Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrolka ładowania akumulatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrolka ładowania akumulatora
Autor Wiadomość
gogo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:53   

Wracam do tematu. Problem powrócił. po wymianie bezpiecznika po jakimś czasie znów zaczyna mi mrugać kontrolka akumulatora. Różnica jest w tym że nie świeci się ciągle tylko mruga, czyli gdzieś musi występować zwarcie. Zauważyłem że mruga mi na dołkach podczas jazdy. Na ładnej nawierzchni jak nie trzęsie to nie mruga. Dodam że ostatnio wydmuchiwałem kawałki zwęglonej płytki od webasto i trochę w niej grzebałem ( prawie cała się rozsypała). Czy to tam może tkwić problem? Co jeszcze można sprawdzić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 12:12   

gogo napisał/a:
Czy to tam może tkwić problem? Co jeszcze można sprawdzić?
Wypnij całkowicie bezpiecznik od webasto.
 
 
gogo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 15:39   

Już dawno to zrobiłem nie przyniosło efektu. A czy płytka musi być połączona tymi pozostałymi trzema wtyczkami? Czy to może mieć jakiś wpływ i wytwarzać jakieś spięcie nawet po wyjęciu bezpiecznika?

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 15:39 ]
Już dawno to zrobiłem nie przyniosło efektu. A czy płytka musi być połączona tymi pozostałymi trzema wtyczkami? Czy to może mieć jakiś wpływ i wytwarzać jakieś spięcie nawet po wyjęciu bezpiecznika? Z samochodem nic się nie dzieje ale ta pomrugiwająca kontrolka może człowieka z równowagi wyprowadzić!
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 16:20   

gogo napisał/a:
Z samochodem nic się nie dzieje ale ta pomrugiwająca kontrolka może człowieka z równowagi wyprowadzić!
To sprawdź jeszcze klemy. U mnie niby klemy dobrze dokręcone ale jak mocno szarpnąłem za klemę to się obróciła. Alternator mi nie doładowywał akumulatora i w rezultacie padł aku. Przy tych mrozach jest spory pobór prądu i to może być jeszcze przyczyną.
 
 
gogo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 16:30   

Sprawdzałem klemy są ok. Jutro zabieram żonę do garażu niech siada do samochodu i obserwuje kontrolkę a ja będę ruszał wszystkimi przewodami przy webasto , alternatorze i aku. Może coś znajdę.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 18:48   

gogo napisał/a:
Sprawdzałem klemy są ok. Jutro zabieram żonę do garażu niech siada do samochodu i obserwuje kontrolkę a ja będę ruszał wszystkimi przewodami przy webasto

A przewody ( kostki ) przy webasto masz odłączone :?:
 
 
gogo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 21:26   

Tak kostki też mam odłączone bo webasto nie działa. Ale co dzisiaj zauważyłem: Jak byłem wieczorem w garażu i odpaliłem roverka przy zgaszonym świetle to dało sie zauważyć że lampka od oświetlenia w kabinie bo dodaniu gazu leciutko zaświeciła jaśniej a gdy spadły obroty ciutkę przygasła czyli wina może tkwić w diodach prostowniczych tak jak to pisali wcześniej. Pozostaje chyba jednak wizyta u elektryka. Szkoda tylko że przed świętami jak budżet domowy jest strasznie napięty. Ale może przetrzyma to do nowego roku. Pozdrawiam wszystkich. Jak już się wybiorę do warsztatu na pewno napiszę jaka była przyczyna. Wesołych świąt dla całego forum i dziękuję za odpowiedzi i za wsparcie!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 11:00   

gogo napisał/a:
Pozostaje chyba jednak wizyta u elektryka
oprócz diod , niech sprawdzi obwód świec żarowych .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
gogo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 18:13   

obwód świec jest ok bo sprawdzałem wcześniej miałem 2 spalone.
 
 
marcin88765 




Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 27
Skąd: UK- East Midlands



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 12:41   

Witam wszystki. Mam maly problem ze swoim dizelkiem..
Pare dni temu jechalem jechalem do pracy i na komputerze podczas jazdy pokazala mi sie informacja -charger falut- i od razu zaswiecila mi sie kontrolka akumulatora..
..dojechalem do pracy sprawdzilem jakie bylo napiecie(wcale nie bylo takie jakie powinno byc) po czym ze znajomym mechaniorem stwierdzilismy ze alternator odmowil wspolpracy, po pracy wsiadlem i pojechalem do domu. Zajechalem tu i tam i tam auto juz nie odpalilo...robilo cos na zasadzie klik klik klik i nic, ABS,AIRBAG,BRAKES wszystkie te lampki mi sie zaswiecily....zadzwonilem wiec po AA. gdy przyjechalem lepek z AA podladowal akumulator i samochod odpalil...napiecie bylo ok 5 wzial dluga lache i mlotek pukna raz w alternator napiecie podskoczylo do 8 za drugim pukniecie podskoczylo do 11 a za trzecim do 14.
Pojechalem odrazu z marszu na garaz gdzie wymienilem alternator.
Nastepnego dnia odbralem auto i wszystko bylo ok. Zadnych informacji z komputera i zadnych informacyjnych lampek. Auto jezdzilo spowrotem jak "nowka"....
do czasu, wczoraj wieczorem wsiadlem zeby pojechac do sklepu i lapka akumulatora znow sie zapalila tym razem bez informacji na komputerze CHARGE FALUT.
Sprawdzilem dzis napiecie i na wylaczonym silniku jest 12...na wlaczonym tak samo...ale gdy zapale swiatla, wlacze radio itp napiecie spada do 11.

Może macie jakas odpowiedz na to co sie dzieje w mojej 75-tce???????

Z gory dzieki za odp.
 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 18:36   

Moim zdaniem ewidentnie alternator nie ładuje.
Napięcia masz za niskie zarówno bez pracującego silnika jak i z włączonym (tu powinno byc coś ok. 14V) a te klikania spod konsoli i zapalone lampki to efekt słabego aku.
O ile pamiętam to sam naładowany aku powinie dawać coś w okolicach 12.7V
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 19:53   

Z tego co wiem,to producenci akumulatorów określają optymalne napięcie baterii w stanie spoczynku na 12,6-12,8 V. U mnie,przy napięciu 12,0 V rozrusznik ma problem z ruszeniem,tym bardziej że świece żarowe zabierają jeszcze trochę voltów i wtedy komputer pokazuje niewiele ponad 11 V. Wtedy nie odpalisz R, chociaż starego typu diesel jeszcze by obrócił.
Sprawdź dokładnym voltomierzem napięcie przy ok. 1 tysiącu obrotów.Nawet według instrukcji to powinno być ok. 14 V., potem odczekaj parę godzin i sprawdź napięcie aku.-jeśli będzie miał 12,0 V, to prawdopodobnie umiera.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 20:31   

przytoczę wyniki pomiarów napięć w nowym aku dokonanych w sprawnym R75 .
Aku typ MOLL M3 plus ( nowy )
napięcie aku przed montażem - 12.77 V
napięcie po zapięciu klem - 12.4 V
napięcie gdy kluczyk w poz II - 11.5 V
napięcie w czasie rozruchu - 9.8 V
napięcie po uruchomieniu silnika - 14 V
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
marcin88765 




Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 27
Skąd: UK- East Midlands



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 20:43   

Dzieki chłopaki za te info.

Dzis popoludniu poszedlem jeszcze raz zakrecic Roverka i lampka akumulatora dalej sie swiecila....tak cos mi przyszlo do glowy zeby go przygazowac...ku mojemu zdziwieniu powyzej 4 tys obrotow lampka od aku zaczela gasnac i sie zapalac ponownie, no to jeszcze raz go depnelem i uwiezcie ze zgasla.

Wlaczylem wszystko co mozliwe, nawet fotele i sie nie zapalila.....bylem taki szczesliwy!!!
zgadza sie bylem krotko, ja go wylaczylem i wlaczylem raz jeszcze znow kontrolka od aku sie zapalila....no to przygazowka jak wczesniej...lampka nie zgasla....za to na komputerze pokladowym welcome back CHARGER FALUT......:/
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 21:40   

albo szczotki do wymiany w alternatorze albo regulator napięcia - bardziej stawiam na szczotki. Wymieniłeś alternator na ?? używkę regenerowany czy nowy?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin88765 




Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 27
Skąd: UK- East Midlands



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 13:30   

Regenerowana uzywke....auto dzis znowu powtorzylo swoj zart i siadlo podczas drogi...tak ze teraz jest jest znowu w warsztacie...mechaniory stwierdzili ze z alternatorem musi byc wszystko ok...poniewaz swiezo po odebraniu go ostatni raz z warsztatu bylo ok...i to zaczelo sie dziac jakis czas potem...moze cos kradnie prad....lub cos psuje alternator...co myslicie?

Moze zostawmy na razie sprawe alternatora-jego wady/bledu, moze macie jakies inne pomysly co moze wplywac na jego prace nie mowiac nic o alternatorze...??

ZALAMKA.....
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 14:02   

Akumulator czasem potrafi robić zwarcie (na chwilę) i wracać do normy jak mu się ma na umarcie, kiedyś mi podobny numer wywinął w polonezie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marcin88765 




Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 27
Skąd: UK- East Midlands



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 15:37   

Cholera wie ile ten aku juz tam siedzi...moze.... :idea:

No tak ale mowisz ze wraca do normy...u mnie norma wyglada kompletnym rozladowaniem.... :lol:

No ale widzisz, po odebraniu z warsztatu bylo ok....dopiero zaczelo sie psuc po dniu uzytkowania moge powiedziec....

[ Dodano: Pon Lis 05, 2012 15:37 ]
sknerko napisał/a:
Akumulator czasem potrafi robić zwarcie (na chwilę) i wracać do normy jak mu się ma na umarcie, kiedyś mi podobny numer wywinął w polonezie


Wlasnie mi sie przypomnialo!!

Łepek który przyjechał z AA brakedown zeby odpalic auto wlozyl swoja baterie...zakladam ze była naladowana/dobra.

Lampka nie zgasla a ladowania dalej nie bylo..
Ostatnio zmieniony przez marcin88765 Pon Lis 05, 2012 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 15:41   

Ja kilka dni temu wrzuciłem do kufra kable,bo mam wątpliwości-raz nie zakręcił. Doładowałem aku,ale napięcie mam trochę niskie. Bateria ma dopiero 4 lata i nie wygląda źle,ale wygląd to nie wszystko i chyba trzeba będzie wyłuskać 350.- przed zimą.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
marcin88765 




Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 27
Skąd: UK- East Midlands



  Wysłany: Pon Lis 05, 2012 17:12   

Dziadek napisał/a:
Ja kilka dni temu wrzuciłem do kufra kable,bo mam wątpliwości-raz nie zakręcił.


A ja tak nie lubie.... :/ u mnie w bagazniku po za kolem i lewarkiem jest tylko miejscie na czysta i odkurzona wykladzine ... :wink: i wozek Synka :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ładowania
kontrolka ładowania
Nodi Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Kwi 19, 2011 09:26
Nodi
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ładowania aku.
mariose Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Gru 16, 2008 23:53
mariose
Brak nowych postów [R 75 ]kontrolka ładowania
Pitek Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 06, 2013 19:15
Pitek
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ładowania, ABS-u i układu hamulcowego
wellman Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 15, 2014 00:34
wellman
Brak nowych postów [R75] Świecąca kontrolka ładowania na wyższych obrotach
grregg Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 28, 2011 16:04
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink