Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
Autor Wiadomość
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 16:05   

Naki17 napisał/a:
nie jestem do końca pewny własnie czy wszystko bedzie ok ze wzgledu na to ze komputer bierze dane z map sensora ktora jest mu potrzebna do tego by odpowiednia dawke paliwa podac a jak bedzie widzał mniejsze cisnienie powietrza to bedzie uboga mieszanka duzo powietrza i mało paliwa :) ale juz mam pomysł jak to rozwiazac chyba :) jak bede miał czas to wykonac i bedzie działac podziele sie moim rozwiazaniem ale nie mowie ze Twojego rozwiazania nie przetestuje Remi :)


Oczywiście, ze nie będzie wszystko tak jak ma być. Komp będzie oszukany to fakt ale wymiana map sensora powinna być uwzgledniona w ECU i jego wartości powinny być od nowa zaprogramowane. Swojego czasu mialem w planach u siebie wymiane turbo i co za tym idzie wlaśnie map sensora tuner z którym gadałem mówił, ze o ile po wymianie samego turbo moge do niego dojechać bez problemu to map sensor musi mi on już na miejscu podpiąć i zamienić go również w sofcie. Po to on właśnie jest, zeby komp wiedzial jakie siśnienie jest w ukałdzie i w razie potrzeby zareagował przy przeładowaniu, a jak masz zakres do 3,5bara bezwzględnego to masz 2,5bara względnego i zanim się zorientujesz może być za późno no ale tutaj mało kto się takimi aspektami przejmuje byle jechał i kopcił :lol:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 28, 2013 16:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 16:13   

Czy zrobic dobrze w warunkach domowych moze byc cieżkawo :|
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 29, 2013 23:41   

Pływak, no dokładnie jest tak jak mówisz ale właśnie chodzi o to żeby zrobić wszystko tak aby nie było potrzeby stroić się pod inne ciśnienie a oszukać kompa na tyle by wszystko grało i to jest chyba jedyny sposób z tym stabilizatorem napięcia :) zgodzisz się? :) bo faktycznie gdyby się chciało zmienić map sensor to i w sofcie trzeba by było stroić a moje rozwiązanie nie będzie wymagało strojenia softu :)

kadzaf, myślałem tez nad zaworkiem upustowym ale wtedy przez ten zaworek uciekało by ciśnienie z całego układu dolotowego a co za tym idzie turbina starała by się nadrobić upływ ciśnienia z dolotu i zamykała by strumienice w moim przypadku, a u Ciebie wastegate co mogło by prowadzić do ugotowania silnika i nawet do jego uszkodzenia a na pewno do utraty mocy przez ograniczenie możliwości odprowadzenia spalin przez silnik :)

jeżeli uda mi się zrobić ten stabilizator to oczywiście podzielę się z każdym chętnym porobię układy i będę mógł chętnym wysłać :)

[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 23:41 ]
nowe ustrojstwo do oszukania ECU jak zamontuje i wszystko ładnie wyreguluje to opisze efekt :)

Witajcie jak ktoś by chciał budować takie sterowanie jak u mnie i u firq-a to z doświadczenia podpowiadam ze na sygnałowym kabelku od czujnika trzeba dolutować dwie diody połączone szeregowo w kierunku przewodzenia i dopiero do modułu sterowania wtedy układ działa najwydajniej.
_________________
Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 22:07   

Naki17, Wrzuć jakiś gotowy schemat dla potomnych :wink:

[ Dodano: Pią Maj 10, 2013 22:07 ]
Any new updates ?? :-|

Działa to jeszcze czy coś odpadło albo wybuchło :o
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 01:12   

Buuuuum :) no wlasnie nic chłopaki nie piszą , chyba sie wstydzą , albo cos sie rozpadlo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Cze 13, 2013 22:55   

Wszystko działa nic sie nie rozpadło ani nie wybuchło xd nie mialem czasu napisac wszystko ładnie działa teraz tylko nie podoba mi sie to sterowanie zmienna geometria :) jest za wolne i są dosyć duże oferboosty rzedu 0.2-0.3 bara :) dodatkowa wada jest mało precyzyjne ustawienie cisnienia doładowania :) dla tego chce wykombinowac inne sterowanie krore bedzie szybciej reagowac i bedzie bardziej precyzyjne :)
_________________
Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 14, 2013 02:06   

Naki17, Teoretycznie wystarczy zamiast oryginalnego mapa wpiąć sobie po prostu map sensor który dokupiłeś w tedy ECU nie będzie widział overboostu :) Druga opcja jest wsadzić sobie Diode Zener na nap 4,7V albo mniejsza na wyjście sygnału z mapa do ECU i będziesz miał tak samo brak overboostu w ECU :)

Robia tak w VAG i Chryslera :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 21:43   

Naki17 jak tam się sprawuje turbinka już wszystko gra?
pytam się ponieważ przymierzam się do takiej przeróbki w R200 98r.

[ Dodano: Pią Mar 28, 2014 21:43 ]
i czy nie podjąłbyś się montażu bo widzę że mieszkasz niedaleko
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 11, 2014 13:20   

Sorry za odkop. Naki uporałeś się z tym odcinaniem gazu? Bo ja u siebie w R600 mam to samo dokładnie i nie wiem co się może dziać.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 03, 2014 22:59   

Chyba temat umarł :D Dodam ze do SDI trzeba stosować limitera sygnału doładowania żeby nie szedł powyżej max bo odcina będzie. Układ można bardzo prosto zrobić :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series] Turbina GT1549
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Czw Mar 21, 2013 18:42
kadzaf
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 11:20
michone
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [R200/ZR] Swap na K20A2
Khonju Tuning mechaniczny 19 Pią Kwi 11, 2014 18:45
greg-si
Brak nowych postów swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
jerzu Tuning mechaniczny 63 Pon Sie 22, 2011 17:54
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink