Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:59
[R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!
Autor Wiadomość
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:37   [R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam ponownie,

Po ostatniej wymianie pasków, olejów, płynów.
Układ hamulcowy jest do dupy. Droga hamowania dużo dłuźsza niż przed wymianą płynów poprostu strach. Zastanawia mnie co to może być? Zapowietrzona pompa ABSowa?
Wygląda to tak jak by mi tylko ABS łapał przednie koła i to tak nie do końca.
A z takimi hamulcami śmigać po irlandi.

Jakieś pomysły co to może być? Jak zdjagnozować problem??
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 14:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:39   

214_SI napisał/a:
Jakieś pomysły co to może być?

Partactwo mechaników.

Ja bym odpowietrzył układ hamulcowy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:42   

Ze zwykłymi hamulcami dał bym sobie rade ale jak to jest z ABSem?
To chyba trzeba śmignąć do kogoś kto by napuścił płyn hamulcowy od nowa nie zapowietrzejąc pompy absowej!? Czy da rade zrobic to ręcznie?
Ostatnio zmieniony przez 214_SI Czw Maj 10, 2007 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:51   

HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHamulec!
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10887
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 13:38   

214_SI napisał/a:
Ze zwykłymi hamulcami dał bym sobie rade ale jak to jest z ABSem?

przecież odpowietrza się dokładnie tak samo tylko więcej płynu Ci wtedy przejdzie przez układ :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 13:52   

dokładnie :) tez myślałem, że coś innego trzeba rzeźbić, a to normalne odpiwietrzanie jest ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 15:20   

Jak to jest w tym ABSie! Przy hamowaniu powinno łamać na wszystkie 4 koła?
Bo już sam nie wiem :???:
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 15:25   

ABS łapie tylko na te koło które sie blokuje
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 17:42   

A od tego nie jest kontrola trakcji? Czy jak to się nazywa. Akurat w tej dziedzinie nie jestem mocyny
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 20:32   

Kontrola trakcji jest od przyczepności podczas jazdy (nie zapiszczysz sobie przy starcie) a ABS jest od hamowania. W zależności od tego, które koło się blokuje, pompa ABS zmniejsza ciśnienie w układzie tego koła, żeby przyczepności nie straciło.
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:36   

214_SI napisał/a:
A od tego nie jest kontrola trakcji?

Kontrola trakcji to ESP
Kod:
ESP
Układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas gwałtownych manewrów. ESP mierzy wiele parametrów: prędkość obrotową kół, tor jazdy, przechył auta. Jeśli samochód zaczyna niebezpiecznie wypadać z zakrętu, układ ESP przyhamowuje koła, lub jedno z nich, po zewnętrznej lub wewnętrznej części zakrętu. Efekt działania systemu jest taki, że auto nawet na ostrych zakrętach przy dużej prędkości nie wypada z toru jazdy i lepiej trzyma się drogi.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 00:30   

ESP to ESP a kontrola trakcji to kontrola trakcji ;) ESP działa jak auto ucieka z zakrętu i przywraca właściwy tor jazdy, a kontrola trakcji działa wtedy, gdy podczas przyspieszania opony tracą przyczepność z podłożem.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 00:59   

Ciężka sprawa w rozgraniczeniu obecnie, w starszych autach ESP rzeczywiście nie działało jak kontrola trakcji ale obecnie wszystkim zajmuje się raczej jeden układ.
Prawidłowo kontrola trakcji to ASR a nie ESP i zajmuje się tylko niedopuszczeniem do poślizgu kół przy gwałtownym przyśpieszaniu (w zależności od auta jest to pełny zakres prędkości lub tylko w granicach 0-40km/h). ESP samo w sobie tego nie obejmuje bo nie zajmuje się poślizgami przy przyśpieszaniu tylko w czasie jazdy po zakrętach i to przy prędkościach raczej znacznie przekraczających 40km/h. Jedno uzupełnia drugie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214si] Wymiana świec i nierówne działanie silnika
thunderas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Sty 18, 2009 17:06
r_afal
Brak nowych postów [R214Si 96] Dziwne zjawisko
gerwazy214si Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Kwi 12, 2011 00:13
kamax_19
Brak nowych postów [R214Si] 1.4 16v 97' brak przyspieszenia , dziwne obr.
tonsil4 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Wrz 24, 2010 22:15
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R214SI] Dziwne zachowanie lampki na suficie.
mysiak6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 24, 2012 14:51
mysiak6
Brak nowych postów [R214Si '97] Dziwne buczenie przy nagrzewaniu
stapry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Sie 23, 2010 08:19
stapry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink