Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamek - wymiana zamka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamek - wymiana zamka
Autor Wiadomość
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 12:59   

bastolini napisał/a:
Mowa jest o tylnich drzwiach bo schemat pokazuję drzwi przednie . Sorki ze jestem taki upierdliwy ale nie chce czegoś zepsuć a już pourywałem zaczepy przy chromowanej ozdóbce wokół klamki

Trochę zabawy z tym jest za pierwszym razem.
Drzwi tylne mają tapicerkę mocowaną do jednego wspornika (przednie do dwóch), jest jeszcze chyba inna liczba spinek. Żeby zdjąć tapicerkę:
1. odpinasz po obwodzie (lewa, prawa i na dole) spinki
2. odkręcasz śrubę za klamką (jest tam maskownica na śrubę) - w drzwiach przednich masz drugą śrubę przy wlocie powietrza.
3. dobrze jest wyjąć klamkę z tapicerki tak żeby swobodnie zwisała, ona jest wciśnięta w boczek. Chwytasz za "język" klamki i z wyczuciem wyciągasz (jak jej nie wyciągniesz to nic się nie stanie - zrobisz to po zdjęciu boczka).
4. wypinasz (podważasz śrubokrętem) obudowę sterowania szyby
5. wypinasz boczek ze wsporników podnosząc go (trzeba szarpnąć, z wyczuciem)
i gotowe.
Acha, z doświadczenia:
- zaopatrz się w zapasowe spinki (pasują od BMW e38) w sporej liczbie ( u mnie były braki i rozwaliłem dwie spinki)
- ta chromowana obwódka klamki często pęka (dupowate łączenie na plastikowe nity), wystarczy użyć kleju np. dwuskładnikowego i ją przykleić po obwodzie. Tak zrobiłem u siebie jest i tzw "pancerz".
- załóż poprawnie ten plastikowy element co wchodzi we wspornik
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 12:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bastolini 



Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 16:28   

To fajnie,jutro za to zabiorę :grin: .A orientujesz sie może na temat anteny,bo tv smiga mi fajnie a radio tylko szumi.czy to jet jedna antena do radia i tv?Pytałem sie na forum ale nikt niie odpowiedział
 
 
Cieszyn 



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 19, 2011 23:59   

http://www.instructables....ock-Actuator-L/ fajna stronka z instrukcjami, byc moze ta bedzie pomocna przy grzebaniu przy zamku.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 13:36   

Panowie potrzebuję porady. Muszę wymienić zamek od strony kierowcy bo się nie podnosi bolec z pilota. Czytałem, że pasuje zamiennik od BMW (Mini Cooper) 51200556767. Znalazłem taki :
http://allegro.pl/zamek-l...3325293205.html
tylko nie mam pewności czy będzie pasował. Jak widać końcówka nr. to 68 a nie 67. Będzie kłopot z takim zamkiem?
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:18   

kup zamek z obojętnie któych drzwi, przełóż silniczek i masz 100 w kieszeni. http://allegro.pl/zamek-s...3322261225.html albo http://allegro.pl/rover-7...3323951138.html

A tu masz najprostszy sposób wymiany (robiłem podobnie, ale kolega Adsik zrobił to najproście jak się da) . TRochę powalczyliśmy z tymi zamkami.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:40   

kerbi, dzięki za poradę. Powiedz, trudno jest wyciągnąć tę kasetę z drzwi?
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:43   

No co ty, 15 min roboty.Poczyta pierwszą częśc opisu, odnośnie drzw, silnicze wymieniaj jak kolega Adsik - najprościej i najszybciej. Zamiast śrubki możesz użyć zabezpieczeń spreżystych osiowych (w opisie)
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:50   

kerbi, wielkie dzięki za pomoc. Bez porad z forum to bym zginął z tym Roverem :P Pozdrawiam!
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:52   

ok
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 05, 2013 22:11   

Witam.

Dzisiaj i ja miałem nie miłą niespodziankę związaną z zamkiem drzwi. Mianowicie nie mogę domknąć drzwi kierowcy. Po wykręceniu zamka okazało się, że pękła jedna ze sprężynek.
W związku z tym trzy pytania:
1) Porównując mój zamek ze zdjęciami innych zamków (Rover, Mini), zauważyłem małą różnicę (załączone zdjęcie). Do czego służy zaznaczony element i czemu nie występuje on w niektórych zamkach? Czy ma to duże znaczenie?
2) Czy zamek z anglika pasuje do europejczyka?
3) Orientuje się ktoś gdzie mógłbym od ręki dostać pasujący zamek w Lublinie lub okolicach?

Z góry dziękuje za pomoc!
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 05, 2013 22:42   

krist napisał/a:
Witam.

Dzisiaj i ja miałem nie miłą niespodziankę związaną z zamkiem drzwi. Mianowicie nie mogę domknąć drzwi kierowcy. Po wykręceniu zamka okazało się, że pękła jedna ze sprężynek.
W związku z tym trzy pytania:
1) Porównując mój zamek ze zdjęciami innych zamków (Rover, Mini), zauważyłem małą różnicę (załączone zdjęcie). Do czego służy zaznaczony element i czemu nie występuje on w niektórych zamkach? Czy ma to duże znaczenie?
2) Czy zamek z anglika pasuje do europejczyka?
3) Orientuje się ktoś gdzie mógłbym od ręki dostać pasujący zamek w Lublinie lub okolicach?

Z góry dziękuje za pomoc!
...to jest element łączący kasetę z wkładką klucza i jednoznacznie wskazuje na to że zamek jest od strony kierowcy ten od pasażera lub z tylnych drzwi nie ma tego elementu
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 05, 2013 22:49   

Dzięki Aragorn za odpowiedź na dwa najważniejsze pytania.
Jeżeli ktoś miałby informacje nt. dostępności zamka w Lublinie to proszę o podpowiedź.
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 14:45   

Czytaj uważnie posty, czy trzeba indywidualnie tłumaczyć. Za zazmek kierowcy z Eurpejskiej wersji zapłacisz może 200 może 300, a może i 400 zł. Kup jakikolwiek zamek i poprzekładaj silniczki - jak - masz cały plik do pobrania powyżej. A czemu z Lublina, allegro i masz za dwa dni. Z anglika pasuje, ale nie będziesz otwierał drzwi z kluczyka.
PS. A jaka Ci tam sprężynka pękła?
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 19:27   

kerbi, pytanie do specjalisty od zamków :P Podczas wyciągania kasety z zamkiem spadło cięgno z klamki zewnętrznej- taki pręt z plastikiem, który ma sprężynkę. Da rade założyć to bez demontażu klamki zewnętrznej?
Tak btw. to zamek działa po wymianie silniczka ;)
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 22:52   

Dawidovs napisał/a:
kerbi, pytanie do specjalisty od zamków :P Podczas wyciągania kasety z zamkiem spadło cięgno z klamki zewnętrznej- taki pręt z plastikiem, który ma sprężynkę. Da rade założyć to bez demontażu klamki zewnętrznej?
Tak btw. to zamek działa po wymianie silniczka ;)


Tak, bez problemu od środka to poprawisz. Jednak trochę gimnastyki jest.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Mar 30, 2015 09:10   

Nie działa mi zamek z tyłu za pasażerem i teraz zwalił mi się z przodu od pasażera. Aby otworzyć drzwi trzeba klamkę raz pociągnąć aby podnieść cypel i wtedy można z zewnątrz otworzyć. Nie można natomiast ani z pilota ani z kluczyka ich otworzyć, ale z pilota się zamykają. Rozumiem że mam do wymiany zamki. Mam w związku z tym pytanie, czy ten zamek trzymają tylko te 3 śruby co widać je po otwarciu drzwi czy coś jeszcze? Nie chcę nic uszkodzić a chcę sam to zrobić. I jeszcze jedno, czy mogę kupić obojętnie jakie zamki np. na allegro i wystarczy je tylko podmienić i będą normalnie działać, czy trzeba coś jeszcze zrobić? Będę wdzięczny za odpowiedź bo cholera mnie bierze z tym ręcznym otwieraniem.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 30, 2015 09:13   

trzymają je te 3 śruby i cięgno od klamki zewnętrznej, jesli kupisz odpowiednią stronę zamka to wystarczy podmienić
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Mar 30, 2015 09:19   

I myślisz, że laik jak ja to zrobi sam? Grzebałem tam trochę przy tych zamkach jak musiałem te bolce wsadzić bo mi wypadły ale wymiana zamka..... czy to coś skomplikowanego? Mam nadzieję że zamki, które sprzedają na allegro są sprawne. Dzięki za pomoc.

A czy jest różnica między przodem prawym a tyłem prawym? To są takie same zamki czy jednak trzeba szukać przód i tył?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Mar 30, 2015 10:37   

Powiem Ci ze z zamkami to loteria, wczoraj i siebie wymieniałem zamek i przy okazji sprawdziłem pudlo zamków jakie mam. To tylko 5 bylo sprawnych, w tym dwa do mojego poszły :-) zamek przedni i tylny prawy sie różni troche.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 17:29   

Mam dwa zamki. Nie wiem tylko który jest na przód a który na tył. Zaznaczyłem na obrazku a i b i mam prośbę o pomoc. Nie chcę nic podmienić czy też zepsuć wiec wolę spytać. Jeden ma jakiś pręt a drugi nie ma, czy tak ma być? Jeszcze jedno, w jednym zamku nie mam tego zielonego czegoś w co wchodzi bolec. Czy łatwo jest go wyjąć z innego zamka abym mógł podmienić czy się połamie? Ewentualnie co z można z tym zrobić. Dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] zepsuty zamek/wkładka zamka
Raafaał Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Kwi 24, 2014 14:11
czarek532
Brak nowych postów [R75] Wymiana zamka
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Mar 16, 2008 15:24
PD
Brak nowych postów [R75] Linka zamka
bys Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 07, 2010 10:15
bys
Brak nowych postów [R75] Sterownik centralnego zamka
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 55 Sob Maj 06, 2017 02:28
MaReK
Brak nowych postów [R75] Schemat zamka centralnego
Colin1488 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lip 14, 2009 20:16
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink