Forum Klubu ROVERki.pl :: Prostowanie kół przy parkowaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Prostowanie kół przy parkowaniu
Autor Wiadomość
Valander_wwa 




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 11:23   

skrecenie koł powoduje zwiekszone ciscnienie oleju w maglownicy - i zarazem skraca jej żywot. na prostych kolach magiel ma neutralna pozycje, i tlyko wtedy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 11:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 11:27   

Nigdy nie zastanawiałem się podczas parkowania co jest przeciw skręconym kołom. Pamietam natomiast jedną z zasad mojego instruktora nauki jazdy. Zawsze mówił: Koła prosto bo to swiadczy o parkującym. Do dziś nie wiem co miał na myśli, jednak zawsze zaparkowany samochód zostawiam z prosto ustawionymi kołami :razz:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
grembi 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 161
Skąd: Jelenia Góra

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 11:32   

Ja podobnie jaks staf prostuję koła :)
Tak mnie nauczono i tak mi zostało ;]
 
 
 
des 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:12   

Odkąd mam założone zimówki nie prostuje kół bo mi szkoda bieżnika. Na letnich prostowałem tylko jak już parkowałem i szedłem do domu.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 07:40   

Valander_wwa napisał/a:
skrecenie koł powoduje zwiekszone ciscnienie oleju w maglownicy

jakos wogole to do mnie nie trafia
bo w/g mnie zwiekszone cisnienie z jednej strony tloka lub drugiej w maglownicy, panuje tylko wtedy, gdy skrecamy, co slychac po ledwo wyczuwalnym spadku obrotow silnika, potem cisnienie jest rowne po obu stronach i to w kazdym polozeniu kierownicy, bo przeciez gdyby tak nie bylo, to kierownica sama by skrecala, dodakowo na postoju pompa jest wylaczona, wiec naprawde nie wiem skad to cisnienie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pietro 




Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 09:36   

Czyli technicznych przeciwwskazań nie ma? :)
względy estetyczne i bezpieczeństwa są dla mnie oczywiste, ciekaw byłem jak to wpływa pod względem technicznym.
widzę każdy ma swoje przyzwyczajenia :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 16:42   

na 100 % to Ci niestety nie odpowiem, warto by bylo popatrzec na schematy typowej wspomy i podumac :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
truten23 




Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 11:50   

AndrewS, To jest poprostu siłownik dwustronnego działania. Nawet kiedy silnik i pompa pracuje, to na skręconych kołach i jak się nie kręci kierownicą to ciśnienie po jednej i drugiej stronie tłoczyska jest takie samo.
Więc jest dokładnie tak, jak napisałeś. :cool:

Czy jakoś się więcej ta maglownica zużywa w zależności od stopnia skręcenia kół? Chyba tylko dlatego, że się w ogóle ją używa do skręcania kół. (wiecie, tarcie i takie tam...) :roll:

Ja osobiście skręcam koła do krawężnika jak stokę z górki, a tak, to jak wypadnie, raz zostawiam proste, czasem skręcone.. :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Prostowanie felg
jak to wyglada
marcin8c Offtopic 20 Pon Lut 08, 2010 10:49
Gość
Brak nowych postów pomoc przy wyborze laptopa
KRYS Offtopic 27 Nie Mar 08, 2009 17:59
Azazel85
Brak nowych postów pomoc przy prog. na Androida
Chester Offtopic 0 Pią Cze 07, 2013 10:07
Chester
Brak nowych postów Porada przy zakupie samochodu
kubski84 Offtopic 6 Pon Sty 09, 2012 12:50
bociannielot
Brak nowych postów Ja też chce odcięcie przy 19tys....
kzrr Offtopic 1 Wto Sie 03, 2010 19:31
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink