A czy czasami Kager i Varta to nie to samo co Bosch ? Ja z Boscha Silver S5 nie jestem zadowolony, stoję teraz przed koniecznością zakupu kolejnego aku i mam dylemat co wybrać zarówno jeśli chodzi o markę jak i pojemność ?
Interesująco wygląda Centra Futura 72Ah ewentualnie droższy 77Ah, ciekawe czy taki 12 letni alternator będzie sobie radził z ładowaniem ? W moim przypadku przebieg roczny to ok 12k km z czego 80-90% to zakorkowane miasto.
Auto ma trochę dodatkowej elektroniki ponad standard (roleta, radio): szyberdach, elektryczne i grzane fotele, wzmak H/K, fabryczny GPS, moduł TV, elektrycznie składane lusterka, kamera cofania + 9W LED doświetlanie tyłu, emulator mp3, za niedługo rejestrator trasy a w przyszłości stacja 2din na androidzie ...
Może ktoś coś doradzi ?
Ostatnio zmieniony przez Punx Wto Paź 13, 2015 09:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 12, 2015 17:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może nie jestem specjalistą, ale ja nie widzę różnicy w aku, być może dlatego że nigdy nie kupowalem rozreklamowanego nadmuchanego marketingiem drogiego akumulatora. Obecnie mam 4 rok akumulator o nazwie viper produkowanego ponoc w zakładach varty . Robię podobne trasowki roczne, też głównie na krótkich odcinkach i nigdy nie narzekałem, nie musiałem go doładowywać, wiec jak na razie jestem zdania ze nie oplaca się przepłacać
Ja bym się skłaniał ku temu co napisał SeniorA, a z pądem miałem dość sporo do czynienia. Instrukcja zaleca akumulator 75 Ah, w moim jest zamontowany 74 Ah. Można dać 77 Ah ale nie więcej, bo można zagłaskać kota na śmierć. Co się tyczy jakiej firmy, to sprawa dotyczy dobrowolności wyboru, jeden woli córkę a drugi teściową. Osobiście nie uznaję akumulatorów bezobsługowych, takich co nie mają korków i nie mają możliwości uzupełnienia wody. W klekocie najbardziej liczy się prąd rozruchu (uderzenie prądowe). Reasumując, nie mniej niż 74 Ah i nie więcej niż 77 Ah.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
ja mam 5 rok banner 80ah i z czystym sumieniem moge polecic ten akumulator
nigdy nie mialem problemu z pradem a nawet raz jechalem na nim 15 km jak padl mi alternator...
wczeniej mialem bosha silvera i wyrzymal 2 lata i 2 miesiace wiec mozna powiedziec ze zawiodlem sie na tej marce;]
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez PD Pon Paź 12, 2015 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Do akumulatora dolewa się wody destylowanej a nie elektrolitu, bo to ona odparowuje.
Z prądem rozruchowym jest tak, że przy danej pojemności im większy to lepszy.
Ja noszę się z zamiarem wymiany akumulatora, ale dopiero przed świętami, a upatrzyłem sobie coś takiego jak Jenox Gold 77 Ah ma on prąd rozruchowy 770A. Mój stary akumulator ma 74 Ah i prąd rozruchowy 680A.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Zgadza się Punx, tylko nie mam pewności czy Centra Futura ma korki, czy to nie jednorazówka. W starym R-416 Si mam Centra+, ta ma korki i wskaźnik naładowania.
PD, nie bawię się w żadne dokopywania, zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz. Zawsze staram się dyskutować w sposób merytoryczny i na argumenty. Na zaczepki nie odpowiadam.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 627 Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto Paź 13, 2015 05:20
janio napisał/a:
czy Centra Futura ma korki,
nie ma korków.
SeniorA napisał/a:
wg. mnie o 1 poziom wyżej od wymagań oryginalnego OE , czyli 77 (Ah) i 780 (A)
jeżeli chodzi o Centrę Futurę to 77 Ah jest za wysoka, nie zamkniesz pokrywy akumulatora,
72 Ah ma wysokość jak dobrze pamiętam 17,5 cm a 77 Ah -> 19 cm.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Słuszna uwaga BetJar, trzeba jeszcze sprawdzić wymiary przed zakupem, aby nie okazało się że nasz nowy nabytek się nie zmieści. Sam będę musiał sprawdzić w tym Jenox Gold 77 Ah czy ma korki i jakie wymiary. Agroma u nas sprzedaje te akumulatory, podejdę dzisiaj i zasięgnę języka.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Mam jenoxa ale chyba 74Ah (nie pamiętam dokładnie) i jeździ u mnie już ze 4 lata i jakieś 30-40kkm
Powiem jedno lekko nie ma bo auto stoi w tygodniu sporadycznie odpala i jedzie z 2-3km i tylko w weekendy jeździ częściej i dalej. Aku jest ładowany dwa razy do roku na jesień i wiosna i tyle jego obsługi. R75 pali od strzała
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Moja padaka Bosch Siver S5 tez pali od strzała co z tego jak trzyma max 12,01 - 12,09V. Po doładowaniu wyżej po chwili napięcie na nim zaczyna spadać. Wpływa to na nieprawidłowe działanie Webasto (przy uruchomieniu żarnika napięcie spada poniżej 10,5V). Kto wie czy moje problemy z czujnikiem temperatury (w lecie czasami potrafił pokazywać od 8 do nawet -4stC przy ok +30st C na zewnątrz) oraz wskazaniami poziomu paliwa (kilka razy wskazówka się zaciela i pokazywało max przez ok 200km, po czym samoczynnie się naprawiło), sporadycznym wyświetlaniem Err lub PPPPPP w zegarach, to nie jest wina zbyt niskiego napięcia na aku ?
Wydawało mi sie ze mam Aku 77Ah (19cm wysokości) o ile dobrze pamiętam to kupowałem go pod koniec 2012r wtedy kosztował w internecie (najniższe ceny) ok 470pl w sklepach był po 520-590PLN. Dziś sprawdzę co to tam siedzi, chociaż przy tych temp. to nie uśmiecha mi się ściąganie plastikowej klapki kosza aku - duża szansa na połamanie plastikowych zaczepów.
Miałem Boscha w dwóch autach w obu nie wytrzymał 3 lat i objawy padania podobne jak u ciebie naładowałem było ok ale wystarczyło włączyć światła i napięcie siadało. najlepszy akumulator jaki miałem w łapach to była/jest Varta która była fabrycznie w R75 padła po ok 10 latach w aucie ale jeszcze żyje i służy jako pomoc do odpalenia z kabli jak w którymś z moich aut się coś wydarzy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja i Sandman w klekotach mamy Tuborga 78Ah i u mnie od pamiętnego listopada zeszłego roku bez problemu kręci, zawsze odpala (mimo, że na ogół robię krótkie 'trasy' po mieście). Kosztował coś koło 300-320 zł i z tego co sprzedawca mówił idą na pierwszy montaż do jakiś samochodów (już nie pamiętam) i niby produkuje je, któraś z tych 'lepszych' firm (też nie pamiętam czy centra czy varta). W każdym razie mnie przekonał po pierwsze ceną i po drugie 3 letnią gwarancją (ani Bosche, ani Centry czy Varty - wszystkie miały 2 letnie gwarancje).
Ok, dzięki za info popatrzę dobrym okiem na Varte, choć niedawno ktoś mi mówił ze to jest to samo co Bosch - robione w tych samych fabrykach.
Ten wygląda zacnie https://www.motointegrato...e46-75ah-730a-p aczkolwiek cena 480-550PLN już deczko zaporowa (bo to dedyk do aut z funkcja START-STOP), niestety trochę za długi, ja w koszu aku mam jeszcze dołożone zdalne sterowanie webasto.
Varta 74Ah http://allegro.pl/akumula...5123953629.html już w przyjaźniejszej cenie od 287PLN i nawet ma lepszy prąd rozruchowy mimo ze nie jest dedykowany do START-STOP
@prebenny
centra ma 36 miesięczne gwarancje + assistance na caly okres gwarancji (i to mnie przekonuje ze raczej nie jest to sciemniana gwaracja) - takie przynajmniej widywałem w opisach w sklepach/allegro przy modelu 77Ah
Szkoda ze ma wysokość 19cm. Ciekawa opcja to możliwość sprawdzenia stanu naładowania - chyba takie diody jak na dawnych bateriach w lapkach Dell'a. Z kolei opcja boost jeśli chodzi o szybkość ładowania to nie wiem czy to się nie przekłada na skrócenie żywotności.
Ostatnio zmieniony przez Punx Wto Paź 13, 2015 10:06, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum