Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Silnik zgasł w trakcie jazdy i nie odpalił
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Silnik zgasł w trakcie jazdy i nie odpalił
Autor Wiadomość
wolftek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 57



Wysłany: Czw Lis 30, 2017 17:58   

Kluczem płaskim (chyba 19) odkręcasz nakrętkę na rurce którą widać na zdjęciu (1 z lewej) i rozłączasz rurkę od świecy ( srebrne od żółtego) ktoś odpala (kręci) ty patrzysz czy z rurki tryska paliwo ,zakładam że amerykaninem nie jesteś i nie zalałeś benzyny .Jeśli nie tryśnie to pompa lub niedrożność np .zatkany filtr paliwa (wymieniałeś ?) lub urwana
albo dziurawa rurka od paliwa lub zatkany ssak w zbiorniku ,czyli 1000 przyczyn które po kolei eliminujesz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 30, 2017 17:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arczi 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 59
Skąd: Gilowice/ Pszczyna



Wysłany: Czw Lis 30, 2017 20:24   

Lokalizacja zaworu poniżej:
Zasilanie możesz podać dowolnym przewodem z akumulatora(+) na zaznaczone złącze na zaworze.
_________________
Pozdrawiam Artur
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 30, 2017 22:25   

arczi, m nadzieje ze wiesz ze temat jest o 25 a tam jest vp30 :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
arczi 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 59
Skąd: Gilowice/ Pszczyna



Wysłany: Pią Gru 01, 2017 19:05   

Remigiusz,
Faktycznie, nie zauważyłem, że on śmiga na r25 z pompą vp-30.
W takim razie moje info jest bezużyteczne. Trzeba by się było zagłębić w tą pompę bo nie miałem z nią styczności.
_________________
Pozdrawiam Artur
 
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Nie Gru 03, 2017 09:26   

Zatem idąc za radą wolftek, odkręciłem rurkę od wtrysku zgodnie z ze zdjęciem poniżej, no i nic...kręci rozrusznik i ani kropelka nie pójdzie, a co dopiero, żeby miało trysnąć. Także kupię filtr paliwa, jako pierwszy ruch. Na, a jeśli to pompa paliwa, to już niestety chyba jest kiepsko...

[ Dodano: Nie Gru 03, 2017 09:26 ]
Może spróbować w takim razie odpalić plakiem ?
 
 
wolftek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 57



Wysłany: Nie Gru 03, 2017 11:51   

Drogo kupić ,tanio sprzedać i głupio się ożenić to każdy potrafi więc nie idż tą drogą.Wszystko możesz sprawdzić przedmuchując lub prościej ściągnij rurę gumową z filtra paliwa ( tą nie od strony ręcznej pompki gruszka gumowa) i pompuj gruszką jak będzie szło z filtra paliwa to jest ok. Jak nie to masz prawdopodobnie zatkany filtr ,żeby się upewnić zdejmujesz drugą rurkę z filtra (od strony gruszki) i pompujesz ,jak idzie paliwo to jest ok. i na 100% filtr zapchany .Jeśli nie wiesz kiedy filtr był wymieniany to wymiana nie zaszkodzi choć może nie teraz bo masz większe problemy .Napęd pompy paliwa (pasek ) sprawdziłeś (sztywny)?.Ręczna pompka (gruszka) twarda czy miękka?.Uszkodzona pompa paliwa to ostateczność więc musisz wyeliminować inne przyczyny .
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Nie Gru 03, 2017 15:09   

wolftek, ogromne dzięki za kolejne przydatne podpowiedzi :)
Paliwo na pewno szło z lewej strony filtra - od strony gruszki, z prawej strony nie sprawdziłem - więc to do zrobienia.
Ręczna pompka (gruszka) miękka to na pewno, po kilku napompowaniach twarda przez chwilę i potem mięknie - z tego co czytałem, to chyba w takim wypadku jest ok.
Pasek sprawdzałem jedynie rozrządu od prawej strony - od akumulatora, to jest ok i sztywny.
Ale jeśli chodzi o pasek pompy (zlokalizowany z lewej strony, jeśli się nie mylę), to chyba zrezygnowałem, bo uznałem, że nie jestem w stanie się tam dostać - czyżby jednak się dało?

[ Dodano: Nie Gru 03, 2017 15:09 ]
Krótko aktualizując - filtr paliwa w takim razie ok, dochodzi i z jednej i z drugiej strony. Także coraz trudniej to chyba wygląda.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 03, 2017 17:34   

Jak nie idzie kropla to padła pompa wtryskowa a raczej tranzystor w pompie :-| Nie zamyka zawora dawki paliwa. Jak masz cęgi pomiarowe zmierz czy płynie jakiś prąd na jednym kabelku co idzie do zaworu dawki.

Dodam jeżeli wszystkie paski sa ok, ale skoro mówisz ze od strony pompy jest to pompa sie kreci i paliwo powinno lecieć.

Tak ze szukaj pompy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 03, 2017 17:49   

afti6 napisał/a:
Zatem idąc za radą wolftek, odkręciłem rurkę od wtrysku zgodnie z ze zdjęciem poniżej, no i nic...kręci rozrusznik i ani kropelka nie pójdzie, a co dopiero, żeby miało trysnąć. Także kupię filtr paliwa, jako pierwszy ruch. Na, a jeśli to pompa paliwa, to już niestety chyba jest kiepsko...

[ Dodano: Nie Gru 03, 2017 09:26 ]
Może spróbować w takim razie odpalić plakiem ?

Ani kropelka nie idzie? To od czego ten silnik jest taki mokry?
Co do plaka... moim zdaniem głupi sposób sprawdzania, tym bardziej diesla - ropa oprócz tego, że się spala, ma właściwości smarne, plak NIE.
Co z tego, że (być może) na plaku odpali, skoro NORMALNEGO paliwa i tak nie dostaje?
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Nie Gru 03, 2017 18:56   

No to faktycznie zaczynam się rozglądać za pompą, a skoro wygląda na to, że na 99% pompa, to i odholuję do mechanika i powiem co i jak :(
Remigiusz, mam taki prosty zwykły miernik - niestety nie cęgi pomiarowe. Pasek udało mi się ten od strony akumulatora sprawdzić i ten jest ok.
Koder, ani kropelka - nic a nic. A tak "umorusany" silnik też mnie trochę zastanawiał. Jednak był już tak wcześniej, kiedy ok 2 lata temu u mechanika byłem z wyciekiem oleju do wspomagania i też był taki umorusany, to mi mechanik powiedział, że właśnie od tego lekkiego przecieku i nie trzeba się przejmować.
Plak w sumie brałem pod uwagę, żeby go ok 2 km do mechanika dowieźć, bo niestety nie mam alternatywy do zamawiania lawety/holu, ale może faktycznie lepiej nie ryzykować.

Rozumiem, że reasumując - to, że mi zgasł podczas jazdy i od tamtego czasu tylko kręci i nie odpala, to może być pompa.
Czyli chyba jednak sam nic nie wskóram, ale ogromnie dziękuję za pomoc!

[ Dodano: Nie Gru 03, 2017 18:56 ]
I rozumiem, że zasadniczo to będę poszukiwał/kupował taką pompę:
http://allegro.pl/pompa-w...7045387906.html

oczywiście nie tą konkretną, ale tą "część". I zakładam, że wymiana będzie zbliżona do kwoty samej pompy :)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 03, 2017 21:35   

sprawdz dokladnie uklad paliwowy (czy jest drozny oraz nie zapowietrzony) .
pompujac gruszka i poluzowac srube na oczku od powrotu .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Gru 04, 2017 10:23   

Koder, samo odpalenie plakiem żeby sprawdzić nic a nic nie zaszkodzi temu silnikowi :ok:
 
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 04, 2017 18:20   

bociannielot napisał/a:
Koder, samo odpalenie plakiem żeby sprawdzić nic a nic nie zaszkodzi temu silnikowi :ok:

Ale co sprawdzić? Czy kręci się w odpowiednią stronę? Przecież wiadomo, że paliwo nie dochodzi.
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Nie Gru 10, 2017 13:27   

bociannielot, sprawdzony Plak - niestety samochód nie próbował nawet odpalić. Niestety chyba ostatecznie nie pozostaje mi nic innego, jak pewnie holować/dostawić na lawecie w przyszłą sobotę do mechanika.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 10, 2017 16:39   

afti6 napisał/a:
bociannielot, sprawdzony Plak - niestety samochód nie próbował nawet odpalić.

Skoro na plaku nie chce zagadac nawet to nie do konca musi oznaczac uszkodzona pompe wtryskowa ;-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Pon Gru 11, 2017 12:52   

No właśnie - także w tym momencie już chyba nic sam nie poradzę, bo już kompletnie nie mam pojęcia co to może być.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 11, 2017 17:32   

do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci jest pasek na rozrzadzie i pompie wtryskowej ,potem porzadne odpowietrzenie ukladu wtryskowego
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 11, 2017 19:28   

Obstawiam pompe :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 11, 2017 19:41   

z tego co pamietam to nawet przy uwalonym sterowniku pompy po poluzowaniu rurek paliwo ona podawala wiec dla mnie troche dziwne ze paliwo nie idzie w ogole (te pompy dosc toporne sa na odpowietrzanie)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
wolftek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 57



Wysłany: Pon Gru 11, 2017 21:31   

Afti6.Co mogłeś to zrobiłeś (sprawdziłeś) ,więc holuj go do mechanika i zastanów się nad wymianą rozrządu którego nie wymieniałes i nie wiesz kiedy był wymieniany żeby nie jeżdzić z "duszą na ramieniu" (pieprznie , nie pieprznie).Lewego paska jak rozumiem nie patrzyłeś więc nie zdziwiłbym się że tam "paska nie masz" ,spadł,pęknięty,coś urwane itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Zgasł w trakcie jazdy
Arturo1234 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Wrz 24, 2016 12:28
bociannielot
Brak nowych postów [R220 SDI] Zgasł w trakcie jazdy
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Maj 17, 2009 14:50
fuxsa
Brak nowych postów [214i 1.4 LPG,98r] Silnik gaśnie w trakcie jazdy po kałużach
moobilk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Wrz 06, 2007 09:20
moobilk
Brak nowych postów [R200] silnik zgasł podczas jazdy
bobo_kozak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Lis 22, 2011 16:21
pepe123
Brak nowych postów [R 25 iDT] Silnik zgasł podczas jazdy. Nie chce odpalać.
bociannielot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sie 19, 2009 16:20
Mariusz418



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink