Siemka
Pewno wielu z was wymienialo juz termostaty w swoich r75 dla tego chcialem zapytac czy mozna kupic zamiennik tych klipsow co sa na rurce prostej idacej od pompy do termostatu? Chodzi o r75 v6
Ewentualnie czym mozna je zastapic zeby rurka sie nie przesuwala.
U mnie po wstawieniu termostatu w gumowy wąż temperatura rośnie bardzo szybko, 3-4 km spokojnej jazdy i jest już ok.Fakt , że mam webasto silnika.Nie demontowałem starego termostatu bo za dużo z tym zabawy a tu 20-30 minu i ....już!Jeżdżę tak od 3 miesięcy i jest OK.
No i mój samochód próbował się gotować. Pierwszą diagnozą był korek zbiorniczka, który w ogóle nie trzymał ciśnienia - po jego wymianie temperatura jest stabilna. Zauważyłem jednak, że płynu dalej ubywa. Mechanik na przeglądzie mi potwierdził, cieknie obudowa termostatu.
3. Mechanik powiedział, że lepiej od razu wymienić jakieś cztery rurki plastikowe, żeby one nie poleciały za jakiś czas. Jak to wygląda? Dokąd one biegną i jak to się wymienia?
4. Wkładając termostaty, robiliście jakieś ekstra uszczelnienia na łączeniu obudowy, żeby je wzmocnić? Np. żywica epoksydowa i włókno szklane czy coś?
BTW: jestem teraz w Warszawie i mechanik w sąsiedztwie powiedział za to ok. 1000 zł. MDusie odmówiły i ma wymienić tylko gumy stabilizatora na razie. Wyszło też, że mam zerwaną dolną poduszkę. Czy ktoś sprawdzony w Warszawie wymieniłby ją? Ile zwykle taki interes kosztuje?
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Czw Cze 29, 2017 16:24
Termostat najlepiej wymienić z plastikowymi rurkami dwoma, bo tyle ich jest tylko.
Nie ma co uszczelniać termostatu, wystarczy silikonem uszczelnić wszystkie połączenia tam gdzie i są oringi.
kupujesz termostat + 2 rurki kolanko i prostą ->>>
http://allegro.pl/termost...6597353908.html
porządny silkon wysoko temp i cieszysz się na długo spokojem
do wygodniejszej pracy trzema aluminiowe kolektory zdjąć i tam kupić nowe szuczelki, no i nowy płyn by się przydał.
Dopilnuj tego żeby te graty były z orignami jak na zdjęciu czarnymi, bo spart wysyłał też z czerwonymi i były ciulowe. I dopilnuj mechaniora żeby ci odpowietrzył według procedury albo nie wierz i samemu odpowietrz po wymianie od razu
sprawdzony to w warszawie Mariusz z Britischcars
_________________
Ostatnio zmieniony przez adam_26 Czw Cze 29, 2017 16:46, w całości zmieniany 1 raz
adam_26, ta, którą podawałem w moim poście. Procedura odpowietrzania - mówisz o uniesieniu zbiorniczka, zalaniu aż wypłynie z odpowietrznika i odpaleniu do włączenia wentylatora (102 stopnie) z otwartą na maksa nagrzewnicą? Chyba Sknerko gdzieś umieszczał tę instrukcję, prawda?
najlepiej przygotuj sobie strzykawkę dużą bo jak się zbliża do 100 płyn się podnosi trzeba ujmować w naczynie a jak się włączy went to trzeba dolewać bo opada najlepiej robić we 2 załączyć temp na zegarach, i już jak zbliża się do 100 to lepiej nie trzymać na obrotach tylko na jałowo to nie pluje płynem tak można zrobić to 2 razy
Markzo dał radę ale jest jeden zasadniczy problem jak miałeś poprzednio termostat i rurki solidnie podlepiony przy montażu silikonem to nie widzę możliwości wydarcia go bez ściągania kolektorów potrafi to być tak zassane że dosłownie trzeba drzeć gdybyś ściągał kolektory to najlepiej oba na raz bez ruszania listwy wtryskowej i wtrysków całość wyłązi razem
Brat, nie wiem jak to interpretować. Z jednej strony cieszę się i jestem wdzięczny za taką fotorelację, ale z drugiej... ile to roboty. O.o Wiem, że poza termostatem wszystko pozostałe jest u mnie ok, bo silnik był remontowany (niestety, mechanik nie wymienił wtedy prewencyjnie tego ustrojstwa). Wolałbym nie zrzucać góry, ale nie jestem pewien, czy da się tak radę.
Co o tym sądzicie? Samochód będę miał gdzie postawić pod zadaszeniem, więc nie przeszkadza go zacząć i zostawić rozgrzebanego, jeżeli okazałoby się, że trzeba zrzucać kolektory i czekać na uszczelki.
A nie lepiej kupić od razu uszczelki kolektorów? i jak nie będą potrzebne to zostaną trudno ale chyba nie kosztują setek czy tysiecy i nie trzeba na nie czekać jak jednak się przydadzą
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
MD w dobrym sklepie można części oddać bez problemu, ostatnio oddawałem do Szika to co mi się nie przydało po 2 tygodniach Warto spytać o taką możliwość Nawet jak tego nie robiłeś jeszcze to w jeden dzień spokojnie powinienneś się wyrobić najdłużej Przygotuj sobie papierki wodne gradacji ok 400 i więcej bo jeśli ktoś stare uszczelni i rurki posadził na silikonie to czeka cię ładnych kilka godziny picowania na glanc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum