Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si '95]Cisnienie na tłokach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 18:09
[R416Si '95]Cisnienie na tłokach
Autor Wiadomość
rover416Si 



Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 1
Skąd: Rypin



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 16:52   [R416Si '95]Cisnienie na tłokach

Witam wszystkich milosnikow

Chcialem sie poradzic w sprawie cisnienia na tlokach jakie powinien miec ten model silnika.
Mianowicie mierzylem cisnienie na kazdym z tloków i wynosiło ono:
I - 5bar
II - 4 bar
III - 4bar
IV - 6bar
Sprawdzalem poniewz po wymianie uszczelki pod glowica nie oge go odpalic i sadze ze te cisnienia sa sporo za male ale prosze Was o konkretna informaje bo ja nie moge tego znalesc.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

AndrewS: dostosowalem temat watku do zasad na forum
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 24, 2009 11:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 13, 2007 16:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 19:17   

powinno byc 12-13bar (nawet do 15 - zalezy od ogolnego stanu silnika). jezeli masz faktycznie 5bar a silnik wczesniej dzialal to radze sprawdzic czy walki sa dobrze ustawione
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 13, 2007 20:44   

podane cisnienia sa bardzo male
biuletyn serwisowy rovera podaje dolne cisnienie ok 10 atm
chyba ze mierzone jakims nie pewnym czujnikiem
byc moze faktycznie jest zle spiety rozrzad
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 24, 2009 10:44   

Chce zagazować mojego R.
Czyli ciśnienie na tłokach powinno być 10-15 bara.
Coś jeszcze sprawdzić by mieć pewność że silnik daje rade i nie jest zajechany?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 11:38   

Kto wymieniał tą uszczelkę? Masz zupełne prawo, jak i moralny obowiązek wziąć tego gościa za kołnierz i trzasnąć nim o silnik tak, żeby wreszcie zrobił go dobrze.

Nominalne ciśnienie sprężania w tych silnikach jest dość wysokie, tj. 1.2 MPa (12 barów), bo te silniki są dość mocno wysilone, stopień sprężana posiadają 10.5:1 i to jest praktycznie granica w przypadku seryjnych silników dla pojazdów turystycznych.

Jak zgrać rozrząd w tym silniku na tym forum jest napisane bardzo pięknie. Sprawdź to, bo jak robił to jakiś głąb, to nie dość że silnik ma małe ciśnienie, to jeszcze mogą trzasnąć zawory po tłokach a wtedy wiadomo, silnik do wywalenia.

Jeśli rozrząd będzie OK, a ciśnienie nie poprawi się na cylindrach, to możliwe, że albo jest totalnie spaprana robota z tą uszczelką, albo zaworki niestety, nie trzymają i trzeba je co najmniej dotrzeć, co niestety, wiąże się z koniecznością ponownego ściągania głowicy, a to z koniecznością zakładania nowej uszczelki oraz teoretycznie, też i śrubek głowicy (silnika). Koszt - co najmniej 350 - 400 PLN.

Te silniki wykonane są z dobrej jakości materiałów (cylindry i wały odlane są z porządnego, twardego i wytrzymałego żeliwa, fiatowskie przy nim to masło) jak tłoki są wytrzymałe i trwałe. Jeśli silnik nie jest mechanicznie zakatowany, czy też jeśli nie przebył przykrej i za długiej przygody z przegrzaniem - to ciśnienie powinien mieć jak książka podaje - po 1.2 MPa na każdym garze.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 24, 2009 11:52   

podziękował.
To sprawdzi kolego oprawca. po mału po mału wszystko wraca do ormy po zakupie auta po 8 miesiącach ;/
ssanie już jest dzisiaj jeszcze tylko dostaję sie do koła zamachowego bo czujnik położenia wału wariuje .
a co się stanie jak będzie miał ponizej tych 1.2 Mpa?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:12   

A to wtedy musisz sprawdzić, czy winę za niskiego sprężania ponosi spaprana uszczelka pod głowicą, czy pierścienie na tłokach, czy też zaworki.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 19:32   

hi
ja to w sumie sprawdzilem 4 kombinacje ustawien rozrzadu i na moje szczescie zawor z tlokiem sie nie spotkal w zadnym z ustawien
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 25, 2009 14:06   

Mój ma 11.5 bara. Należy się obawaić i zakładać gaz ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 14:54   

jakub333 napisał/a:
Mój ma 11.5 bara. Należy się obawaić i zakładać gaz ?


?? ?
Nawet jak będziesz mieć 10 bar gaz możesz zakładać - jedno z drugim nie ma wiele wspólnego, choć kompresja ważna rzecz dla pracy silnika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 25, 2009 15:53   

darek_wp,
dzięki na co jeszcze zwrócić uwagę do zagazowania auta ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 17:57   

na gazowników :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 08:12   

sTERYD, dzięki dzięki Mam już jednego delikwenta do tego :)
sekwencja plus wtryski magicJet + reduktor alaska lub KM lub silverGold czy jakos tak
a europegaz podobna lipka z tego jest . co o tym sądzicie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 12:25   

Jak zauważył sTERYD podstawowym problemem jest znalezienie kompetentnych instalatorów - najpierw jak będziesz z nimi rozmawiał wypytaj dokładnie o sprzęt jaki proponują, zweryfikuj jego parametry w necie (szczególnie moc parownika i parametry wtrysków), dopilnuj żeby dobrze odpowietrzyli chłodzenie po montażu i zapewne nie obejdzie się bez kilku wizyt regulacyjnych jak już trochę pojeździsz. Dodatkowo z serii "co warto" - centralki BRC i STAG, reduktory BRC, Tomasetto (alaska to jeden z ich produktów) i Lovato, reszta osprzętu nie ma zasadniczego wpływu na osiągi silnika z punktu widzenia wybranego producenta. Przypilnuj też żeby zamontowano filtr fazy lotnej gazu między parownikiem a wtryskiwaczami (zdarza się, że zapominają o takich drobiazgach :razz: ). Dla wygody i bezpieczeństwa pompy paliwa (żeby jej nie uszkodzić przy małym poziomie benzyny w baku) warto zamontować nawet samemu przekaźnik odłączający ją po przełączeniu auta na gaz.
Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że się przyda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 13:24   

tak jak pisałem instalacja ma się składać
stag 300 + magicJet i reduktor alaska (opcjonalnie co chce alaska, silver gold , KM)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 13:45   

To nie pozostaje nic innego jak negocjować cenę i zakładać :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 15:43   

1900 zł plus 50 za wlew pod klapke ?
Odpowiada xD
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 19:24   

Kolego Rover416si
Sprawdz dokładnie ustawienie kół na wałkach rozrządu!!!
Są tam napisy In i Ex
In-bolec na wałku ssącym
Ex-bolec na wałku wydechowym
Napewno masz odwrotnie założone koła dlatego masz taki słabe cisnienie
Ja swoim roverku 214 Si walczyłem z tym 2 dni!!! :sad:
Własnie doszedłem do ładu i jest Ok :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416Si '95 k16] niskie ciśnienie smarowania...
Załamałem się :/
sTERYD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Pon Paź 12, 2009 14:45
kasjopea
Brak nowych postów [ 416] OLEJ NA TŁOKACH I W KOLEKTORZE
bilard8 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Gru 11, 2013 21:49
flapjck1
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem silnika R416Si..
egon23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pią Lis 04, 2011 00:30
egon23
Brak nowych postów [R45] Ciśnienie w oponach 205/55/15
drooid Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Kwi 07, 2009 08:19
Stacho
Brak nowych postów [r45 1,8] - cisnienie oleju
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 09, 2017 14:21
dawidek126



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink