Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Wybór akumulatora.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Wybór akumulatora.
Autor Wiadomość
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:08   

Prostownika nie wolno podłączać do instalacji bez akumulatora, bo bedzie zbyt wysokie napięcie i można uszkodzić jakiś moduł. Tak samo nie mozna wypinac akumulatora na pracującym silniku, bo jak wyżej. Przed wojną, jadąc maluchem spadła mi klema z aku i momentalnie spaliły się żarówki w przednich reflektorach, bo napięcie podskoczylo do ok 14V.
Jeżeli masz prostownik, to zabierz na noc akumulator do domu i go podladuj. Na 99% radio nie ma wlaczonego kodu.
U mnie kilka dni temu było podobnie, podładowałem prostownikiem, oczyscilem klemy i kręci jak nowy.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:36   

mocu napisał/a:
Na 99% radio nie ma wlaczonego kodu.
Ja wiem że na 99% kod jest.
mocu napisał/a:
Prostownika nie wolno podłączać do instalacji bez akumulatora, bo bedzie zbyt wysokie napięcie i można uszkodzić jakiś moduł.
Mój prostownik daje max 14,4V czyli dokładnie tyle ile auto
mocu napisał/a:
Tak samo nie mozna wypinac akumulatora na pracującym silniku, bo jak wyżej.
Wcale nie z powodu napięcia, ale to też może nastąpić.
Alternator do działania potrzebuje napięcie/prąd wzbudzenia i to jeden z głównych powodów.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:40   

Oddalem takie radio jak ma dominoz prebennemu I bylo z kodem, napięcie skoczylo do 14v hah mi ląduje altek zawsze powyżej 14,2v.

W astrze po odpaleniu odlaczylem aku i auto smigalo na samym alternatorzez przez chwile, ale tam Malo elektroniki bylo...

A co do układania jakichś map i inne cuda wianki, ecu ma mapy paliwowe zależne od temperatury i jak tylko mam 75 nigdy żadnych adaptacji nie robiłem.
Dziękuję pozdrawiam

Dominoz, zmieniaj aku, odpalaj, jedz, a to radio to oddaj rydzykowi niech słucha swojej rozgłośni w żałosnej jakości ;) wsadź cos lepszego, w końcu muzykiem jesteś ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:43   

longer86 napisał/a:
Dominoz, zmieniaj aku, odpalaj, jedz, a to radio to oddaj rydzykowi niech słucha swojej rozgłośni w żałosnej jakości wsadź cos lepszego, w końcu muzykiem jesteś
Też pisałem ze 2DIN powinien włożyć
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:49   

sknerko napisał/a:
longer86 napisał/a:
Dominoz, zmieniaj aku, odpalaj, jedz, a to radio to oddaj rydzykowi niech słucha swojej rozgłośni w żałosnej jakości wsadź cos lepszego, w końcu muzykiem jesteś
Też pisałem ze 2DIN powinien włożyć

Biję się z myślami...jestem blisko ;)

Co do kodu i radia jeszcze: gadałem z poprzednim właścicielem auta i powiedział, że nie raz odłączał aku- np przy wymianie wtrysków w silniku, czy lakierowaniu całego nadwozia i nigdy żadnego kodu nie chciało. On takiego nie ma- radio zawsze działało...Jest to możliwe, czy robi mnie w ch...?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:51   

Dominoz jak włączasz radio to od razu się włącza czy masz wiadomość "Code enabled"?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:53   

prebenny napisał/a:
Dominoz jak włączasz radio to od razu się włącza czy masz wiadomość "Code enabled"?

Akumulator nie jest rozładowany w całości, więc działa normalnie ;)
Lampy działają, świeca żarowa pali, radio gra, otwiera się z pilota...ale za mało prądu, żeby odpalić ;)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:57   

Dominoz właśnie pytam jak działa normalnie.

Masz tę wiadomość przy włączaniu czy nie?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:58   

prebenny napisał/a:
DominozMasz tę wiadomość przy włączaniu czy nie?

Nie, nie mam. Od razu się włącza na wybraną wcześniej stację radiową bez żadnego komunikatu.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 22:02   

Na starym radiu nie miałem komunikatu ale i radio po odłączeniu akumulatora kodu nie chciało.

Na radiu od Longera co uruchomienie radia mam komunikat "Code enabled" i po odłączeniu aku woła o kod.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 22:03   

No to może jest szansa, że odpali...
Jutro zmieniam aku, to dam znać. Jak nie będzie działało, to pewnie skuszę się na 2din.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 00:03   

Dlaczego piszecie że nie można odłączyć klemy przy pracującym silniku? Akumulator wcale nie jest głównym odbiornikiem, więcej prądu biorą wtryski, pompy paliwa, to te główne ale są jeszcze drobniejsze np. elektromagnesy. W sumie to będzie ponad 30A Po odłączeniu klemy na zimnym silniku prawdopodobnie na wolnych obrotach silnik zgaśnie. Z powodu spadku napięcia. Poza tym regulator napięcia nie reguluje prądu/napięcia wytworzonego tylko reguluje przez regulację napięcia na wirnik. Jemu szkodzi przeciążenie a nie brak odbiorników.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 11:31   

zdzichu Jak chcesz to odpinaj sobie w R75 aku podczas działania silnika ale ja tego robić nie zamierzam i nikomu nie polecam bo jest co najmniej kilka opisanych na forum przypadków uwalenia elektroniki auta. Pamiętam uwalone immo i uwalony komp silnika gdzie koszta wymiany z pilotami i kluczykami są raczej mało zachęcające do eksperymentów
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 12:01   

Zaraz kupuje akumulator.
Bez kombinowania- wywalam stary, wsadzam nowy. Zobaczymy jak będzie.
Wybór padł na Tuborga 75ah.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 12:06   

Troche drogi ale przynajmniej daje porządny prąd rozruchowy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 13:32   

Ja zakupiłem akumulator Kozak i jestem mega zadowolony. Koszt z wysyłką wyniósł 210 zł, ale aku dobrze trzyma, ma mocny prąd rozruchowy (przy -16 walił dobrze).
Przekonałem się do nich, bo 2 lata temu kupiłem do Matiza. Matiz był niejeżdżony przez ROK, minęła zima, nadeszło lato, akumulator siedział pod maską. Wsiadłem do mietka z pewnością, że nie zakręci nawet, a tu szok. Po roku nieużywania akumulator bez problemu kręcił.

Od tamtej pory wszyscy u mnie w rodzinie kupują Kozaka, bo okazuje się, że to dobre aku i rewelacyjny stosunek jakość/cena.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 14:27   

Już po strachu.
Kupiłem w końcu Tuborga, ale 77ah. Nie mieli 75ah, więc dali mi mocniejszy w tej samej cenie. Zapłaciłem 339 zł.
Aku zmieniłem bez problemu. Odpalił od razu, a radio działa ;)
Dzięki wszystkim za wszelkie rady.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 16:06   

Jaki mocniejszy? bo wiecej Ah to wcale nie dobrze bo nie doładujesz w mrozy na krótkim odcinku szczególnie.
77AH to i tak lekko dużo a 80 już za dużo ciężko nawet kupić prostownik co 8-10A ma prąd ładowania

[ Dodano: Czw Sty 07, 2016 16:06 ]
Dobra przeczytałem jeszcze raz i już załapałem 77AH jest OK
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 16:11   

A jak to jest, że niektóre radia potrzebują kodu, a niektóre nie?
U mnie po przekręceniu kluczyka już z nowym akumulatorem od razu zaczęło grać. Nie ukrywam, że kamień z serca mi spadł.
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 16:22   

Kiedys byl tu temat jak aktywowac aby wymagalo kodu. Później masa ludu wyzywała, że zablokowali sobie radia, bo nie znali kodu. Wiec lepiej go nie aktywować...
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Rover 75 - dobry wybór?
treo Rover serii 75, MG ZT 32 Sro Mar 02, 2011 10:17
marecki6
Brak nowych postów [Rover mg zt] BENZYNA + LPG wybór opon i kilka zapytan ;)
arleta90 Rover serii 75, MG ZT 133 Czw Lut 25, 2016 09:37
arleta90
Brak nowych postów [Rover 75] Zmiana kluczyka a problem ładowaniem akumulatora
batbox Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sty 09, 2014 17:31
batbox
Brak nowych postów [R75] Wybór amortyzatorów
stelman Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Wrz 23, 2015 20:30
stelman



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink