentylator z zasileniem auta) w tym zestawie od silnika 2.5 są tylko dwa przewody a moim starym trzy.
Czy ktoś z Was wie jakie to ma znaczenie i o co w tym chodzi?????
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 21:32
jarko napisał/a:
Czy ktoś z Was wie jakie to ma znaczenie i o co w tym chodzi?????
Wszystko jest OK. Nowe wentylatory i wentylatory od benzyny były 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (4 przewody)- diesel
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum