Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamiennik termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamiennik termostatu
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 04, 2013 18:47   

Płynu nie ubywa, wręcz jest go za dużo. Co do oleju to sprawdzany bagnetem na zimnym silniku - czarny jak smoła. Czy mam sprawdzić na gorącym ?

Da się jakoś wymacać przewody idące do nagrzewnicy ale od strony komory silnika (nie w kabinie) ?

A może mam walnięty czujnik temperatury silnika ? Da się to jakoś sprawdzić ?

Czy taka jazda na krótkich odcinkach (2-3km) gdzie silnik na ok 30 sek nagrzewa się do tych 100-115st C jest niebezpieczna ?

[ Dodano: Pią Paź 04, 2013 18:47 ]
Ufff problem rozwiązany, układ był mocno zapowietrzony, po profesjonalnym odpowietrzaniu przez Gawina (specjalną pompką) chłodnica już się nagrzewa podobnie nagrzewnica, temp silnika nie przekracza 92st C (chwilowo) zazwyczaj jesy 90st C, Termostat raczej jest OK, ale będę obserwował. Zostaje do odkamieniał lewą strona nagrzewnicy.

Gorąco polecam usługi u Gawina, szybko i profesjonalnie. Dobrze że nie władowałem się w ciemno w koszty wymiany termostatu ....
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 04, 2013 18:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 04, 2013 21:39   

Punx napisał/a:
Zostaje do odkamieniał lewą strona nagrzewnicy

jezeli lewa strona ci nie grzeje to klapki sie nie otwiraja
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 05, 2013 10:40   

To nie tak, lewa strona o wiele słabiej grzeje, jak z prawej leci już gorące to z lewej takie słabo ciepłe. Nagrzewnica na bank zakamieniona.
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Paź 08, 2014 20:39   

Zamontowałem w/g opisu ten termostat, od jakiejś renówki, temp. otwarcia 89sC. Niby wszystko ładnie pięknie, wskazówka równo się utrzymuje w połowie skali, w samochodzie grzeje, tylko martwi mnie jedno- w zbiorniczku wyrównawczym jest cały czas zimny płyn, nawet nie letni, zbadane po przejechaniu 100km. Wentylator niby się nie załącza, nie czuć przegrzewanego się silnika, rura w który wsadzony jest termostat dość gorąca a w zbiorniczku zimno. Co WY na to koledzy.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 20:42   

phuss, sprawdź podczas jazdy jakie temperatury płyny chłodzącego pokazuje komputer pokładowy. Wskazówka jest "toporna" na zmiany temperatury, w połowie skali ustawia się już przy 75C.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Paź 08, 2014 20:53   

Komp. nie pokazuje mi temp. płynu.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 20:59   

phuss, pokazuje, tylko nie przy sterowaniu manetką, a przyciskiem od licznika Trip ;) o tak sprawdź https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Paź 08, 2014 21:08   

Sprawdzę to, ale tak jak napisałem, gumowa rura w którą wsadziłem termostat jest gorąca a płyn w zbiorniczku zimny, nie martwi mnie niedogrzanie tylko ewentualne przegrzanie silnika
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 21:11   

phuss, dlatego sprawdź te temperatury :) bo wskazówka nie wskaże Ci przegrzania, chyba że już będzie za późno ;) u mnie przy 90C na komputerze płyn w zbiorniczku jest gorący :)
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:05   [R 75] termostat
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam.Czy sprawdzal ktos na swoim samochodzie ta metode http://www.75ztcommunity....ment-t2877.html
naprawy termostatu? Musze wymienic termostat,a ta metoda wydaje mi sie mega latwiejsza
Ostatnio zmieniony przez grota10 Wto Cze 09, 2015 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:14   

link nie działa
_________________
75 Red Edition
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:20   

Poprawione,juz dziala
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:21   

grota10 napisał/a:
Musze wymienic termostat,a ta metoda wydaje mi sie mega latwiejsza

Moze i łatwiejsza.. ale po co skoro nowy mozna juz za okolo 150 zł kupic. Przynajmniej bedziesz miale pewnosc co do działania i szczelnosci.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:30   

Wiem ze mozna,ale ja pytam o ten sposob
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:45   

Ja mam na 89 stopni i śmiga bezproblemowo. Sandman ma bodajże na 83 albo 86 stopni i też zadowolony z efektu jest.

Przy robocie trzeba uważać żeby nie złamać króćca wody (trójnik, z którego wyciągamy wąż). W razie co nowy kosztuje niecałe 50 zł w intercarsie (część od BMW - numery te same).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Sro Cze 10, 2015 16:00   

Potwierdzam. Bardzo dobra metoda.
A do kolegi marcin.misek - można, plus jeszcze 150 zł za wymianę w warsztacie czyli 10x więcej niż wsadzenie samego termostatu w waż. A działa dokładnie tak samo.
grota10, jeśli będziesz potrzebować konkretniejsze info - jaki termostat i opis roboty to mogę coś dokładniej opisać :)
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 10, 2015 16:55   

marcin.misek, ja kupiłem oryginalny termostat i powątpiewałem w jego skuteczne działanie, auto długo łapało temperaturę, nawet z włączonym webasto.
Jako że RRR sprzedałem to nie będę miał możliwości sprawdzenia patentu z w/w linku, ale myślę, że o wiele korzystniej wychodzi niż oryginał ;)
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Cze 10, 2015 17:33   

MatiNitro napisał/a:
auto długo łapało temperaturę

bo ten typ tak ma..
Mi też długo łapie temperature, po za tym nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Ba.. mialem taką sztuczke zastosowaną ( o czym nie wiedzialem ). Ale miesiac po kupnie R 75 termostat sie rozleciał( pekła obudowa). Wiec wnioskuje że albo ktoś coś źle zrobił, coś uszkodził przy wymianie, albo ta właśnie sztuczka to spowodowała. Od 3 lat jezdze na oryginalnym termostacie, i śpie spokojnie.

Sandman napisał/a:
plus jeszcze 150 zł za wymianę w warsztacie

Zawsze mozna to zrobić samemu, po za tym za włożenie tego termostatu w węża też trzeba bedzie zapłacic, i też pewnie podobną kwotę.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 10, 2015 18:34   

Termostat zamiennik kupiłem za 89 zl wraz z obudowa, wymiana samemu zajela mi 3h. Zima przy -15 i pracującym webasto auto po 3 km uzyskiwalo temp robocza
_________________
75 Red Edition
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Sro Cze 10, 2015 20:03   [R75 CDT/i] termostat - inne podejście
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Ponieważ temat termostatu wraca co jakiś czas pozwoliłem sobie popełnić fotorelację zainspirowaną brytyjskim odpowiednikiem naszego forum. Chodzi o dołożenie NIEORYGINALNEGO termostatu w górnym wężu układu chłodzenia. Wyraźnie zaznaczam, żeby nie było później że nakłaniam do złych praktyk, jest to inne podejście niż zalecane w instrukcji napraw - wszelkie modyfikacje wykonujecie na własne ryzyko :)
Sama metoda jest już przetestowana na dwóch R'kach i działa bez zarzutów - silnik nabiera optymalnej temperatury po przejechaniu 3-5 km.

Do wykonania modyfikacji będzie nam potrzebny termostat o średnicy pasującej do przewodu w którym chcemy go umieścić - ok 43mm oraz temperaturze otwarcia 86-89 st. C, 3 opaski skręcane do zamocowania powtórnego węża (średnice: 2 x 60mm, 1 x 40mm), około 1 L płynu chłodniczego do uzupełnienia po wymianie, oraz dowolny smar w spreju - wazelina techniczna, silikonowy.
Idealnie nadaje się termostat Vernet'a do Renault 5:


np. taki jak na aukcji: http://allegro.pl/renault...4962101454.html

Termostat ten musimy umieścić w wężu zaznaczonym na zdjęciu:



Aby się do niego dostać musimy ściągnąć pokrywę silnika. Możemy tęż (ale nie musimy) ściągnąć kolektor. Wąż jest przymocowany szybko-złączką do króćca wody - jest zabezpieczona spinką, która delikatnie podważamy i odginamy płaskim śrubokrętem, a następnie w tym samym miejscu możemy wsunąć śrubokręt i delikatnie podważać w celu wyciągnięcia szybko-złączki.


zdjęcie ze ściągniętym kolektorem dokładnie widoczny krócieć wody i szybko-złączka.

Z drugiej strony wąż wchodzi do chłodnicy:



Przy wyciąganiu węża z trójnika (króćca wody) należy zachować ostrożność gdyż w przypadku mocno wygrzanych elementów łatwo o ukruszenie (szczególnie przy ruszaniu na boki):



Co do samego montażu w wężu - najpierw musimy zdjąć szybko-złączkę, jest ona włożona do węża, a na nim zaciśnięty pierścień stalowy, który musimy przeciąć za pomocą multiszlifierki (dremela) albo szlifierki kontowej (robimy to delikatnie aby nie uszkodzić plastiku oraz węża) - termostat należy wcisnąć do węża (miedzianą końcówką w stronę silnika!) tak aby końcówka nie wystawała (tu przyda się smar w spreju) i nie przeszkadzała w ponownym włożeniu złączki.

http://s6.postimg.org/gawqudmqp/term_1.jpg

http://s6.postimg.org/otb8vtzkx/term_2.jpg

Następnie wszystko montujemy w odwrotnej kolejności i gotowe :)

U mnie całkowity koszt wyniósł jakieś 35zł i niecałą godzinę spokojnej pracy. Polecam ze względu na prostotę wykonania i niski koszt, oraz na bardzo dobre efekty.
Powodzenia!
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana termostatu
gibek Rover serii 75, MG ZT 52 Pią Sty 03, 2020 12:44
MokraWoda
Brak nowych postów [R75] Lokalizacja termostatu
mariusz1973 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Gru 02, 2009 22:06
mariusz1973
Brak nowych postów [R75] Umiejscowienie termostatu - CDT
silvu Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Mar 01, 2015 14:24
Rovelove
Brak nowych postów [R75] Przerobienie termostatu
kaneda Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lip 25, 2016 22:58
kaneda
Brak nowych postów [R75] Wymiana termostatu
2mk2 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 06, 2009 10:03
se7en86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink