Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy można "dodać" kontrolę trakcji?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy można "dodać" kontrolę trakcji?
Autor Wiadomość
snakes 



Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 2
Skąd: Sheffield, UK



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 13:24   [R75] Czy można "dodać" kontrolę trakcji?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam,

czy można w R75 bez kontroli trakcji (2002, diesel) dodać kontrolę trakcji, wymieniając pompę ABS?
Co jeszcze trzeba wymienić? Albo przestawić w komputerze może?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 10, 2010 13:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 13:47   

A po co Ci TC? To nie jest ESP, nie stabilizuje toru jazdy tylko zapobiega uślizgowi kół przednich. Pomaga przy ruszaniu i przyśpieszaniu (choć na mokrym chyba szybciej bez TC) i ewentualnie delikatnie w poślizgu ale tylko jak operujesz gazem.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 13:52   

Zasada działania TC w R75 http://forum.roverki.eu/v...ontrola+trakcji
 
 
snakes 



Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 2
Skąd: Sheffield, UK



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 09:59   

Witam,

znam zasadę działania. Dzieki.
Nie o to mi chodzi.

Po prostu mam pompę ABS z kontrolą trakcji i zastanawiam się czy jej nie zamontować.
Jeśli do tego nie potrzeba żadnych dodatkowych instalacji, to czemu nie zainstalować tego, skoro pompa już jest? :)

Pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 10:16   

jak masz pompę , to nie ma większego problemu z założeniem ETC.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 10:21   

A czy w tym modelu TC nie działa przypadkiem na zasadzie drugiej przepustnicy w dolocie ?

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 10:21 ]
Drugiej, lub po prostu przymyka przepustnice jeżeli jest jedna.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 10:32   

Tomek1212 napisał/a:
A czy w tym modelu TC nie działa przypadkiem na zasadzie drugiej przepustnicy w dolocie ?
tak jest w benzynie kV6, a nie w dieslu.

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 10:32 ]
snakes napisał/a:
Co jeszcze trzeba wymienić
dołożyć wyłącznik i sprawdzić czy jest niebieska wtyczka do instalacji ETC.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Lut 11, 2010 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 10:36   

SeniorA napisał/a:
snakes napisał/a:
Co jeszcze trzeba wymienić

dołożyć wyłącznik

i coś mi sie wydaje ze jakiś moduł za schowkiem. PHJOWI robił takie rozbudowy wal do niego powinien ci pomóc
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 10:57   

sknerko napisał/a:
coś mi sie wydaje ze jakiś moduł za schowkiem
tylko w kV6, w dieslu modulator ABS komunikuje się bezpośrednio ze sterownikiem silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 11:39   

Skoro to kwestia kilku kabelków i włącznika to czemu nie podlączali tego seryjnie ?
Czyżby zasada klient nie dopłaci grubej kasy to nie dostanie ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 14:00   

Jaka jest różnica w pompach od samego ABS i ABS/TC? Jak sprawdzić jaka mam u siebie bez wymontowywania?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 14:37   

wejdz do technicznego faq na stronie klubowej i tam są moje zdjęcia z pompami.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 22:39   

apples napisał/a:
Jaka jest różnica w pompach od samego ABS i ABS/TC?
modulator ABS/TC posiada dodatkowe zawory i inny program działania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 21:57
apples
Brak nowych postów [R75] Wymiana poduszki górnej "gruszki" silnika
maras62 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 25, 2023 23:11
maras62
Brak nowych postów [R75] Silnik przerywa (kontrolka "motor failed")
riki Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lut 28, 2010 19:11
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink