Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 Tourer] Kompletny brak mocy - Gdańsk
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 Tourer] Kompletny brak mocy - Gdańsk
Autor Wiadomość
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 08:59   

vimes napisał/a:
1E00 - CAN - bus
to chyba błędy związane z niskim napięciem akumulatora

3505 - Świece żarowe, przekaźnik świec żarowych
tutaj nie wiem, bo w sumie wcześniej raczej nic nie zdradzało problemów z zapłonem

1255 - Czujnik ciśnienia paliwa wstępnego

1260 - Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego
Tutaj ciśnienie paliwa 0,94 bara


Canbus na razie olej.

Świece żarowe trzeba sprawdzić świece i przekaźnik świec - to, że nie ma problemów z odpalaniem nie znaczy, że świece działają. Diesle Common Rail bez świec i przy -20 odpalą ale nie jest to dobre dla silnika.

Ostatnie 2 błędy to sedno problemu. Do sprawdzenia pompa przy aku, w zbiorniku i zaworek zwrotny przy podstawie akumulatora.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 17, 2017 08:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 11:31   

Pompy w zbiorniku to jestem niemalże pewien - że jest uwalona. Stąd problemy przy odpalaniu poniżej 1/4 zbiornika i gaśnięcie silnika w okolicach rezerwy, które przytrafiły mi się jakiś czas temu. Od tamtego czasu, pilnuję aby paliwa było pod dostatkiem i problemów nie było.

Do czego zmierzam, nie chciałbym tej pompy w baku wymienić pod blokiem, bo ani to miejsce odpowiednie, ani ja nie do końca czuję się na siłach. Chciałbym dojechać na święta do Torunia i tam oddać auto w zaufane ręce. Czy jeżeli obie pompy są uwalone, to przy pełnym baku i wymianie tej podprogowej, da radę chwilę pojeździć mimo awarii/niemocy tej pompki w baku?

prebenny napisał/a:
Do sprawdzenia pompa przy aku, w zbiorniku i zaworek zwrotny przy podstawie akumulatora.


Czy jest jakiś względnie prosty sposób, aby sprawdzić zawór zwrotny i pompę przy aku? Chociaż mocno stawiam na pompę, podejrzanie buczy, nie załączyła się 2-3 razy na kilkanaście kręceń.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:30   

Pompę można sprawdzić ściągając wężyk i patrząc 'jak leci' a zaworek ściskując (delikatnie żeby nie uszkodzić) wężyk przy zaworku.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 18, 2017 10:19   

vimes, przy 2 uwalonych pompach daleko nie zajedziesz...
Jeżeli ta pod maską wydaje dziwne dźwięki i raz działa raz nie, to sugerowałbym raczej szybką jej wymianę. Kilka razy ruszy sama z siebie lub po postukaniu w obudowę po czym złośliwie wykrzaczy ci się daleko od domu, na trasie w najmniej pożądanym momencie najchętniej jak będzie ciemno i walił śnieg :twisted:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 18, 2017 11:31   

Zdaje sobie z tego sprawę. Tą przy akumulatorze zaraz idę wymienić, pytam tylko czy jeżeli to pomoże, to wymianę tej w baku mogę odłożyć o kilka dni i 300km.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 18, 2017 17:42   

A OK. z padającą tylko bakową daje się parę dni funkcjonować ale trzeba pamietać o częstym tankowaniu do pełna :neutral:
Słychać w ogóle jakieś dźwięki spod tylnej kanapy czy już zupełnie padła?
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 18, 2017 21:54   

christopher7 napisał/a:
A OK. z padającą tylko bakową daje się parę dni funkcjonować ale trzeba pamietać o częstym tankowaniu do pełna :neutral:
Słychać w ogóle jakieś dźwięki spod tylnej kanapy czy już zupełnie padła?


Szczerze to nawet się nie wsłuchiwałem :mrgreen:

Dzisiaj uzbrojony w niezłomną wolę walki, poszedłem walczyć z pompą grodziową.
Szybko okazało się, że poza bojowym nastawieniem, to przydałoby się mieć jeszcze choćby torxa, aby odkręcić skrzynkę na akumulator. Chyba z 45 minut walczyłem, aby przy użyciu bita do wkrętarki, klucza nastawnego i kombinerek odkręcić 4 wkręty :grin:
Kolejne 40 minut to walka z opaskami zaciskowymi na wężach. Morale słabło z każdą minutą, a mróz potęgował poczucie beznadziei i krzywdy jaka mnie dotknęła :lol:
Po ponad dwóch godzinach złożyłem to jakoś do kupy razem z nową pompą paliwa. Potem jeszcze chwile grozy i niepewności - 10x zapłon, 10 minut kręcenia, aż w końcu zaskoczył. Podłączyłem komputer, pokasowałem błędy, zrobiłem odczyt - brak błędów :grin: Ciśnienie wstępne 3,35-3,40 bara, no jakbym szóstkę w kumulacji trafił :D Jazda próbna - mam wrażenie, że tyle mocy to już dawno nie miał.

Dziękuję wszystkim, którzy pomagali i doradzali w tym wątku. TOAF - genialna sprawa, chylę czoła przed Twórcami.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 21, 2017 16:40   

Zrób mu próbę wysiłkową na 3 biegu od 1300 obr/min do końca (4-4,5 tyś obr). Oczywiście na jakiejś dłuższej prostej. Koniecznie przy tej operacji zapuść logowanie w TOAFie. Na koniec podziel się wynikiem. Parametry jakie powinny być zalogowane to: pozycja pedału gazdu, obroty silnika, ciśnienie paliwa wstępnego, wartość przeływanego powietrza rzeczywista, zadana, ciśnienie na listwie CR rzeczywiste, zadane oraz rzeczywiste ciśnienie doładowania.

A co do pomp. Jeśli pompa w baku jest walnięta, to jak będziesz go tankował do połowy to pojeździsz. Ale jeśli pompa grodziowa daje dupy, to lepiej nie jeździć. Jednak to ostatnie jest już wyeliminowane ;P

Maładiec jak to mawiają bracia rosjanie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 Tourer] Brak mocy silnika
p00lie Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Maj 13, 2013 10:01
MaReK
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75 Tourer] Nie odpala -Brak ciśnienia.
konstantin997 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Kwi 17, 2012 10:29
kalafior
Brak nowych postów [R75 Tourer] Brak świateł postojowych, oświetlenia zegarów
krzyszp Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lis 16, 2018 15:14
krzyszp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink