Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
Autor Wiadomość
76magg 



Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 13



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 23:00   [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Mam pytanie, jak jeździć Roverem 75 2.0 CDT...
Tzn. czy ktoś może ma gdzieś tabelkę, kiedy jaki bieg wrzucać (skrzynia manualna)?
Od ilu obrotów po puszczeniu gazu odcina dopływ ropy itp.
Bo w instrukcji tego nie znalazłem, a do ekonomicznej jazdy by się przydało.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 23:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 837
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 08:29   

Staraj się zmieniać biegi przy max 3500obr.
Do toczenia się ze stałą prędkością - 1500-2000obr.
Jeżeli tocząc się chcesz przyspieszyć to redukuj tak, aby obroty weszły powyżej 2000obr.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 09:58   

Tocząc się żeby przyspieszyć to nawet na piatce wystarcza 1200 obrotów.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 10:28   

ja przyspieszając zmieniam biegi zawsze przy 2000obr redukuje zawsze przy 1000obr (wtedy nie szarpie)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 10:39   

a ja zmieniam przy czerwonym polu :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 837
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 19:30   

Ile kierowców tyle stylów jazdy :mrgreen:
 
 
76magg 



Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 13



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 21:03   

Ok... zgadzam się, ale taki parametr jak obroty powyżej których jest odcinany dopływ paliwa chyba gdzieś można znaleźć w necie? Szukałem tutaj i niestety nie znalazłem, ale może gdzieś są tylko szukać nie potrafię.
Tak samo gdzieś ktoś może ma wykres mocy silnika w zależności od obrotów?

Do tej pory zajeżdżałem Daćkę MCV z silnikiem 1.6 w benzynie i tam miałem odcięcie dopływu paliwa przy puszczeniu gazu powyżej 2k obrotów. A jak obroty spadały na jeździe bez gazu poniżej 1,6k to wtedy silnik znowu zaczynał pić. No i tam wiedziałem, że do ostrego i szybkiego ruszania wystarczy zmieniać biegi przy 4k. A przy łagodnej jeździe przy 3k obrotów.
Szczegół, że jak wyprzedzam, to czasem zmieniam przy 6 (na 6,5 jest odcięcie)... ale teorię sobie wcześniej zgłębiłem co do biegów... chciałbym i tutaj poznać takie detale, żeby móc się w pełni cieszyć jazdą (jak żona pozwoli, bo to w sumie jej Rover :)) .

I jeszcze pytanko, czy ktoś może robił sobie takie przypomnienie o włączaniu świateł? W Daćce mam bzyczek wpięty w skrzynkę bezpieczników (pomiędzy światła pozycyjne a bezpiecznik stacyjki), więc jeśli przekręcę kluczyk a nie zapalę świateł, to bzyczy. Jak zapalę, to nie ma już różnicy napięć i przestaje buczeć. Przydatna rzecz, a też szukałem na forum i nie znalazłem.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 21:11   

76magg napisał/a:
bzyczek

zamiast tego możesz programem włączyć sobie uruchamianie świateł po przekręceniu kluczyka - pasoft 1,4 to robił jak dobrze pamiętam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 21:20   

76magg napisał/a:
Jak zapalę, to nie ma już różnicy napięć i przestaje buczeć. Przydatna rzecz, a też szukałem na forum i nie znalazłem.

W R75 nie ma takiej opcji. Gong uprzejmie informuje o tym, że pozostawiłeś włączone światła, kiedy otworzysz drzwi przy wyłączonym silniku ;) Może też informować o tym, że zostawiłeś kluczyki w stacyjce.

dawidd napisał/a:
zamiast tego możesz programem włączyć sobie uruchamianie świateł po przekręceniu kluczyka - pasoft 1,4 to robił jak dobrze pamiętam

Za jego pomocą można to zrobić, ale nie na zasadzie "włącz/wyłącz opcję" ;)
Tak nawet z BMW nie działało.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 21:31   

MaReK napisał/a:
Za jego pomocą można to zrobić, ale nie na zasadzie "włącz/wyłącz opcję"

To w taki razie jak? Od dziś mam kabel do pasoft'a z viakena i troch się mam zamiar pobawic
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 23:46   

76magg, wiem o czym mówisz, można samemu zrobić sobie wykres przy jakich obrotach najlepiej trzeba zmieniać biegi aby uzyskać jak najlepszy efekt w przyśpieszaniu czy wyprzedzaniu. Trzeba znać przełożenia biegów i przełożenie główne i z tego wyliczymy wykres. Co do odcięcia paliwa, po chyba w większości samochodów jest tak, że jak puścisz gaz to do pewnych obrotów odcina paliwo

no ale tak szczerze, to ty chcesz żonie nauczyć ekonomicznie jeździć, aby jak najmniej z portfela wypływało :mrgreen: :P a nie przejechać się sportowo roverkiem :P daj żonie spokój niech jeździ po swojemu :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 01:58   

dawidd napisał/a:
To w taki razie jak? Od dziś mam kabel do pasoft'a z viakena i troch się mam zamiar pobawic

To uważaj, żebyś zaraz nie robił wycieczki na T4 ;)
Albo kup sobie każdy moduł, którym się bawisz, żebyś miał na podmiankę. Chociaż najbardziej obawiałbym się LSM'a. Jego możesz uśmiercić na amen, przez grzebanie w ROMie ;)

A jak? Hmm... tak jak robi T4. Sekwencyjnie - blokowo.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 06:40   

Wycieczkę to na t4 i tak bym chciał kiedyś zrobić, byle nie na lawecie :) PAsofta kupiłem głownie do kasowania bledów. Pokazuje u mnie więcej niz INPA. W lsm inpa nie widzi problemu, a bmw skaner 4 błędy pokazał, podobnie z abs - inpa milczy, a bmw jakieś stare błędy pokazał, które sam zresztą kiedyś wywołałem podnosząc auto na lewarki i uruchamiając silnik. Udało sie tez pokasować bled z IPK - reset z pozycji 21 w zegarach ich nie kasował wykonywany wielokrotnie, kompem za pierwszym razem i teraz w pozycji 14 mam same zera.
Jeszcze się zastanawiam nad carsoftem6,5 ale nie mogę znaleźć info czy w r75 on cos potrafi, a jeżeli tak to czy mając inpa i pasofta warto się w niego pchać
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 11:18   

dawidd napisał/a:
PAsofta kupiłem głownie do kasowania bledów.

Niby jakich ;D ?

dawidd napisał/a:
Pokazuje u mnie więcej niz INPA.

Pokazuje, bo to nie jest interfejs dla ROVER/MG tylko dla BMW.
Tak samo jak pokazuje Ci na pierwszej planszy niezgodność VINów, co nie znaczy że VINy się nie zgadzają, po prostu inaczej BMW zapisuje inaczej ROVER.

Jedyny moduł, w którym poprawnie identyfikuje błędy to LSM :)
IPK zawsze pokaże błędy. A błędy z ABSu to może błędy tzw. "shadow".

A co do jazdy na lawecie - aż tak to nie chyba :) Do sterownika silnika
się nie dostaniesz, a w EWSie też bez jego wyjęcia nic nie podziałasz.
Jedyne co możesz ubić to moduł LSM, ABS, IPK, AIC, PDC - ale to pozwala jechać na własnych kołach ;)

Trochę zjechaliśmy z tematu :)
Ale w sumie nic więcej niż porady tu zawarte nie potrafię wymyślić ;)
Kiedyś jak starałem się uzyskać delikatne spalanie, jeździłem nie przekraczając 3.5 tys. obrotów. Jednak taki styl jazdy, to trochę nie mój... Podniosłem moc, spalanie fizyczne spadło o ok. 1l, a styl jazdy się nie zmienił ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 16:42   

MaReK napisał/a:
Pokazuje, bo to nie jest interfejs dla ROVER/MG tylko dla BMW.
podobnie jak INPA
MaReK napisał/a:
Jedyny moduł, w którym poprawnie identyfikuje błędy to LSM

zawsze cos - tym bardziej ze u mnie cos tam widzi nie tak
MaReK napisał/a:
IPK zawsze pokaże błędy

po skasowaniu na zegarach mam same zera - pojeżdżę i zobaczę czy błędy wrócą
A w temacie spalania - ja kręcę do 2,5 -3 tys spalanie mam ok 7l
76magg napisał/a:
Od ilu obrotów po puszczeniu gazu odcina dopływ ropy itp.
nie jestem pewien ale w INPA przy korekcji wtrysków wszystkie wyskakują 0 gdy puszcze gaz i tak jest chyba do coś kolo 1,4 tys - jak będę mial chwile to sprawdzę to dokładnie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 20:14   

Widzę u autora tematu lekką manie... ;) Pomyślałbym raczej o tym jak męcząca bylaby taka jazda cały czas myśląc o obrotach, biegach itd, o tym jak urwać 0.3l na 100km;) Troszkę to chyba jest przesada ;)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 22:12   

i smarowanie gorsze na niskich obrotach
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
76magg 



Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 13



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 20:00   

Zapewniam, że lekkiej manii chyba nie mam :)
Jak jadę do pracy, to często wyprzedzam więc nie oszczędzam, ale na dłuższych wypadach w weekendy, staram się jeździć ekonomicznie.
Daćką mam średnie spalanie 8,4 podczas gdy w trasie jeżdżąc ekonomicznie, puszczając gaz z górki itp. potrafię zejść nawet do 6,2 - 6,4.
Głównie o co mi chodzi, to coś takiego, że np. jadąc z górki trochę wolniej wiem że mniej paliwa zużyję, jeśli zmienię bieg na 4 (wtedy obroty będą w okolicach 2000) niż jadąc na 5 biegu (z obrotami w okolicach 1500-1600). Mimo tego, że mogłoby się wydawać, że lepiej wbić wyższy bieg.
Stąd pytanie o coś na kształt takiego wykresu jaki znalazłem dla Daćki (http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132), żeby wiedzieć kiedy duszenie gazu na niższym biegu już nie ma sensu i trzeba zmienić na wyższy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.
taz87 Rover serii 75, MG ZT 25 Wto Lis 13, 2012 17:18
Ssivy
Brak nowych postów [R75]Nie wchodzą biegi
wschodni Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Lis 03, 2014 14:14
pelson91
Brak nowych postów [R75] Biegi nie wchodzą
ale takiego problemu nie znalazłem na forum
maxus56 Rover serii 75, MG ZT 43 Pon Kwi 19, 2010 19:40
apples
Brak nowych postów [R75]Ciężko wchodzą biegi
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Maj 24, 2012 21:49
wopal99
Brak nowych postów [R75] Biegi ciężko wchodzą
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lis 26, 2014 22:27
roverr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink