Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Samodzielna wymiana żarników
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Samodzielna wymiana żarników
Autor Wiadomość
Cyclist 



Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 10

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 18, 2018 00:10   [R75] Samodzielna wymiana żarników
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie,

Ostatnio jeden z moich ksenonów zaświeca się i gaśnie lub nie świeci już od chwili włączenia. Postanowiłem więc wymienić komplet żarników - najlepiej samodzielnie. Czy ktoś podejmował się tego sam? Na jakie "niespodzianki" muszę się przygotować?
Do wymiany żarnika konieczny jest demontaż zderzaka i wyjęcie całych lamp?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 18, 2018 00:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Wrz 18, 2018 00:14   

Raczej nikt tak zaawansowanej technologii przez 19 lat jak auto produkowane nie dotykał samodzielnie. Kup sobie żarniki D2S, targnij zderzak, wyjmij lampę, odkręć pokrywę i wymień żarnik na nowy. Poskładaj do kupy i jeździj. Zamienniki chińskie za 25 zł / szt. odpuść sobie, bo to max. rok świecenia i to jeszcze kiepskiego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Cyclist 



Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 10

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 19, 2018 15:56   

Dzisiaj zamontowałem komplet żarników osrama 4300 K, wszystko zebrałem do kupy i ... problem nie ustąpił. Lewy reflektor po włączeniu chwilę mruga i gaśnie - dokładnie tak samo jak przed wymianą. Może jednak poprzednie żarniki były w porządku, a problem leży gdzieś indziej? Jedna z cewek ma lekko podtopiony plastik, ale włożyłem ją do prawej lampy i działa bez zarzutu. Co to może być? Przetwornica? Co jeszcze mogę zrobić?

Wymiana sama w sobie bez większej filozofii, tylko trzeba uważać na boczne zatrzaski przy zdejmowaniu zderzaka. Całość niestety trochę czasu zajmuje.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Wrz 19, 2018 21:04   

Skoro nie żarnik to przetwornica.
Cyclist napisał/a:
Wymiana sama w sobie bez większej filozofii, tylko trzeba uważać na boczne zatrzaski przy zdejmowaniu zderzaka. Całość niestety trochę czasu zajmuje.

bez przesady, w pol godziny mozna sie wyrobic
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Cyclist 



Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 10

Rover 75

  Wysłany: Pią Wrz 21, 2018 23:54   

Sprawczynią problemów okazała się jednak przetwornica - po jej wymianie wszystko wróciło do normy, a nowe żarniki nikomu nie zaszkodzą :mrgreen:
Za drugim razem zdjęcie zderzaka zajęło mi kilka minut, więc wymiana żarników w pół godziny jest możliwa.

Podczas tych prac zauważyłem, że w moim Roverze jest komplet ?przetwornic? podwieszony za lampami z drugiej strony zacisków zderzaka. Urządzenie podpisane jest jako "ballast system xenon-light 12v 5dv 007 760-47". Są też dwie wtyczki wychodzące z urządzenia, jednak nigdzie nie podpięte. Oba urządzonka robią więc faktycznie za balast ;-) Czy to jest oryginalna roverowa część, czy raczej dowód na próby założenia ksenonów przez poprzednich właścicieli? Auto fabrycznie ksenonów nie miało, dołożyłem oryginalny zestaw dopiero w ubiegłym roku.
 
 
tmk752 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2016
Posty: 105



Wysłany: Nie Maj 31, 2020 15:15   

Przepraszam ze odkopuje temat, mam jednak pytanie odnosnie narzedzi potrzebnych do demontazu zderzaka i wymiany zarnikow.
Z tego co widzialem wystarczy klucz nasadowy 10 z przedluzka i krzyzakowy srubokret.
Nie mam niestety warsztatu i musze sie doposażyć w podatawowe narzedzia. Od razu maly offtop moze polecicie jakas skrzynke narzedzi na poczatek do 300 zl
_________________
Byl Rover 75 2.0 CDT jest MG ZT 2.0 CDTi
 
 
arczi220 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 395
Skąd: Radlin



Wysłany: Nie Maj 31, 2020 21:50   

Mnie jeszcze była potrzebna mini szlifierka do cięcia śrub z boku zderzaka tak była zainfekowana rudą :)
Na początek może to :
https://allegro.pl/oferta/zestaw-walizka-narzedziowa-skrzynka-narzedzi-klucz-9306923807
_________________
--------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 01, 2020 07:17   

ale jak z boku? Przecież w 75 zderzak jest na wcisk, trzyma sie na ślizgaczach do błotnika. Trzeba go po prostu energicznie pociągnąć i zejdzie. Później tylko odkręcić śruby na gorze i od dołu i tyle.
Wymiana zarnika jest prosta jak już zrzucisz zderzak. Oznacz sobie jakimś markerem mocowanie lamp, chociaż ogólnie i tak dobrze by było odwiedzić stacje diagnostyczna po demontażu ksenonów
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 01, 2020 09:40   

dawidd napisał/a:
ale jak z boku?


Komuś brakuje śrub w nadkolach ;)
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pią Cze 05, 2020 00:06   

0L0 napisał/a:
Komuś brakuje śrub w nadkolach

nie mówiąc o odkręceniu śrub na łączeniu zderzak - dolna osłona silnika, oraz zderzak - nadkole :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
arczi220 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 395
Skąd: Radlin



Wysłany: Pią Cze 05, 2020 06:44   

marcin.misek napisał/a:
0L0 napisał/a:
Komuś brakuje śrub w nadkolach

nie mówiąc o odkręceniu śrub na łączeniu zderzak - dolna osłona silnika, oraz zderzak - nadkole :)

Mi :) :)
_________________
--------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 05, 2020 06:57   

a no fakt, na dole male trójkąty trzymają sie jeszcze na śrubkach do zderzaka. Ostatnio siedzę tylko przy dłubaniu w Zr i tam faktycznie trzeba zderzak odkręcić od nadkola, w r75 jest łatwiej :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Samodzielna wymiana rozrządu
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Gru 09, 2010 20:37
Boncky
Brak nowych postów [R75] Samodzielna wymiana wahacza
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 34 Sob Wrz 07, 2019 21:02
adam_26
Brak nowych postów [R75] Samodzielna wymiana rozrządu
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sty 15, 2010 11:19
sTERYD
Brak nowych postów [R75] samodzielna wymiana alternatora - problem
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 21, 2022 20:39
j_zuzia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 Wymiana świec - wymiana filtra kabiny i paliwa
slawkop Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 16, 2010 19:28
Pawel84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink