Mowa jest o tylnich drzwiach bo schemat pokazuję drzwi przednie . Sorki ze jestem taki upierdliwy ale nie chce czegoś zepsuć a już pourywałem zaczepy przy chromowanej ozdóbce wokół klamki
Trochę zabawy z tym jest za pierwszym razem.
Drzwi tylne mają tapicerkę mocowaną do jednego wspornika (przednie do dwóch), jest jeszcze chyba inna liczba spinek. Żeby zdjąć tapicerkę:
1. odpinasz po obwodzie (lewa, prawa i na dole) spinki
2. odkręcasz śrubę za klamką (jest tam maskownica na śrubę) - w drzwiach przednich masz drugą śrubę przy wlocie powietrza.
3. dobrze jest wyjąć klamkę z tapicerki tak żeby swobodnie zwisała, ona jest wciśnięta w boczek. Chwytasz za "język" klamki i z wyczuciem wyciągasz (jak jej nie wyciągniesz to nic się nie stanie - zrobisz to po zdjęciu boczka).
4. wypinasz (podważasz śrubokrętem) obudowę sterowania szyby
5. wypinasz boczek ze wsporników podnosząc go (trzeba szarpnąć, z wyczuciem)
i gotowe.
Acha, z doświadczenia:
- zaopatrz się w zapasowe spinki (pasują od BMW e38) w sporej liczbie ( u mnie były braki i rozwaliłem dwie spinki)
- ta chromowana obwódka klamki często pęka (dupowate łączenie na plastikowe nity), wystarczy użyć kleju np. dwuskładnikowego i ją przykleić po obwodzie. Tak zrobiłem u siebie jest i tzw "pancerz".
- załóż poprawnie ten plastikowy element co wchodzi we wspornik
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 12:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To fajnie,jutro za to zabiorę .A orientujesz sie może na temat anteny,bo tv smiga mi fajnie a radio tylko szumi.czy to jet jedna antena do radia i tv?Pytałem sie na forum ale nikt niie odpowiedział
Panowie potrzebuję porady. Muszę wymienić zamek od strony kierowcy bo się nie podnosi bolec z pilota. Czytałem, że pasuje zamiennik od BMW (Mini Cooper) 51200556767. Znalazłem taki :
http://allegro.pl/zamek-l...3325293205.html
tylko nie mam pewności czy będzie pasował. Jak widać końcówka nr. to 68 a nie 67. Będzie kłopot z takim zamkiem?
A tu masz najprostszy sposób wymiany (robiłem podobnie, ale kolega Adsik zrobił to najproście jak się da) . TRochę powalczyliśmy z tymi zamkami.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:43
No co ty, 15 min roboty.Poczyta pierwszą częśc opisu, odnośnie drzw, silnicze wymieniaj jak kolega Adsik - najprościej i najszybciej. Zamiast śrubki możesz użyć zabezpieczeń spreżystych osiowych (w opisie)
Dzisiaj i ja miałem nie miłą niespodziankę związaną z zamkiem drzwi. Mianowicie nie mogę domknąć drzwi kierowcy. Po wykręceniu zamka okazało się, że pękła jedna ze sprężynek.
W związku z tym trzy pytania:
1) Porównując mój zamek ze zdjęciami innych zamków (Rover, Mini), zauważyłem małą różnicę (załączone zdjęcie). Do czego służy zaznaczony element i czemu nie występuje on w niektórych zamkach? Czy ma to duże znaczenie?
2) Czy zamek z anglika pasuje do europejczyka?
3) Orientuje się ktoś gdzie mógłbym od ręki dostać pasujący zamek w Lublinie lub okolicach?
Dzisiaj i ja miałem nie miłą niespodziankę związaną z zamkiem drzwi. Mianowicie nie mogę domknąć drzwi kierowcy. Po wykręceniu zamka okazało się, że pękła jedna ze sprężynek.
W związku z tym trzy pytania:
1) Porównując mój zamek ze zdjęciami innych zamków (Rover, Mini), zauważyłem małą różnicę (załączone zdjęcie). Do czego służy zaznaczony element i czemu nie występuje on w niektórych zamkach? Czy ma to duże znaczenie?
2) Czy zamek z anglika pasuje do europejczyka?
3) Orientuje się ktoś gdzie mógłbym od ręki dostać pasujący zamek w Lublinie lub okolicach?
Z góry dziękuje za pomoc!
...to jest element łączący kasetę z wkładką klucza i jednoznacznie wskazuje na to że zamek jest od strony kierowcy ten od pasażera lub z tylnych drzwi nie ma tego elementu
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lip 06, 2013 14:45
Czytaj uważnie posty, czy trzeba indywidualnie tłumaczyć. Za zazmek kierowcy z Eurpejskiej wersji zapłacisz może 200 może 300, a może i 400 zł. Kup jakikolwiek zamek i poprzekładaj silniczki - jak - masz cały plik do pobrania powyżej. A czemu z Lublina, allegro i masz za dwa dni. Z anglika pasuje, ale nie będziesz otwierał drzwi z kluczyka.
PS. A jaka Ci tam sprężynka pękła?
kerbi, pytanie do specjalisty od zamków Podczas wyciągania kasety z zamkiem spadło cięgno z klamki zewnętrznej- taki pręt z plastikiem, który ma sprężynkę. Da rade założyć to bez demontażu klamki zewnętrznej?
Tak btw. to zamek działa po wymianie silniczka
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sob Lip 06, 2013 22:52
Dawidovs napisał/a:
kerbi, pytanie do specjalisty od zamków Podczas wyciągania kasety z zamkiem spadło cięgno z klamki zewnętrznej- taki pręt z plastikiem, który ma sprężynkę. Da rade założyć to bez demontażu klamki zewnętrznej?
Tak btw. to zamek działa po wymianie silniczka
Tak, bez problemu od środka to poprawisz. Jednak trochę gimnastyki jest.
Nie działa mi zamek z tyłu za pasażerem i teraz zwalił mi się z przodu od pasażera. Aby otworzyć drzwi trzeba klamkę raz pociągnąć aby podnieść cypel i wtedy można z zewnątrz otworzyć. Nie można natomiast ani z pilota ani z kluczyka ich otworzyć, ale z pilota się zamykają. Rozumiem że mam do wymiany zamki. Mam w związku z tym pytanie, czy ten zamek trzymają tylko te 3 śruby co widać je po otwarciu drzwi czy coś jeszcze? Nie chcę nic uszkodzić a chcę sam to zrobić. I jeszcze jedno, czy mogę kupić obojętnie jakie zamki np. na allegro i wystarczy je tylko podmienić i będą normalnie działać, czy trzeba coś jeszcze zrobić? Będę wdzięczny za odpowiedź bo cholera mnie bierze z tym ręcznym otwieraniem.
I myślisz, że laik jak ja to zrobi sam? Grzebałem tam trochę przy tych zamkach jak musiałem te bolce wsadzić bo mi wypadły ale wymiana zamka..... czy to coś skomplikowanego? Mam nadzieję że zamki, które sprzedają na allegro są sprawne. Dzięki za pomoc.
A czy jest różnica między przodem prawym a tyłem prawym? To są takie same zamki czy jednak trzeba szukać przód i tył?
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Mar 30, 2015 10:37
Powiem Ci ze z zamkami to loteria, wczoraj i siebie wymieniałem zamek i przy okazji sprawdziłem pudlo zamków jakie mam. To tylko 5 bylo sprawnych, w tym dwa do mojego poszły zamek przedni i tylny prawy sie różni troche.
Mam dwa zamki. Nie wiem tylko który jest na przód a który na tył. Zaznaczyłem na obrazku a i b i mam prośbę o pomoc. Nie chcę nic podmienić czy też zepsuć wiec wolę spytać. Jeden ma jakiś pręt a drugi nie ma, czy tak ma być? Jeszcze jedno, w jednym zamku nie mam tego zielonego czegoś w co wchodzi bolec. Czy łatwo jest go wyjąć z innego zamka abym mógł podmienić czy się połamie? Ewentualnie co z można z tym zrobić. Dzięki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum