Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.
Autor Wiadomość
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 25, 2012 18:15   

lucas90 napisał/a:
generalnie chodzi o to, zeby nie wstawiac wysokich obrotow na zimnym silniku. tak jak kolega wyzej napisal. tyczy sie to wszystkich silnikow spalinowych nie pomijaja pił lancuchowych czy kosiarek zalecane jest wczesniejsze rozgrzanie dla dobrej kondycji motoru. chociaz znam i takich co odpalaja i od razu dzida i jakos daja rade chociaz ja wole odczekac sobie troszeczke zeby tez miedzy innymi olej sie dobrze rozlozyl


to tylko część prawdy gdyż przy miskich obrotach i gęstym oleju jego rozprowadzenie trwa dłużej więc dłużej trwa moment pracy bez przepływu oleju.

lukasz5992 napisał/a:
Słyszałem że w zimie do diesla można dolać na pełny bak około 1l benzyny.Kolejny mit?


To daje obniżenie temperatury wytrącania parafiny z paliwa. Pomaga jak masz paliwo bez odpowiedniej ilości dodatku do paliwa (dodawanego przez rafinerię)
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 25, 2012 18:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 07:09   

No nie wiem czy to tak do końca prawda z tymi obrotami.
Zimą odpalam samochód(nie Rover-ka) i obroty utrzymują się na 3tyś i później spadają.
A 3tyś to wcale nie małe obroty.
Dlatego czasami nawet nie czekam aż ruszy się temp tylko puszczam sprzęgło i na tych obrotach robię sobie rundkę po parkingu i dopiero wyjeżdżam na drogę.

Co do benzyny to pamiętam jak w instrukcji do mercedesa Gelendy było napisane że podczas silnych mrozów dopuszczalne jest zalanie 1/4 pojemności zbiornika benzyną.

Sam stosowałem kiedyś przy Maździe 626 denaturat, na zbiornik dwie buteleczki + dodatek lub naftę do lamp i błogi spokój
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 08:23   

mimo66 napisał/a:
Zimą odpalam samochód(nie Rover-ka) i obroty utrzymują się na 3tyś i później spadają.

to chyba masz coś nie tak skoro do 3 tys dochodzą, w benzynie na zimnym do max 1,5 W dieslu nie wiem ale na pewno nie do 3 tys
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 19:18   

Nie w Rover-ku takie obroty,
W zagazowanym Fiacie Tempra dochodzi do 3tyś, utrzymują się może z 15s i zaczynają spadać.
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 19:16   

Co do benzyny, to i owszem można, ale nie za dużo. Albo wtedy dolać troszkę np mixolu, bo benzyna jest "sucha". Ja tak robię w ciężarówce przy dużych mrozach (raz dzięki temu jako jedyny odpaliłem samochód). Co do jakości paliwa, to co kraj to inne paliwo. Wiem z własnego doświadczenia, że np na krajowym ON mam spalanie w trybie mieszanym ok 6,5l/100km, a już na niemieckim czy francuskim ON potrafię zejść do 5,5l/100km. Obserwacje z tegorocznych wakacji... Nie polecam też taniego paliwa z Luxemburga. Spalanie wyższe niż na naszym krajowym. Tak samo nie mam zaufania do tanich stacji przy marketach
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Ssivy 



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 4



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 17:18   

po co benzyna skoro są i na stacjach i w marketach odpowiednie preparaty :)
najlepiej nie lać paliwa w sezonie przejściowym na stacjach pobocznych bo na 90% maja letnie paliwo, do tego nie tankować ruskiego, po którym silniczek ma problemy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kapitalny Remont Silnika - Fakty i Mity
keda Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 24, 2012 23:28
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
76magg Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Wrz 27, 2013 20:00
76magg
Brak nowych postów [R75] Zawór zwrotny paliwa, zapach paliwa w aucie
lukaszh Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Lut 14, 2016 00:04
lasper
Brak nowych postów [R75] Układ zasilania paliwa z baku do filtra paliwa
damtom85 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Gru 29, 2015 21:17
lasper
Brak nowych postów [R75] wyciek paliwa spod silnika - filtr paliwa
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 20, 2019 14:18
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink