Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
Autor Wiadomość
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 13:42   

Odpowietrzam tak jak hamulc tz.pompuje kilka razy pedalem,w pozycji przy podlodze popuszczam odpowietrznik,kiedy zleci plyn i powietrze zakrecam odpowietrznik i powoli odciagam pedal sprzegla. I tak kilka razy nie zapominajac o dolewaniu plynu.Nie wiem jaki inny sposob odpowietrzania moze byc,ale zaraz poszukam za Twoja rada link na temat odpowietrzania sprzegla.Po takim zabiegu jaki wczesniej opisalem sprzeglo pieknie pracuje przez jakies dwa tygodnie ,pozniej zaczyna lapac coraz nizej.Mysle wiec ze nie jest to kwestia zlego odpowietrzania,bo gdyby tak bylo to od samego poczatku bylo by zle,nie dopiero po dwoch tygodniach

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 13:42 ]
oki poczytalem sa rozne techniki odpowietrzania nawet od tylu heh Wyprobuje wszystkie po kolei,moze cos to da.Technika odpowietrzania hamulcow a opisanej pompki faktycznie troche sie rozni.Zrobie zgodnie z zaleceniem.Dziekuje wszystkim za rady
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 06, 2011 13:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 14:23   

grota10 napisał/a:
Odpowietrzam tak jak hamulc tz.pompuje kilka razy pedalem,w pozycji przy podlodze popuszczam odpowietrznik,kiedy zleci plyn i powietrze zakrecam odpowietrznik i powoli odciagam pedal sprzegla. I tak kilka razy nie zapominajac o dolewaniu plynu.Nie wiem jaki inny sposob odpowietrzania moze byc,ale zaraz poszukam za Twoja rada link na temat odpowietrzania sprzegla.Po takim zabiegu jaki wczesniej opisalem sprzeglo pieknie pracuje przez jakies dwa tygodnie ,pozniej zaczyna lapac coraz nizej.Mysle wiec ze nie jest to kwestia zlego odpowietrzania,bo gdyby tak bylo to od samego poczatku bylo by zle,nie dopiero po dwoch tygodniach

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 13:42 ]
oki poczytalem sa rozne techniki odpowietrzania nawet od tylu heh Wyprobuje wszystkie po kolei,moze cos to da.Technika odpowietrzania hamulcow a opisanej pompki faktycznie troche sie rozni.Zrobie zgodnie z zaleceniem.Dziekuje wszystkim za rady


sposób odpowietrzania ma duże znaczenie, zrób tak jak mówię, zastosuj metodę :

1. odkręcamy odpowietrznik
2. wciskamy pedał
3. zakręcamy odpowietrznik
4. pedał podnosimy do góry.

po 3 naciśnięciach dolewaj płynu

pedał podnoś i wciskaj powoli.
_________________
Pamparampam
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 15:19   

oki Boncky zrobie tak jak radzisz dziekuje wszystkim
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:22   

Witam kolegów!
Mam małą sprawę... We wrześniu wymieniałem kpl. sprzęgła oraz regenerowałem pompkę u Bonckiego. Teraz jest mokro pod skrzynią ale płynu nie ubywa nic ze zbiorniczka. Biegi wchodzą póki co idealnie. Co zrobić z tym fantem? Jeździć dalej czy reklamować ten cholerny wysprzęglik?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:27   

Dawidovs, jakiej firmy masz wysprzęglik
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:50   

Dawidovs napisał/a:
Teraz jest mokro pod skrzynią ale płynu nie ubywa nic ze zbiorniczka. Biegi wchodzą póki co idealnie.


Może ci ubywa olej w skrzyni lub silniku, czyli przeciek na uszczelnieniu wału silnika lub wałka sprzęgłowego skrzyni.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 13:22   

Mam tego Britparta...

Pieta dzięki za podpowiedź. Co do oleju silnikowego to nie ubywa go nic, może ten ze skrzyni faktycznie... Robiłem sprzęgło u Pana Midowicza w Krakowie więc montaż jest pewny,ewentualnie zajadę do niego i zapytam się co to może być.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Mar 07, 2014 17:02   

po czym rozpoznac orginalny wysprzeglik LUK a :?:
 
 
michalwit 



Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Mrocza



Wysłany: Nie Paź 05, 2014 09:39   

Witam.
Nie lubię zadawać pytań, wolę poczytać ale nie mogę poszukać.

Mianowicie zabrałem się za wymianę wysprzęglika i mam jeden problem, co zrobić z maglownicą żeby opuścić sanki?
1. Żeby maglownice odkręcić trzeba spuścić z niej płyn bo nie ma dojścia do jednej śruby?
2. Chyba że można odkręcić jakoś kolumnę kierowniczą od maglownicy i sanki zejdą w dół razem z maglownicą?
3. Może jest jakiś inny sposób żeby nie dotykać maglownicy?

Ps. Bez opuszczenia sanek chyba sobie nie poradzę?

Dziękuję z góry za podpowiedz.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 05, 2014 22:13   

rozłącz magiel od kierownicy. Zanurkuj pod pedały, zdejmij gumę osłaniającą i odkręć śrubę.
Tyle mogę Ci podpowiedzieć - sami tak robiliśmy z kris-tofer jak wymieniałem sprzęgło :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
michalwit 



Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Mrocza



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 12:57   

Dziękuję MaReK za szybką odpowiedź, lecz zanim napisałeś zabrałem się jednak do dalszej pracy i poradziłem sobie z maglownicą w nieco inny sposób. Mianowicie odkręciłem ją od sanek (4 śruby, przy czym żeby dojść do jednej z nich trzeba poluźnić wąż). następnie już opuszczałem saneczki uważając by maglownica pozostała na swoim miejscu.
Dodam, że calutką operację wymiany wysprzęglika wykonałem sam nie posiadając zbyt dużego doświadczenia. Żeby tego dokonać samemu potrzebne jest dużo cierpliwości i czasu, ale się da.

Ps. Jutro będę miał olej do skrzyni na wymianę i próba jak wyszło.

Pozdrawiam
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 21:16   

Koledzy ratujcie.Ma ktoś odstąpić szybkozłączkę od wysprzęglika? Przez dwukrotną wymianę skrzyni biegów i odpinanie złączek wysprzęglik-pompka,pojawiła się nieszczelność i muszę szukać na wymianę szybkozłączkę z wysprzęglika i pompki sprzęgła(ale tej z TAZU).
Jeśli któś z Was ma taką lub znalzł gdzieś na necie to proszę o info.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 21:58   

MiReK napisz maila do Tazu. Oni robią szybkozłączki hydrauliczne.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 23:08   

prebenny, no właśnie taką potrzebuję bo mam tę pompkę od nich.A nie wiesz czy złączkę z wysprzęglika też u nich dostanę?
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 23:22   

http://www.tazuparts.com/product/produkt-1/

Wg ich strony raczej tak. Poniżej masz telefon i mail do nich.

tel: 784-500-885
mail: w.zubowicz@tazuparts.com
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 06:35   

Widzę ze już wysprzegliki sa w ofercie TAZU po 340zl. Montowa ktoś?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 08:34   

Ja jakieś 2 miesiące temu... I jeździ.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 21:37   

Ja też mam zarówno pompkę ( 2 lata) jak i wysprzęglik od Tazu ( 3 tygodnie) , pedał sprzęgła w tej konfiguracji chodzi dość ciężko ale może dlatego, że sprzęgło nowe (National).
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 22:14   

pablo mam komplet pompka, wysprzęglik TAZU i sprzęgło national i chodzi bardzo ładnie (miękko).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 13:56   

Nowe sprzęgło raczej powinno chodzić lekko, a nie ciężko ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 89 Czw Lut 05, 2015 12:25
szafera
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Światła - jakość świecenia
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Sie 13, 2011 23:32
joogi
Brak nowych postów [R75] Koszty naprawy silnika
konon Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 21, 2007 13:02
piter34
Brak nowych postów [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Cze 10, 2011 09:03
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink