Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
coliniak 



Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 11



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 14:02   

tak tez zrobilem,,erling wzmacniany wraz z reszta uszczelek i szpilkami zamówiony


29-go zamowilem w tomateam i zaplacilem na nieszczeście "z góry" :( . Do dzis nie mam zamówionego towaru. NIe odbieraja telefonu, kontakt przez GG zaden,,, musiałem stworzyć sobie inne konto i z niego "zagadać" pod pozorem kupna części,,, wtedy Pani się odezwała w czym moze pomóc.... obiecała informacje w krótkim czasie,,niestety znów nic się nie dzieje... zarzadałem zwrotu pieniędzy,,,cisza,,, Ci ludzie naprawde nie maja pojęcia o biznesie,,, nieodpowiedzialni,,, ratuje ich tylko, ze mam kawałek do Wawy,,,:)

sorki za offtop,,,ale przestrzegam przed nimi

[ Dodano: Wto Mar 15, 2016 14:02 ]
po wielkich bojach,,,, dostalem informacje o nadaniu listu przewozowego co oczywiście nie równa się z nadaniem paczki... slów brakuje..:(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 15, 2016 14:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
silvanael 



Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Cze 08, 2016 13:03   

linki wygasły, czy ktoś może podać linka do sprawdzonej w bojach uszczelki z wypełnieniem itd. do tego jakie tuleje metalowe bo po przeczytaniu całego wątku zgłupiałem.. no i jakie śruby polecacie KAMAX może być?
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Nie Sie 21, 2016 10:27   

Ostatnio trafiłem na coś takiego:
http://allegro.pl/rover-2...6425655242.html
Od razu zaznaczam, że to nie reklama. Firma dorabia uszczelki z kompozytu od R25 do R75. Jak widać, nie ma tu tych uszczelnień silikonowych, które w standardowych puszczają. Grubość uszczelki 1,6 mm, istnieje możliwość wykonania grubszej. Ciekawe, czy taka uszczelka zdałaby egzamin w naszych konstrukcjach i pozwoliła na uniknięcie hgf?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6263
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sie 21, 2016 11:29   

właśnie robiłem HGF w Landku i też się na ta uszczelkę natknąłem ale nie mam 2000pln żeby zaryzykować, poza tym trochę ta grubość mnie dziwi bo standardowa nie ma 0,5mm.......

[ Dodano: Nie Sie 21, 2016 11:29 ]
To by się nadawało na bardzo mocno splanowana głowicę
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Nie Sie 21, 2016 12:21   

W tym ogłoszeniu napisane jest, że są lepsze od metalowego oryginału. Ciekawe czy Ta firma ma to czymś potwierdzone, czy to tylko slogan. No i lepsze pod jakim kątem? Odporności na temperaturę i wydmuchanie? Nie wiem, jak zachowuje się ten "kompozyt". Słyszałem tylko, że uszczelki z kompozytów zakłada się przy tuningu. Na tym moja wiedza się kończy o tym materiale. Tak czy inaczej, chyba jest alternatywa do uszczelki standardowej i typu nowego??
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3462
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sie 21, 2016 15:38   

No faktycznie ciekawe jak by to się sprawowało.
Jest tam jeszcze taki zapis
"Zaleca się dokręcanie miękkiej uszczelki siłą w przeliczeniu do grubości śruby
(np. 10mm - 100Nm; 12mm - 120Nm)"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Nie Sie 21, 2016 16:02   

Właśnie. Może coś w tym jest. Na logikę, w starej uszczelce wzmacnianej lecą te silikonowe ścieżki. W przypadku oferowanej, jak to określono - "miękkiej" uszczelki, przy grubości tych 1,6mm, może po ściśnięciu będzie lepiej spełniała zadanie? No ale mechanikiem nie jestem, tylko takie moje gdybanie. Swoją drogą, może zaczerpnąć informacji u źródła i skontaktować się z firmą.
Druga sprawa która mnie intryguje, mój znajomy kupił MG 6 z bodajże 2013 roku, z silnikiem 1,8T. Czy Chińczycy coś pokombinowali z uszczelką w tych silnikach?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6263
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Sie 22, 2016 12:51   

AndrewS napisał/a:
"Zaleca się dokręcanie miękkiej uszczelki siłą w przeliczeniu do grubości śruby
(np. 10mm - 100Nm; 12mm - 120Nm)"
co znaczy grubość śruby? sa jakieś grubsze i cieńsze? bo teraz kupowałem oryginały na pierwszy montaż Kamax i fakt identyko jak te co były w aucie od nowości. Pierwszy raz słyszę o tym ze sa jakieś grubsze czy cieńsze.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 13:34   

To jest chyba zapis, który widnieje na każdym ogłoszeniu. Ponieważ dorabiają uszczelki też na zamówienie, indywidualnie, chodzi im o to, ze gdy w takim a takim modelu są takie śruby, należy ich wymiar przeliczyć na dokręcenie.

[ Dodano: Wto Sie 23, 2016 13:34 ]
Skontaktowałem się dziś telefonicznie z tą Firmą. Pracownik oznajmił, że zna temat naszych K-silników. Powiedział, że oferowane przez nich uszczelki spełnią dobrze swoją funkcję, trzeba je tylko z odpowiednią siłą dokręcić (stąd zapis "np. 10mm - 100Nm; 12mm - 120Nm".
Poniżej zapiszę kontakt do firmy, link do aukcji allegro z czasem może wygasnąć.
F.H.U. Kompresja, tel. (012) 292-14-53, uszczelka@vp.pl
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6263
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 19:32   

feldbahn75, Ale to nadal nic nie wyjaśnia bo na moje śruby są jedne, jednakowo grube, więc nie bardzo rozumiem przelicznik.Sprawdziłem przed chwilą i śruby są przy łbie grube ok. 9mm potem na całej długości ok. 8mm czyli by trzeba skręcać momentem 90 lub 80Nm a Oprawca na forum pisał że skręcał zwykłą uszczelkę momentem 55Nm i aż śruby trzeszczały to jak chcesz skręcać taką lutą tą kompozytową? prędzej śruby ukręcisz przecież to ponad połowę większy moment
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 19:39   

Taką uzyskałem informację. Tłumaczono mi przez telefon dokładnie o co chodzi, dlaczego z taką siła. Jednak nie jestem w stanie tego tu napisać, aż tak się na tym nie znam niestety. Aha, przypomniałem sobie, że po 1000 km przebiegu trzeba jeszcze dokręcić.
Tylko tak myślę, że w naszych uszczelkach standardowych ściskasz metal który ma grubość, nie wiem, 0,5mm? A w tym przypadku materiał o grubości 1,5mm. Może nie będzie tak trzeszczeć?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6263
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 20:05   

grubość nie ma znaczenia, śruba ma swoją wytrzymałość i każą dokręcać dwa razy mocniej gdzie przy połowie tej siły, można już śruby ukręcić lub gwinty pozrywać.

[ Dodano: Wto Sie 23, 2016 20:05 ]
jeżeli jest miękka uszczelka to przy standardowym dokręcaniu powinna usiąść jak trzeba ew. deko mocniej dociągnąć z powodu jej elastyczności ale nie prawie raz mocniej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 20:48   

Słuchaj, nie wiem. Moje pojęcie o mechanice jest, powiedziałbym, minimalne. W rozmowie telefonicznej odnośnie uszczelki poruszałem temat dotyczący montażu, dokręcania, wytrzymałości materiału. Jednak lepiej byłoby, żeby skontaktował się z nimi ktoś, kto ma pojęcie i nie na jednym k-silniku zjadł zęby i wtedy napisał coś na forum. Jak ja zacznę pisać co się dowiedziałem, to zaraz ponapisuję głupot :-)
 
 
dawidek126 



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 170
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 11:26   

czy uszczelka pod głowicę firmy britpart będzie dobra do silnika kv6?? czy w tym silniku trzeba bezwzględnie wymieniac sruby głowicy( autodata opisuje że niema takiej potrzeby)????
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
Falekkk 



Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 4

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 04, 2016 19:35   

Montował ktoś tą uszczelkę z kompozytu?? szykuje mi się wymiana i ciekaw jestem czy jest warta uwagi
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 08:26   

https://m.youtube.com/watch?v=aMcjc3LmMv0
Tak z ciekawości. Widział ktoś ten filmik?. Nie bardzo rozumiem angielski, ale facet zamontował uszczelkę z MG6? Tak też napisał w opisie pod filmem?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3462
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 27, 2017 21:12   

Wychodzi na to że to jeszcze nowsza uszczelka opisana jako N series
tu porównanie
https://www.youtube.com/watch?v=tSgq2l0AxR8
ona też jest typu MLS ale inaczej zrobiona wygląda nawet nieźle.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 65



Wysłany: Pon Lut 27, 2017 22:42   

To chyba ta, której warstwy spięte są za pomocą nitów? Tytuł filmu chyba brzmi "która lepsza?", może ktoś napisać w skrócie co ten gość mówi o tej nowej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink