Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 17:56
camaro17 proszę o pomoc w podświetleniu zegarów. Chciałbym otrzymać efekt taki jak tutaj http://www.fotosik.pl/sho...3ce8dbb44391f26 wygląda czadowo!
Mam aukcje na allegro gdzie są żarówki tylko prośiłbym podrzucic które i ile http://www.allegro.pl/ite...0mm_i_inne.html
Nie mogę też znależć na technicznym jak zdjąć pleksi żeby nie pękła, może ktoś podrzucić podpowiedź Jak skończe z zegarami to zabiorę się za reszte tzn pokretła itd wg wskazówek camaro
Pozdrawiam
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
czapaja, potrzebne ci sa cztery w5w i dwie te 3 mm z drucikami. Ja tez ma zrobione wedlug projektu camaro tylko poprzedniego na czerwono podswietlanie tak to u mnie wyglada
czapaja, na początek Witam kolegę, jeżeli chciałbyś otrzymać taki efekt jaki podałeś za przykładowy to nic prostszego jak wyciągnąć zegary zostawić oryginalne białe żarówki w5w sztuk 4 i dobrze wyskrobać tarcze zegarów.
To zdjęcie które podałeś za przykład:
jest właśnie tak zrobione, fakt jak kolega wyżej tj. ralfi83, miałem przez chwile czerwone oświetlenie właśnie z żarówkami od allegrowicza którego podałeś w aukcji, lecz po jakiś 3 mc zaczęły blaknąć te kolorowe żarówki
Decyzja do powrócenia do bursztynowego podświetlenia podjąłem jak stwierdziłem że będzie to ładniej wyglądało przy moich nowych czerwonych podświetlanych wskazówkach.
Wszystkie niezbędne informacje uzyskach szczegółowo studiując ten wątek na forum.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:30
dzięki za wstępne informacje...niestety oryginalnych żarówek już nie mam, gdyż przy zakupie auta były wsadzone inne (czerwone chyba też) ale wygląda to kiepsko bez zesrkrobanych tarcz. dodatkowo żarówki raz świeca raz nie:/ Może więc kupić białe, aby było tak jak ma camaro17?
camaro17 napisał/a:
będzie to ładniej wyglądało przy moich nowych czerwonych podświetlanych wskazówkach.
chyba przeoczyłem ale nie było wspomniane jak podświetlić wskazówki? a przede wszystkim skąd i jakie były by najlepsze?
pozdro
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
czapaja, tak, wspominałem o tym lekko na 4 stronie, jednak temat jest bardziej skomplikowany, i nie taki łatwy do opanowania, wskazówki np. Renault Clio II poprowadzenie całej instalacji, i co najważniejsze ściąganie i na nowo zakładane wskazówki i ich kalibracja dużo strachu i stresu aby wszystko działało poprawnie, prawie tydzień
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 21:04
hmmm chyba się wstrzymam z tymi wskazówkami bo liczniki sa drogie a samych na alledrogo nie sposob dostac....sa tylko od VW. Zrobie na razie tak jak ma ralfi83 . Zamowie na wszelki wypadek kilka kolorow i zobaczymy jak to wyjdzie...
ralfi83 napisał/a:
cztery w5w i dwie te 3 mm z drucikami
a do czego te z drucikami?
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
czapaja, te z drucikami do podświetlenia przycisków na desce rozdzielczej, można tez zastosować diody, efekt lepszy i trwalszy niż te żarówki strasznie się palą.
To i ja sie pochwale swoim podswietleniem, juz drugi tydzien je mam do kompletu dolozylem aluramki na zegary i ladnie to wyglada. Od razu zaznaczam, ze nie jest to efekt finalny, jeszcze bede dopieszczal to podswietlenie, do tego dojda malowane czerwoa farba wskazowki itd itp
Opis wykonania:
-Uzylem diod bialych 5mm w ilosci 33sztuki (4 na wskaznik temperatury, 10 na obrotomierz, 14 na predkosciomierz oraz 5 na wskazik paliwa.)
-Diody kleilem klejem na goraca w plastikowej bialej obudowie zegarow. Wyglaalo to w ten sposob, ze rzeski diod przyklejalem do scianek obudowy, pozniej lutowalem kabelki, pozniej nakadalem klej na same diody by rozproszyc ich swiatlo swiecenie oraz posiadajac mozliwosc regulacji diody (poprzez przeginanie jej) ustawialem by jak najlepiej swiecilo i nie bylo miejscowego mocniejszego podswietlenia (i tak gdzie niegdzie wystepuje)
-do tego zdrapalem farbe ze wszystkich tarcz tak by lepiej bylo widac piekna biala biel LEDów
-jako gadzet zastosowalem potencjometr 1kOhm dzieki czemu mam regulacje swiecenia diod i w dolnym zakresie diodki lekko sie jarza
Na wszelkie pytania udziele odpowiedzi:)
PS chcailbym dodac, ze zdjecia tak na prawde nie odzwierciedlaja stanu faktycznego, na zywo wyglada to lepiej piekniej i wyrazniej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecd, na optymalnym ustawieniu wygląda to bardzo przyjemnie, mogę się założyć że na max trochę razi po oczach, ale dobrze, a nawet bardzo dobrze że zastosowałeś potencjometr.
Takie pytanko jeszcze, bardzo bym chciał zobaczyć twój stelaż na te wszystkie diody które siedzą pod zegarami, i też jak wykonałeś ściemniacz do regulacji, tu chodzi mi o wygląd wizualny.
Jeżeli już masz rozebrane zegary to pomyśl o podświetlanych wskazówkach, bo same malowanie wskazówek jest elementem doraźnym. Sam zobaczysz że do pełni szczęścia będzie ci brakować tego elementu, sam wiem to po sobie. Zresztą każdy czytał mój wątek na temat liczników i ich modyfikacji.
A tak ogólnie to gratki za dobre podejście do tematu, widzę że temat liczników nie zależnie od modelu R jest ciągle wałkowany z powodów jakiejś niedociągnięcia producenta
ja mam takie zapytanie posiadam rovera gdzie sa standardowe zegary i czy moglbym je zamienic tzn na inne z innego modelu lepiej sie prezentujace oraz na konsoli widac wuchte miejsc gdzie sa jakies lampki a mi swieci sie tyko od recznego przeciwmgielnych tylnych (przednich nie) dlugie swiatla (krotkie nie) olej i od alternatora.
jest jakies wyjasnienie na to ^^ czy tak jest fabrycznie chyba jeszcz od pasow powinna sie swiecic chyba bo pod fotelami mam tam jakies kabelki chyba ze czujnik srzelil szlak xD
w r 200 są potrzebne 3 żarówki w5w - wybierasz sobie tylko kolor jaki chcesz. aby lepiej świeciły należy zdrapać tylną warstw farby na tarczach ot cała tajemnica. Jak chcesz mogę pokazać fotki.
Dk-san napisał/a:
osiadam rovera gdzie sa standardowe zegary i czy moglbym je zamienic tzn na inne z innego modelu
ja też miałem standardy i zamieniłem je... a dokładnie cały licznik mam od r25 (czyli cyfrowy) bo standard w 200 jest licznik obracany... jak chcesz mogę pokazać fotki.
Dk-san napisał/a:
oraz na konsoli widac wuchte miejsc gdzie sa jakies lampki a mi swieci sie tyko od recznego przeciwmgielnych tylnych (przednich nie) dlugie swiatla (krotkie nie) olej i od alternatora.
czyli masz wszystko ok. Chociaż powinna się świecić jeszcze od SRS (jeśli posiadasz ale raczej tak )
jakby nie patrzeć to masz jeszcze kierunkowskazy i od długich. nic więcej nie (jeśli masz benzynę)
Dk-san napisał/a:
chyba jeszcz od pasow powinna sie swiecic chyba bo pod fotelami mam tam jakies kabelki chyba ze czujnik srzelil szlak xD
te od pasów i reszta to chyba była w planach jednak nie zrobili tego... a te kabelki pod fotelami to od SRS też są po prostu podczas wypadku ściągnie Ci pasy a jak Ci się nie świeci SRS w liczniku to coś masz skopane lub ktoś grzebał
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
w r 200 są potrzebne 3 żarówki w5w - wybierasz sobie tylko kolor jaki chcesz. aby lepiej świeciły należy zdrapać tylną warstw farby na tarczach ot cała tajemnica. Jak chcesz mogę pokazać fotki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum