Marku zrobiłem pomiar przed i po. Pomiar przed wymianą bez zapłonu 0,96B na zapłonie 3,60B. Przy kręceniu rozrusznikiem na starej pompce spadało do 2,20B a tu spada do 2,80B. Auto dalej nie odpala, w sensie odpalił dwa razy ale kręciłem z 20s. Przejechałem się rozgrzałem i znów był ten sam problem przy depnięciu mocniej gazu dławiło go ale teraz zostało to zarejestrowane. 3 razy zgasł i 3 razy jest error. Wygląda to tak:
Wartości w każdym errorze się zmieniały bo przy różnej prędkości i obciążeniu to się działo.
A LiveData wygląda tak:
Powiedzcie czy te wartości korekty dawki paliwa tak mają się różnić? Bo ja już osiwieje z tym autem kasa się skończyła a auto nie jezdzi . Z góry dziękuję za pomocne informacje. Pozdrawiam.
Czy Ty widziales pomiar 4 wtryskiwacza ?
Wywal reszte danych z live data i zostaw tylko wtryskiwacze. i zrob ponowne pomiary.
Przy wyniku -151... to chyba jest dziura a nie wtryskiwacz, moze przez to lapie spadki cisnienia...
PS. A potrafisz uzywac przycisku PrintScreen( PrtScr, PrtCs) do robienia screenów ?
screen shot ekranu aparatem to robią dzieci w przedszkolu ..
To nie mój laptop ja mam stacjonarny, więc nie robię tacie śmietnika. Zdjęcia są zrobione aby było widać a nie żeby było twórczo. Wtryskiwacz 4 cylindra no jest słabo ale chyba nie jest tak tragicznie żeby nie zapalał. Jak zrobię pomiary samych wtrysków i wyjdzie to samo to co wymienić? Zawór wysokiego ciśnienia, czy wtrysk paliwa 4 cylindra?
4 wtrysk jest zaciety lub zatarty. Zdejmij rurkę z przelewu i przekręcić kluczyk bez odpalania silnika. Na bank trysnie paliwem i dlatego nie może odpalić bo nie utrzymuje cisnienia
Za dużo rzeczy dodałeś do live data. Wtryskiwacze mierz sobie osobno. Tzn 1,2,3,4 wtrysk w jednej grupie pomiarowej. Te wskazanie 151 to są z dupy. TOAF jak mu się za dużo nawali w jednej grupie, to potem ostatni odczyt jest jakiś dziwny.
Utwórz sobie grupę WTYRSKI i tam dodaj tylko wtryskiwacze od 1 do 4. Potem zapisz, uruchom auto, wybierz grupę WTRYSKI i naciśnij START. Wtedy zobacz jak wygląda praca wtrysku. Generalnie wtryskiwacz nie pokaże więcej jak 10mm3.
[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 00:38 ]
Moim zdaniem wymiana pompy progowej nie była aż tak konieczna. Tu będzie problem z regulatorem ciśnienia na CR - zaworem. Jego bym podmienił.
Możesz wyczyścić i dogiąć piny na wtyku w czujnik ciśnienia na listwie.
Zrób sobie kopię swojego pliku LiveData.ini w katalogu C:\Program Files\Toaf Tool\
Następnie zmień zawartość pliku LiveData.ini w w/w katalogu na
Regulator ciśnienia jak najbardziej też może być uszkodzony tym bardziej że masz wersje bez Sitka. Ale wtryski łatwo sprawdzić a regulator już niekoniecznie. Przy regulatorze ważny jest oring, czy nie ma uszkodzeń oraz samo gniazdo w pompie, jeśli jest tam rysa lub jakieś wżery to też nie będzie działać. Ja dalej obstawianie wtryski , zrób test przelewowy bo same korekty w programie nie zawsze są odwzorowaniem stanu technicznego wtrysku.
Jednak dalszą próbę zacznę od regulatora. Gdyż Marek to na prawdę dobry fachowiec i widocznie TOAFa zna na pamięć. Rzeczywiście gdy utworzyłem tylko 4 korekty to okazało się że wtrysk nie jest tak masakryczny. Regulator zamówiony, a tutaj mam fotki z dzisiejszych parametrów, z tym że to był zimny silnik, sprawdzałem na szybko.
Dziękuję Panowie za pomoc mam nadzieję że regulator przyjdzie we wtorek i auto na nim odpali jak powinno. Pozdrawiam.
Nie spojrzałem do ilu zjeżdża ciśnienie na listwie. Ale regulator ciśnienia zamówiony, ja mam ten bez sitka prawdopodobnie one częściej padają i taki sam zamówiłem. A nie powiem załamany jestem trochę tym wszystkim więc nie chcę mi się na razie iść do garażu, sprawdzę jak przyjdzie mi regulator.
Regulator używany taki sam jak mój, bez sitka, wyciągnięty ze sprawnego BMW E39 3.0D sprawdzony z 14 dniową gwarancją rozruchową. Cena tego regulatora to 167zł z przesyłką. Niestety no brak kasy mnie zmusił do zakupu używki.
Przysłali mi z X5 3.0D ten z tym bolcem i sprawa załatwiona auto odpala od strzała. Czyli pompka pewnie jest dobra oryginał Pierburg więc zostaje na zapas. Winny był regulator ciśnienia. Dziękuję Panowie za pomoc jesteście wielcy. Pozdrawiam.
Gdyż Marek to na prawdę dobry fachowiec i widocznie TOAFa zna na pamięć.
Nie pisz głupot, bo potem dzwonią do mnie ludzie z Polski i zadają dziwne pytania Najgorsze, że pytają o benzyny, a ja wiem o nich tylko tyle, że istnieją...
Wszystko co tu piszę opieram tylko i wyłącznie o doświadczenie zdobyte przy swoim i innych Roverkach 2.0 CDT/i. TOAF nie rozwiązuje problemów. To tylko diagnozer, który może pomóc i skrócić drogę przez mękę do usunięcia usterek. Niestety on podobnie jak i ja bardziej z dieslami sobie radzi. Z benzyniakami gorzej, ale to już też powoli zaczyna się zmieniać.
Adrian138 napisał/a:
Przysłali mi z X5 3.0D ten z tym bolcem i sprawa załatwiona auto odpala od strzała.
No i tak jak podejrzewałem Też mam od X5 i też używkę. Mój poprzedni - oryginalny, od nowości - też był dobry, po prostu szukałem przyczyn i wymieniałem także jego.
Co do wtryskiwaczy, zrób jeszcze pomiar jak zagrzejesz auto do temperatury roboczej. Jak będziesz robił serwis olejowo/filtrowy poproś aby zmierzyli Ci kompresję na cylindrach (o ile wtryski wyjdą). Użyj też jakiegoś preparatu do czyszczenia układu paliwowego w dieslu.
Szerokości
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomiaru kompresji nie będzie jak na razie, gdyż przy aucie robię wszystko sam nie daję dotykać mechanikom. Wtryski na ciepłym silniku +/- 1,40. Olej z filtrami będę wymieniał lada moment i właśnie zamierzam wlać coś do zbiornika aby przeczyścić układ paliwowy. Jeszcze pytanie jak wyzerować Service Oil aby wskazywało 10000km? Dzięki za rady. Pozdrawiam.
Mi pokazywało tak że odejmowało km. Czyli było ponad miesiąc temu ponad 3000km a teraz wyskakuje service oil 0km czyli zamawiam filtry i olej wymieniam. I chcę zrobić tak żeby odejmowało od 10000km. Jak dokładnie zrobić to TOAFem? Dzięki za odpowiedz, pozdrawiam.
szkoda zmieniać, bo i tak nie liczy co kilometr, mi po przejechaniu 200 km odjęło 50 od 10000. Wydaję mi się ze trzeba było by mieć dostęp do dwóch pozostałych serwisów czyli okresowa i czasowa, czy jakoś tak, wówczas elegancko by odejmowało
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum