No właśnie sprawdzane. Zamienione miejscami nie działały...
Nie działały bo prawdopodobnie jeden z nich był uszkodzony.
U mnie na hamulcu używane są wszystkie 4 piny czujnika, na sprzęgle używane są 3 piny czujnika. Biały miałem cały czas na hamulcu i dla tego postanowiłem jego wymienić.
W poszukiwaniu białego czujnika przekopałem trochę stron w internecie, ale jest trudno znaleźć. Więcej jest czarnych i opisywane są jako czujnik pod pedał sprzęgła/hamulca.
Po za tym oba czujniki to czujniki HALA czyli reagują na zmianę pola magnetycznego.
Takie same stosowane są ABS czy na wałku rozrządu.
Możecie mówić co chcecie ale mam oba czarne czujniki i tempomat działa w 100% już od 40 km/h (wg. gps-a to jakieś 35 km/h)
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 29, 2016 00:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 17:38
Witam,
Pociągnąłem całą wiązkę tempomatu i niestety nie działa. Zapala się tylko włącznik tempomatu, natomiast nie świeci się ta ikonka autostrady na cyferblacie. (jechałem powyżej 40/50/60 kmh itd.
Wie ktoś może gdzie leży problem (oprócz tego, że ja to robiłem, a nie ktoś inny).
Wiązka poprowadzona jak na schemacie z tym, że są 2 różnice:
1. mam ten nowszy bezpiecznik za schowkiem, gdzie z tyłu są same piny, a od przodu bezpieczniki:
http://i55.tinypic.com/2edz7n4.jpg
z racji, że nie posiadam takiego konektorka, aby z tyłu wpiąć kabelek z włącznika to zrobiłem w inny sposób. Kupiłem bypassy:
http://konektory.pl/img/p/2210-2429-thickbox.jpg
Połączyłem kabel z końcówką bypassa, wsadziłem bezpiecznik 10A i wpiąłem go od frontu, niestety nie w FUSE41 jak w schemacie tylko w inny wolny slot. Nie wsadziłem go w FUSE41, bo z racji tego, że od tyłu nie ma wsadzonego konektorka, to ten bezpiecznik wypada, w innym wolnym slocie, gdzie był pusty konektor bezpiecznik nie wypada.
2. Podobnie z kablem od modułu tempomatu, który idzie do skrzynki bezpieczników pod maską. Z racji, że nie mam konektorka, który wchodzi w niebieską 18 pinową kostkę zrobiłem tak samo jak powyżej i cały bypass z wpiętym bezpiecznikiem 15A wsadziłem w miejsce FUSE4 (wcześniej ten bezpiecznik już tam był).
To w sumie tyle z różnic. Czujniki na pedałach są, kable też, bo sprawdzałem wtyczki.
Jest jeszcze sprawa kabla, który idzie z modułu tempomatu za licznikiem, według jednego schematu RAVE mówi, że po drodze jest Header C0291, natomiast w drugim schemacie (ten z nowszymi bezpiecznikami) jest rysunek, gdzie przejścia nie ma i kabel leci od razu za licznik.
UP:
Ikonka tempomatu zapala się, ale aktywuje się po kliknięciu przycisku RES, a podobno SET to uruchamia. Ponadto, gdy już świeci to klikanie guzika SET nie pwooduje jazdy na tempomacie, tylko auto zwalnia. Guzik RES wyłącza kontrolkę i aby znów ją włączyć musze wyłączyć przycisk na konsoli i włączyć ponownie.
Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 22:48
j0zek, więc MaReK zasugerował to samo co ja Ci pisałem. Trzeba aktywować raczej tempomat, zwłaszcza że nie miałeś wiązki w aucie, to tam wszystko okrojone jest.
Albo coś sknociłeś, ale przynajmniej już coś się dzieje w tym temacie
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 23:26
Cytat:
Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.
Podpięte wg. schematów. Jedyne różnice to takie, o których wspomniałem powyżej.
Czyli jest to ktoś w stanie "ustawić"? w sensie mapowo/komputerowym?
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 01:28
Byłem na dole jeszcze sprawdzić te czujniki nad pedałami, wydawały się, że przylegają, ale wycisnąłem i wyregulowałem puszczając pedały. Pojechałem sprawdzić i... DZIAŁA xD
Auto jedzie na tempomacie, ikonka się świeci, przyciskając set+ przyspiesza.
Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
ZCS kody to tylko informacja dla T4, że dane wyposażenie w aucie jest. Na podstawie tego, on zmienia odpowiednie bajty w obszarze ECU DDE4.0. Tam gdzie są poukrywane inne pierdoły takie jak np. wysokość obrotów na biegu jałowym...
Teoretycznie robi to także TOAF, ale.... nie mamy tego sprawdzonego
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 16:46
Ok, czyli będzie trzeba przetestować, czy działa Może jakiś pobliski TOAF pomoże
A jak sprawa ma się z roleta elektryczną, grzanymi fotelami oraz spryskiwaczami?
Można to też ustawić od razu, czy dopiero jak będzie instalacja zrobiona?
rolety i foteli nie trzeba kodować, ale spryski już tak
[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 18:29 ]
można zrobić wcześniej
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jakie spryskiwacze? Reflektorów?
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU i oczywiście odpowiedni przekaźnik włożyć w puszkę nad nogami pasażera.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU
czyli trzeba konfigurować i można wcześniej
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Może się tak zdarzyć, że wtedy będzie wył klakson Więc lepiej to robić za jednym zamachem, ew. przy myciu szyb będzie trąbił Nie pamiętam tych zawiłości ale lepiej podłączyć wszystko w jednym czasie
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
U mnie było zrobione na zapas bo podłączyłem założyłem i jeździ
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 00:28
Mam tą złą syrenę, ponadto nie wiem czy mam ta wiązkę do pompki, nie demontowałem jeszcze zbiornika płynu, aby sprawdzić czy gdzieś wtyczka z tyłu jest schowana.
Chodzi o spryski reflektorów.
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?
Kupujesz zegary niezależnie od wersji silnikowej. Trudno jest znaleźć europę z LCD w rozsądnej cenie. Kupujesz manetkę. Manetkę instalujesz, a zegary ślesz do AACEF'u na naprawę połączeń LCD z taśmą i PCB - likwidują linie martwe i wyświetlacz jest jak fabryczny. Następnie należy zegary oba rozebrać i z dwóch zrobić jeden. Cyferblaty do Ciebie (wiąże się to z wycięciem okienka na LCD), przełożeniem eepromu i skonfigurowaniem go tak aby ożył ekran LCD.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum