Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 11:44   

Cześć. :wink:
Silnik zdiagnozujesz interfejsem uniwersalnym lub z multiplexerem np. ELM327, U581 ale tylko sam sinik. VAG i inne dedykowane do innych niż Rover, oprócz wspomnianego od BMW nie połącza się ze względu na inne rozmieszczenie pinów w gnieździe OBD.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 18, 2010 11:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 12:57   

Poczytałem jeszcze trochę na forum. I wstępnie zakładam iz moze to byc 1 z trzech rzeczy:
- pompa paliwa pod maska - spróbuje ją sprawdzić metodą Rowana czyli uderzyć ciężkim kluczem. Gdzie ona się konkretnie znajduje?
- pompa paliwa w baku - ten problem miał Barciu (tu również objawy były najbliższe moim).
- czujnik położenia wałka rozrządu;
- zawór wysokiego ciśnienia.

Można jakoś szybko i łatwo zdiagnozować te elementy (pytam bo do kompa będę miał dostęp dopiero jutro/pojutrze a już dziś chciał bym coś posprawdzać)?

Pozdrawiam,
Santino
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 13:08   

i równie dobrze wtryskiwacz.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 14:16   

Dzięki PHJOWI.
Tak więc mogę w jakiś sprytny sposób zdiagnozować bądź wykluczyć któres z tych elementów?

Pozdrawiam,
Santino
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 14:35   

porządny komp , powinien wskazać , przyczynę , kody błędów + przegląd parametrów bieżących na odpalonym silniku a w szczególności dawkowanie wtrysków.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 14:48   

Heh więc jednak bez kompa się nie obejdzie...
Dzięki za pomoc będę informował na bieżąco jak się sprawy mają.
Pozdrawiam,
Santino
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 16:14   

Santino, obejdzie się... Można każdą tą rzecz z osobna sprawdzić przez metody organoleptyczne, nie koniecznie jest potrzebny komp.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 17:46   

Rowan napisał/a:
Można każdą tą rzecz z osobna sprawdzić przez metody organoleptyczne, nie koniecznie jest potrzebny komp.
Tyle że musisz przyznać że kompem będzie szybciej i czasami okazuje się że dużo taniej :wink:
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 18:55   

Dostęp do kompa powinienem mieć jakoś do końca tygodnia. Ale w między czasie mogę coś tam postukać lub w dowolny inny sposób sprawdzić.

Sprawdziłem kilka rzeczy:
1. jak przekręcę kluczykiem to słyszę jak załącza się pompa koło akumulatora i czasem słychać jakieś takie dziwne tykanie (siedząc za kierownicą myślałem ze to magnetofon lub coś w wentylacji ale okazało się ze to właśnie pompa). I podczas gdy tak tam ruszałem kabelkami pomiędzy filtrem i pompą i po tym jak pompa wydała te dziwne odgłosy auto zaskoczyło na ok 10 sek po czym zgasło.

2. Odpiąłem najpierw jeden potem drugi przewód z filtra paliwa w miejscach zaznaczonych na czerwono - podczas próby odpalenia z żadnej strony nie leciało paliwo (jak rozumiem powinno z którejś ze stron tryskać). Czy to oznacza ze pompa ta w baku nie podaje paliwa (w baku mam jakieś 8 litrów ropy)?

Wydaje mi się ze to albo któraś z pomp albo coś z kablami przy pompie/filtrze paliwa.
Co myślicie?

pozdrawiam,
Santino

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 18:55 ]
Witam,
Pompa paliwa w baku działa - podpiąłem akumulator żelowy(do 2 środkowych pinów) i zaczęła pompować paliwo - jednak po załączeniu kostki i po przekręceniu kluczyka ani drgnie. Zakładam ze jest coś nie tak z elektryką przed pompą. Zerknąłem na przekaźnik i tu dziwna rzecz - w rave znalazłem iż przekaźnik pompy paliwa powinien znajdować się w kabinie pod schowkiem jako prawy skrajny (R1) - a le u mnie to gniazdo jest puste. Przekaźnik jest tylko w gnieździe lewym skrajnym (ostatni duży port R3).

Pozdrawiam,
Santino
 
 
3man 



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 12:51   

Witam. Ja następna blondynka z tym samym problemem. Od paru dni szlag mnie trafia. [R75 2.0 CDT] żony od 2 tygodni ma problemy z paleniem. Gdy jest silnik zimny z rana pali od pierwszego kopnięcia. Gdy się nagrzeje i chwilę postoi to można zużyć cały akumulator a nie ruszy. Czytałem dokładnie ten i inne wątki na ten temat i prawdę mówiąc nie mam pomysłu co dalej robić. Żona zabrała mój samochód a ja się bujam roverkiem i powoli zaczynam mieć dosyć.
Dzisiaj rozgrzałem silnik następnie zchłodziłem czujnik temperatury ale nic to nie dało - chyba to był czujnik temperatury - wedle wcześniejszej fotki był to chyba CMP sensor.

byłem na komputerze wcześniej - wywalił następujące błędy przed zresetowaniem
4704 - ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola utrzymania ciśnienia roboczego
13573 - sterowanie czasem grzania - awaria sterownika żarzenia
7680 - CAN wiadomości - zakłócenia działania
12304 - sygnał P/N w EGS - wyłącznik sprzęgła - sygnał niezrozumiały
7717 - czujnik wałka rozrządu - zakłócenia działania
4496 - kontrola ciśnienia w magistrali - nieszczelność
565 - czujnik ciśnienia doładowania - za niski sygnał
4501 - zawór regulacyjny ciśnienia - przerwa

ten ostatni to dlatego że go odpinaliśmy dla sprawdzenia napięć

po resecie usterek i zapaleniu silnika usterki sie już nie pojawiły
zastanawiam się czy nie pojechać jeszcze raz na komputer po paru dniach użytkowania samochodu - może niektóre błędy nie od razu sie pojawiają, zwłaszcza że u mechanika jak na złość zapalił. Facet niby sie zajmuje tylko elektryką ale stwierdził, żę to wtryskiwacze, w co nie chce mi się wierzyć. Gdy silnik zapala to działa pięknie, żadnych szarpnięć czy zmian obrotów.

No niby sprawdziłem ten czujnik temperatury i nic to nie pomogło - następny w kolejności chyba będzie ten czujnik wałka rozrządu

co lepsze to w momencie gdy niechce samochód zapalić to sprawia wrażenie jakby nie dostawał paliwa - moge kręcić i kręcić a nie poczuję zapachu ropy z wydechu.
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem dalej zrobić? który to jest czujnik wałka rozrządu i czy istnieje jakaś metoda by go sprawdzić? Nie chce mi sie wywalać kasy w ciemno.

Pompy działają prawidłowo - niedawno obie wymieniłem, akumulator nówka.

Co lepsze dzisiaj przejechałem się by trochę pokatować samochód i go zagrzać, po przyjeżdzie do domu gasiłem go i zapalałem z 5 razy i za każdym razem zapalił chociaż wymagało to chwilę kręcenia. Gdy go zostawiłem w spokoju na 5 minut i ponownie spróbowałem zapalić to już się nie udało. Podejrzewam, że jak postoi z godzinę i ostygnie znowu da się bez problemu zapalić. Aha i jak już go tak gasiłem i zapalałem to wrzucałem go na obroty i na początku przy wciśniętym pedale przekraczał 5tyś a po paru próbach takiego gazowania dochodził do 4tys na chwilę jakby się zamyślał i szedł do 5tyś po czym wracał do 4tyś i mimo pedału w podłodze nie chciał nic więcej z siebie wykrzesać
 
 
wieszczu 




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 50
Skąd: Wrocław/Gdańsk



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 21:23   

3man proponuję kontakt z PHU JOWI - w tym temacie jest ekspertem pośród ekspertów. Sam bujałem się z podobnym problemem ponad pół roku.
JOWI od razu zdiagnozował usterkę... ku mojemu zdziwieniu był to wtryskiwacz. Jak silnik się rozgrzał - to "napuchnięty" wtryskiwacz przelewał. Zaraz po zgaszeniu silnika - odpalał...najgorzej było po kilkunastu minutach - do wystygnięcia. Puźniej nawet zaraz po zgaszeniu było nieciekawie.
Szukając przyczyny wyeliminowałem wszystkie możliwe usterki: filtr, pompki paliwa, czujnik położenia wału, wałka rozrządu, uszkodzoną CR, zawór wysokiego ciśnienia... diagnoza w PHU JOWI - zajęła 5 minut... polecam.


-----------------------------------
wieszczu
 
 
 
3man 



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 22:01   

No niestety nie miałem za dużo czasu, żeby się tym bawić. Oddałem w końcu do mechanika bo stwierdziłem, że bez sensu jest samemu wszystko po kolei eliminować zwłaszcza , że np nie posiadam na zamianę czujników. Wtedy byłoby w miarę prosto. Okazało się jednak, że to wina jednego wtryskiwacza a pozostałym trzem i tak już niewiele brakowało. Samochód postał 2 dni u mechanika, zregenerowane wszystkie wtryski i kieszeń mocno lżejsza ale już silnik działa normalnie zapala kiedy człowiek tego potrzebuje a nie kiedy on chce. :)
 
 
wiesiek63 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 13:53   

Jaki koszt regeneracji .?
 
 
 
3man 



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 17:35   

Za wszystkie wtryski zapłaciłem 2000 zł. Od tamtej pory zero problemów z zapalaniem
 
 
xander30 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 2



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 11:41   3man gartulacje

3man gratuluje Ci ciekawe czy ten mechanik to zajefajny koleś czy naciągacz. Problem, który opisujesz ewidentnie wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu i to jego trzeba było chłodzić a nie czujnik temperatury. Skąd wiem a no z doświadczenia bo miałem ten sam problem co ty. Jeśli palił na zimnym to co ma do tego zawór (kit mechaniczny wcisnął Ci mechanik i zerżnął 2 tysie od Ciebie). Czujnik należy kupić w bmw bo jest 2 razy tańczy niz z ROVERA - koszt około 350zł. Ja kupiłem w gorlitz bo mieszkam blisko a serwis bmw tu jest więc dałem 80euro za niego. Włożyłem i jeździ. Mam wrażenie, że mechanik wymienił Ci czujnik a skasował za resztę. Obym się mylił, ale jak chłodzić czujnik temperatury to jakoś dziwnie czytałem temat. Zresztą jak wiem z doświadczenia również jak zawory siedzą to czy zimny czy nie będą efekty odczuwalne a ty wyraźnie piszesz, że jak ciepły to można aku rozładować i ja miałem to samo. Kręciłem i nic za cholere a zimny zawsze od kopa palił. No, ale jak nie masz czasu 10minut sprawdzić czujnik położenia wałka to 2tys. możesz dawać. :))
 
 
kaisor1 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 37
Skąd: opole



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 11:55   

3man - obawiam się, że poprzednik ma rację, miałem podobną sytuację z Megane 1,9 dti , po ostygnięciu silnik pracował a po nagrzaniu już nie - uszkodzony czujnik położenia wału.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 14:54   

niekoniecznie, leice wtryski tez owocują tym ze auto na gorącym nie chce odpalić. Czujnik byl w pierwszej kolejności sprawdził, ale wtryski to tez moze byc przyczyna. U mnie przy 2 lejących miałem taki sam objaw. Wstyd było pod stacje benzynowa podjechać a później kręcić jak w starym złomie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 09:09
Kris
Brak nowych postów [r75 cdt] nie chce odpalic jak jest wilgoci
makacaka Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Sie 17, 2014 10:46
makacaka
Brak nowych postów [R75] Silnik nie chce odpalić
FaceOff38 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Lis 03, 2009 19:21
FaceOff38
Brak nowych postów [R75] Gaśnie w czasie jazdy - silnik rozgrzany (automat)
ahaja Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Sty 18, 2020 21:03
ahaja
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić - CDT
longer86 Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Lis 27, 2012 10:20
jaccuss



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink