Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rozruch na mrozie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rozruch na mrozie
Autor Wiadomość
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 18:08   

PHJOWI napisał/a:
no to miałeś za mały 75 ah jest przewidziany przez producenta.

Wiem że za mały - najśmieszniejsze jest to, że w książce serwisowej jest ujęta zmiana akumulatora (03.20.2004) na właśnie 65Ah ;)))
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 03, 2008 18:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 17:08   

argail napisał/a:
Gdy sprawdzałem OBC aku podaje mi wartości 121 (12,1v) na postoju i 142 (14,2V) po uruchomieniu silnika

a nie uważacie ze ladowanie jest za wysokie :?: juz 14.0V jest ogolnie przyjete za wysokie, a co dopiero 14.2V :???: ja mam na uruchomionym 13.7V czyli książkowo :wink: ale ja jestem po wymianie regulaora napiecia bo ostatniej wiosny mi padł :/
a co do cykania to ja juz dwa razy sobie tak sprawilem... zawsze webastem :neutral: wlaczylem i zapomnialem. piewszym razem pocykal i odpalil za trzecim razem a wczoraj juz nie odpalil i kuzyn mnie pradami poratowal :o
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 17:40   

Ja wczoraj swój akumulator wyjąłem do naładowania, aby nie było niespodzianek.
Okazało się, że mam o pojemności 63Ah, pewnie stąd problemy.
_________________
Tomek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 18:31   

14,0 to nie jest za wysokie napięcie tylko jak najbardziej normalne. Przyjęty zakres prawidłowych napięć to 13,8 - 14,4 V ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 09:03   

w takim razie zwracam honor :wink: tylko dlaczego jak widzielm testery aku i ladowania to przy 14.0V swiecily na czerwono :?:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 09:22   

hmmmm nie mam pojęcia :roll: ja tam zawsze wolałem zwykły miernik ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 18:53   

"napięcie ładowania akumulatora nie może być inne niż od 13,8 (przy włączonych światłach mijania) do 14,4V"
szukalem problemu u kolegi a znalazlem u siebie... dlaczego ja mam 13.7V na (chyba) wylaczonych światłach :?: heh... bede musial sie posilic jednak tradycyjnym miernikiem :idea:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 23:28   

spokojnie ;) to 0,1 V niewiele w praktyce zmienia i jest do przyjęcia ;) :cool:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 09:54   

I tak najważniejsze jest aby alternator zdolny był do pokrycia zapotrzebowania na prąd przez odbiorniki w samochodzie + doładowanie akumulatora

P.S oryginalny aku przed wymiana miałem 75Ah
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 20:32   

Akumulator w 100% naładowany ma napięcie 16,5V. w warunkach "samochodowych" jest to nie możliwe (napięcie ładowania alternatora: 14,xxV) i niebezpieczne.
Dlatego producenci akumulatorów zalecają raz na jakiś czas WYCIĄGNĄC (tylko tu nie przesadzajmy :grin: ) akumulator i doładowac PROSTOWNIKIEM w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.

Osobiscie tego nie praktykuje :rotfl:

Przy klekotach warto by może o tym pomyślec?
_________________
Piotrek
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 22:06   

pluto napisał/a:
Przy klekotach warto by może o tym pomyślec?

eeee tam :mrgreen: :mrgreen: jeśli chodzi o mnie - diagnozuje problem, usuwam i tyle.
Po prostu amerykanska zasada: Fire & Forget (nie mylić z !@!$#&Run) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T]Ciężki rozruch silnika
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Wrz 02, 2018 12:51
Gusio92
Brak nowych postów [MG ZT-T] ciężki rozruch ciepłego silnika
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lis 03, 2018 08:37
Gusio92
Brak nowych postów [R75] Dość długi rozruch silnika
markos620SDi Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Wrz 16, 2009 11:53
apples
Brak nowych postów [R75] Dziwny rozruch, auto chyba mnie nie lubi :/
wkornas Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lut 15, 2016 17:09
paolinio
Brak nowych postów [R75]Stukanie w silniku na mrozie
LukaszJ1984 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Gru 30, 2014 19:35
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink