Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [Rover 214i 8v 96r] Zerwana śruba koła pasowego.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [Rover 214i 8v 96r] Zerwana śruba koła pasowego.
Autor Wiadomość
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:32   SOLVED [Rover 214i 8v 96r] Zerwana śruba koła pasowego.

Roverek znajomego zrobił wczoraj niemiłą niespodziankę. Urwała się śruba mocuąca koło pasowe :/ Jeśli przerabiał ktoś już takie cudo to poprosze o rady jak ją usunąć :wink: bo nie będę ukrywał, że nie uśmiecha mi się wymieniać wału :)
[Mój pomysł wydawałby sie prosty ale nie wiem czy tak sie uda. Rozwiercic ten kawalek który został w środku, nagwintowac lewym gwintem, wkręcić śrubę i pneumatem próbowac odkręcić całośc]
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
Ostatnio zmieniony przez 7Tomi Sob Lis 17, 2007 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lodowa 



Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 63
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:38   

Nie jestem pewien czy w ten sposob to zrobisz ale warto sprobowac ale kiedys zerwalem kawalek srubki w motocyklu i pozbylem sie jej w ten sposob
1 potrzeba wiertarki wiertla do metalu i srubki z gwintem ktory sie wkreca w lewa strone
2 rozwiercasz urwana srubke krecac w lewa strone
3 wkrecajac w nia druga sruba ( wkrecajac w lewo) automatycznie ja pozniej wykrecisz
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:41   

Cytat:
[Mój pomysł wydawałby sie prosty ale nie wiem czy tak sie uda. Rozwiercic ten kawalek który został w środku, nagwintowac lewym gwintem, wkręcić śrubę i pneumatem próbowac odkręcić całośc]

Są chyba nawet specjalne odkręcacze, które w ten sposób działają. Ale metoda całkiem mozliwe, że będzie skuteczna. Jeśli dobrze zrozumiałem to urwał się łeb śruby, co za tym idzie nie jest już dokręcone koło pasowe i przez to powinno chyba dość lekko pójść :roll: tak se dywaguję ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:43   

lodowa napisał/a:
Nie jestem pewien czy w ten sposob to zrobisz ale warto sprobowac ale kiedys zerwalem kawalek srubki w motocyklu i pozbylem sie jej w ten sposob
1 potrzeba wiertarki wiertla do metalu i srubki z gwintem ktory sie wkreca w lewa strone
2 rozwiercasz urwana srubke krecac w lewa strone
3 wkrecajac w nia druga sruba ( wkrecajac w lewo) automatycznie ja pozniej wykrecisz


Właśnie o to mi codziło ale śrubka w motocyklu a śruba w wale to jednak moim zdaniem duża rożnica :/
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
lodowa 



Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 63
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:46   

Nie mowie ze sa takie same . Chodzi mi tylko o sposob.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 19:46   

Brt napisał/a:
Cytat:
[Mój pomysł wydawałby sie prosty ale nie wiem czy tak sie uda. Rozwiercic ten kawalek który został w środku, nagwintowac lewym gwintem, wkręcić śrubę i pneumatem próbowac odkręcić całośc]

Są chyba nawet specjalne odkręcacze, które w ten sposób działają. Ale metoda całkiem mozliwe, że będzie skuteczna. Jeśli dobrze zrozumiałem to urwał się łeb śruby, co za tym idzie nie jest już dokręcone koło pasowe i przez to powinno chyba dość lekko pójść :roll: tak se dywaguję ;)


No nie wiem, to się okaże. na złośc tego rozsypała się pompa oleju bo leje olejem z wału jak cholera (możliwe, ze sam uszczelniacz) ale patrząc na luz na kole zebatym wału to porażka. Rozrząd był robiony w tym autku dwa tygodnie temu (kompletny) ale z tego co wiem, nie mogli sobie poradzic z odkręceniem właśnie te sróby, która się urwała a więc coś mi się wydaje, ze to będzie zmęczenie materiału:/ .
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 22:03   

jesli masz luz na kole pasowym to zapewne poprzedni wlasciciel przykrecil kolo na jakis "patent" ktory uniemozliwia ruch kola wzgledem walu
prawdopodobnie uzyl jakiegos siuwaxu ala loctite na gwint
sadze ze beda problemy z odkreceniem
dostepne sa wykretaki
"obudz" srube (kilka mlotkow jej sie przyda), spryskaj WD i wywierc otwor pod jakis wiekszy wykretak, moze pojdzie

powodzenia
_________________
Darek
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10887
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 23:09   

przypuszczam, że śruba jest trochę twardsza niż zwykła 5.8 czy nawet 10.8 więc wiercenie może być kłopotliwe :( (a tym bardziej gwintowanie :( )
zakładam że ne wystaje kawałek, żeby można było spiłować na płasko pod klucz (nawet 8) i wykręcić dorabiając klucz z odpowiednio dłuższymi ramionami :???:
to dość radykalne rozwiązanie, ale możesz jeszcze spróbować dospawać kawałek cienkiej śruby (np M8) oczywiście trochę twardszej...
spawanie na pewno spowoduje niewiekie odpuszczenie gwintu przez co powinno się lżej wykręcić (tylko nie chłodź wału przypadkiem ;) niech sobie powoli po wszystkim ostygnie).
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 23:58   

Dzięki za rady. Udało się :)
3 godzinki roboty. Wiercenie szło bardzo bardzo opornie ale udalo się. O gwintowaniu nie było mowy. Póżnie kwestia najważniejsza. Dobranie śruby do otworu i na dodatek śruby z lewym gwintem. Wkręcenie. Delikatne spawanko. Jeden spaw co jakiś czas aby nie było zbytnich przeciązeń temperatur. I wtedy pórba One kozie death :mrgreen: Pneumatem na maksymalnej mocy. Odkręciła się w miare bez problemu. Nowa założona i auto znów w formie :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 00:05   

No to gratulować :D
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 00:06   

Paul napisał/a:
No to gratulować :D
Musiało sie udać :D bo jak patrzyłem na wał, który w razie W byl przygotowany to mialem dość :/
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10887
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 03:58   

Gratulacje :) cieszymy się ze Roverek udało się zreanimować :)

Tomi_114 napisał/a:
Jeden spaw co jakiś czas aby nie było zbytnich przeciązeń temperatur.

z tym akurat nie ma co się bać tylko spawać ciągle mocno i krótko ;) , wał nie jest obrabiany cieplnie na wskroś tylko kuty i ew, podhartowany powierzchniowo na czopach, więc małe szanse żeby się rozhartował czy popękał, tylko jak po spawaniu polejesz wodą to się na 100% wygnie :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 19, 2007 20:44   

gratulacje, jak zaczalem czytac tego posta to szczerze watpilem ze uda sie ja wykrecic

ta sruba kiedys u nas w R poszla tylko pneumatykiem i to BEZ przedluzki, z przedluzka gdzies ta sila ginela
ona jest fabrycznie smarowana czyms w rodzaju loctite
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200] Ukręcona śruba koła pasowego
olejek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 10, 2017 23:12
AndrewS
Brak nowych postów [Rover 214Si] Sposób na odkręcenie koła pasowego
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Maj 11, 2014 10:27
dawidek126
Brak nowych postów [rover 214i 1997r] przyspawana sruba
wojzel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Mar 28, 2010 20:52
Kot
Brak nowych postów [R220SDI] Wymiana koła pasowego
maniek6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lip 18, 2016 00:01
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink