Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 Tourer] Kompletny brak mocy - Gdańsk
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 Tourer] Kompletny brak mocy - Gdańsk
Autor Wiadomość
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Pią Gru 08, 2017 15:36   [R75 Tourer] Kompletny brak mocy - Gdańsk
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Dzień dobry,
to mój pierwszy post (chociaż od ponad 2 lat jestem tutaj częstym gościem), więc witam wszystkich i dziękuję za wiedzę, którą tutaj się dzielicie.

Jeżeli chodzi o mój problem, to sprawa wygląda następująco:
Kilka dni temu samochód stał się tak mułowaty, że strach nim wyjechać na drogę, bo ledwo się toczy. Reakcja na pedał gazu przy niskich obrotach jest, ale gdy dochodzi do 2200-2800 to nawet pedał w podłodze nie pomaga, więcej nie będzie. Czasami zdarzy się że dojdzie do 3200 i to wszystko. Obawiam się, że pod większą górkę już bym nie podjechał. Odpala normalnie, choć tutaj jest pewne "ale", które opisze, bo może da pełniejszy obraz sytuacji. Odpala normalnie póki w zbiorniku jest minimum 1/4 paliwa. Kiedy jest mało paliwa potrafi też zgasnąć w trakcie jazdy, szczególnie na wzniesieniach. Zauważyłem to już z rok temu i pilnuje, aby poniżej ostatniej ćwiartki nie schodzić - jednym słowem przypudrowałem ten problem.

Mam dostęp do sprawdzonego mechanika, ale to 200km od Gdańska. W takim stanie, nie dojadę. Muszę zdać się na jakiś warsztat w Gdańsku i to najlepiej gdzieś blisko domu. Technicznie jestem upośledzony w stopniu co najmniej średnim, więc szansa, że samodzielnie cokolwiek naprawię jest iluzoryczna.
Umówiłem się na diagnostykę w jednym z pobliskich warsztatów, ale czas oczekiwania to ponad tydzień, to bardzo długi czas, czuję się jak bez ręki i obu nóg. Druga sprawa, to że to warsztat, który był najbliżej, nie mam pojęcia czy dobry i czy ich boschowski KTS wącha się z Roverem.

Po tym przydługim wstępie... Czy macie jakiś sprawdzonych mechaników w Gdańsku, najlepiej okolice Zaspy, Przymorza, Oliwy? Może któryś z użytkowników, mieszka niedaleko, jest na tyle ogarnięty w temacie i ma odpowiednie narzędzia, aby zdiagnozować problem (oczywiście odpłatnie)?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 08, 2017 15:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Pią Gru 08, 2017 18:35   R75

Miałem podobne objawy. Brak mocy, ledwo się toczyłem pomimo pedału w podłodze nie mówiąc o większych górkach. Wtedy miałem padnięty przepływomierz.
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 08, 2017 19:40   

Skoro przy 1/4 baku źle odpala bądź gaśnie to pompa w baku do wymiany- tak myślę bo nie miałem z nią problemu póki co. A co do diagnostyki to Toaf ze stony kabelek za 40 zł i sam trochę się dowiesz co go boli- i nie ma co się bać ja też zielony w programowaniu ,ale toaf jest banalnie prosty.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 08, 2017 20:12   

borsuk88 napisał/a:
i nie ma co się bać ja też zielony w programowaniu ,ale toaf jest banalnie prosty.

Głos rozsądku :)
Chociaż zagraniczni użytkownicy twierdzą, że manual potrzebny, bo nie idzie nic zrobić w programie ;) Dlatego Marcin zatrudnił dwie tajskie dziwki i piszą manual ;)

A co do problemu i totalnego braku mocy. Przyczyn może być dużo, ale ja bym stawiał na przepływomierz. Odepnij go i zatankuj pod korek. Potem napisz czy coś się zmieniło.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kalunia1 



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Gru 08, 2017 22:20   

100% przepływomierz
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Pią Gru 08, 2017 23:52   

Bardzo dziękuję za udzielone porady. Wlewacie nadzieje w moje serce, nie pozostaje mi nic innego jak zlokalizować ten przepływomierz i spróbować go wypiąć.

Co do samodzielnej diagnostyki TOAF, spróbuję - może uda mi się nic nie zepsuć.
Tylko muszę zamówić kabel. Rozumiem, że kabel sugerowany na stronie TOAF będzie tym właściwym. Czy oprogramowanie i kabel będą hulać pod W10 64bit?

MaReK napisał/a:
Dlatego Marcin zatrudnił dwie tajskie dziwki i piszą manual ;)


Tajski raczej tylko podstawy, mam nadzieję, że będzie również przekład na mandaryński :mrgreen:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 09, 2017 08:09   

TOAF hula także na win 10 x64.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 09, 2017 10:01   

W ostateczności wal do Micha: https://www.facebook.com/...21RR7rc&fref=nf
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Sob Gru 09, 2017 17:11   

Dzisiaj odpiąłem przepływomierz, no i niestety nadzieja na szybkie rozwiązanie problemu umarła :cry: Poprawy brak. W oczekiwaniu na wizytę w warsztacie, zamówię ten kabel, może zdąży dojechać, i uda mi się zdiagnozować pacjenta.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Gru 09, 2017 18:21   

odepnij jeszcze EGR
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Sob Gru 09, 2017 21:20   

Dziękuję za poradę, spróbuję.
Chciałbym tylko doprecyzować - mówiąc o odpięciu EGR, ma Pan na myśli wypięcie tego wężyka ciśnieniowego?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Gru 09, 2017 21:28   

vimes napisał/a:
wypięcie tego wężyka ciśnieniowego?

Tak, ale trzeba go zaslepiec, załam i zwiaz albo cos w ten deseń ( ew opaska).
Przy czym jest to rozwiazanie tymczasowe.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 10, 2017 11:51   

marcin.misek napisał/a:
vimes napisał/a:
wypięcie tego wężyka ciśnieniowego?

Tak, ale trzeba go zaslepiec, załam i zwiaz albo cos w ten deseń ( ew opaska).
Przy czym jest to rozwiazanie tymczasowe.


Dziękuję za doprecyzowanie, niestety - odłączyłem, zaślepiłem, nie pomogło.

Swoją drogą jeszcze nigdy nie zrobiłem sam tyle przy aucie. Właściwie to poza wlewaniem paliwa i płynu do spryskiwaczy, to nigdy nic więcej nie zrobiłem :grin:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 11, 2017 16:01   

Na pewno odpiąłeś przepływomierz ;) ?
Bez diagnostyki na poziomie kabla niczego więcej się nie dowiemy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Gru 11, 2017 17:00   

A tak z ciekawosci... kiedy wymieniales filtr paliwa oraz powietrza ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 11, 2017 18:07   

MaReK napisał/a:
Na pewno odpiąłeś przepływomierz ;) ?
Bez diagnostyki na poziomie kabla niczego więcej się nie dowiemy.


Wiesz, gdybym miał dać coś sobie za to uciąć, to już bym taki pewy nie był :grin:
Jednak, odkręciłem osłonę silnika (już w tym momencie byłem z siebie tak dumny, że chciałem jakąś buteczynę otworzyć) i zlokalizowałem coś co wyglądało jak przepływomierz ze zdjęć znalezionych w sieci. Odpiąłem wtyczkę, trochę bluźniąc w międzyczasie, bo musiałem poluzować drugą część osłony. Tam śruby są dosyć głęboko schowane, a dysponowałem jedynie imbusami których używam do kręcenia przy rowerze :)

Co do kabla, to zamówiony - jutro powinien dotrzeć. Nawet przeczytałem 82 strony wątku o TOAF i teraz to już nie wiem czy w ogóle powinienem tego dotykać :(
W sumie to nawet nie jestem pewien czy wiem gdzie jest złącze OBD. Nie pytam, znajdę sobie, nie kamienować mnie :grin:

marcin.misek napisał/a:
A tak z ciekawosci... kiedy wymieniales filtr paliwa oraz powietrza ?


To chyba dobry trop, tzn. filtr powietrza to przy ostatniej wymianie oleju, tj. 5 miesiecy i jakieś 8 tyś. km temu, ale filtra paliwa to w ogóle wymiany nie kojarzę. Może ze 3 lata temu jak kupowałem auto, ale to też pewnik nie jest.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 12, 2017 07:16   

vimes napisał/a:
Może ze 3 lata temu
zacznij od filtrów, później grzeb w aucie. OBD - nad lewym kolanem kierowcy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 12, 2017 20:04   

vimes, Odłącz aku na 15 minut. Nie zaszkodzi mu zrobić w ten sposób restet kompa. Wbrew pozorom ta prosta czynność potrafi zdziałać cuda.

Może świece, przewody itp Ci nie domagają, czy silnik oprócz tego, że nie ma mocy pracuje równo?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 12, 2017 21:33   

to jest cdt
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
vimes 



Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 10



Wysłany: Sob Gru 16, 2017 18:31   

W oczekiwaniu na filtr paliwa, postanowiłem odkręcić stary i sprawdzić co w nim siedzi. I niestety był tam tylko czyściutki olej napędowy, więc jak przyjdzie to filtr wymienię, ale to nie filtr.

Przy okazji, wrzuciłem przewód od pompy do wiaderka, aby zobaczyć czy w ogóle pompuje. Pompować pompuje, ale wydaje mi się, że do okolic 3,5 bara się nie zbliża. Wiem, "wydaje mi się" ne jest najlepszą skalą pomiarową, ale tego sam już nie sprawdzę, tym bardziej że aku zakręcił leniwie dwa razy i padł.
Podejrzewam, że dwa tygodnie stania pod chmurką i kilka krótkich wycieczek na maks 2000 obrotów, go zmęczyło. Szkoda bo dzisiaj kabel też powinien do mnie trafić.

Prostownik mógłbym pożyczyć, ale boję się, że jak wyciągnę aku z auta, to stracę radio, do którego kodu nie posiadam. Pozostaje mi odpalenie z kabli i wycieczka do warsztatu.

[ Dodano: Sob Gru 16, 2017 18:31 ]
Przygody ciąg dalszy. Postanowiłem poświęcić radio i zabrałem akumulator do ładowania. Pierwsza dobra wiadomość, radio po ponownym podłączeniu zasilania działa, nawet stacje pamięta :)
Auta niestety nie byłem w stanie odpalić - kręciłem kilka minut i nie zaskoczyło.
Paliwa w baku ponad 3/4 zbiornika, rozrusznik kręci jak wściekły.

Podłączyłem komputer z Toaf i zczytałem błędy z modułu silnik. Jestem totalnym laikiem, ale chyba pompa paliwa umarła, ale po kolei. Skasowałem błędy, bo był choćby ślad po odpiętym przepływomierzu. To co udało mi się odczytać po ponownym odczycie wygląda mniej więcej tak:

1E00 - CAN - bus
to chyba błędy związane z niskim napięciem akumulatora

3505 - Świece żarowe, przekaźnik świec żarowych
tutaj nie wiem, bo w sumie wcześniej raczej nic nie zdradzało problemów z zapłonem

1255 - Czujnik ciśnienia paliwa wstępnego

1260 - Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego
Tutaj ciśnienie paliwa 0,94 bara

Spróbowałem jeszcze dodać w live data dodać parametr Wartość surowa ciśnienia paliwa wstępnego. Odczyt w granicach 1,01- 1,03 bara.

To co jeszcze rzuciło mi się w oczy/uszy odnośnie pompy paliwa. Podczas dzisiejszego kręcenia 2-3 razy pompa nie załączyła się wraz z zapłonem, postukanie w korpus sprawiało że zaczynała mielić. Pompa pracuje raczej niezbyt cicho, mam też wrażenie że szumi jakby z powietrzem mieliła. Ściskając wężyk paliwa za pompką, faktycznie czuć, że za wiele ciśnienia tam nie ma.

Czy na podstawie tego co napisałem jesteście w stanie z bardzo wysokim podobieństwem stwierdzić, że to pompa paliwa?
Wcześniej odpalałem, brakowało obrotów - teraz nie odpala, czy przyczyną może być to że po odkręceniu filtra zapowietrzyłem układ na tyle, że trefna pompa nie jest w stanie w ogóle doprowadzić paliwa do silnika?

Za wszelkie opinie/porady będę bardzo wdzięczny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 Tourer] Brak mocy silnika
p00lie Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Maj 13, 2013 10:01
MaReK
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75 Tourer] Nie odpala -Brak ciśnienia.
konstantin997 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Kwi 17, 2012 10:29
kalafior
Brak nowych postów [R75 Tourer] Brak świateł postojowych, oświetlenia zegarów
krzyszp Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lis 16, 2018 15:14
krzyszp
Brak nowych postów [R75] Brak mocy :(
Barthas Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Cze 28, 2009 13:54
Barthas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink