Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Niskie temperatury a kultura pracy silnika (CDT)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Niskie temperatury a kultura pracy silnika (CDT)
Autor Wiadomość
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



  Wysłany: Czw Lis 26, 2015 01:18   [R75] Niskie temperatury a kultura pracy silnika (CDT)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Cześć!
Mam pytanie do osób, które bawiły się w wymianę (wszystkich) poduszek - jak bardzo na kulturę pracy wpływają poszczególne poduchy?

Zauważyłem w moim aucie, że im niższa temperatura otoczenia, tym kultura pracy silnika jest lepsza. Wynikałoby z tego, że któraś z poduszek jest już stara i rozwalona, a przy mrozach staje się sztywniejsza i zawieszenie silnika pracuje lepiej. Tylko o którą poduszkę chodzi?

Jakieś półtora roku temu wymieniłem poduszkę olejową oraz słynną łapę pod silnikiem. Poduszki produkcji Hutchinson, chyba takie same jak na pierwszy montaż.

Wychodzi na to, że pozostałe stare poduszki są bardziej miękkie i nie dają poprawnie tłumić drgań silnika nowym poduszkom, tylko same się telepią. Jak myślicie, wymienić wszystkie? Jakie kupić jeśli już miałbym to robić?

Dodam, że samochód obiektywnie chodzi dobrze, jak na diesla to jest nieźle wyciszony i drgania są bardzo małe, ale mam świra na tym punkcie i czuję pewien niedosyt - skoro w zimie może być lepiej, to ja chcę zrobić tak, żeby cały rok było dobrze :)

A może szukać problemów gdzieś indziej? Czy dwumasa może się różnie zachowywać w zależności od temperatury otoczenia? Chyba nie...

Dzięki!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 26, 2015 01:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lis 26, 2015 08:38   

U mnie jest dokładnie odwrotnie - im zimniej tym bardziej "traktorzy" i trzęsie
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 26, 2015 08:55   

No właśnie, im zimniej tym gęstszy olej, guma twardnieje i wtedy wibracje przenoszą sie na budę
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 26, 2015 09:24   

karolj, wszystkich poduszek jeszcze nie wymieniłem, ale jestem ne dobrej drodze. :P

Wymiana dwumasy sprawiła, że mogę zdecydowanie płynniej ruszyć i nie słychać już wyraźnego dudnienia z lewego nadkola. Wibracje, jeśli się zmniejszyły to nie zauważyłem.

Wymiana gruszki (która wizualnie wyglądała całkiem dobrze, nie była pęknięta) na HUTCHINSON-a bardzo zmniejszyła drgania przenoszona na budę i silnik wyraźnie mniej się telepie. Ale nadal pozostały drgania na kierownicy na biegu jałowym i przy ruszaniu czuć drżenie na drążku zmiany biegów. W planie mam zatem wymianę ósemki, wezmę tą od S-part chyba.

Na drgania mają też wpływ wtryski i koło pasowe, ale tutaj objawy raczej odbijałyby się na kulturze pracy silnika.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 26, 2015 12:43   

wellman napisał/a:
W planie mam zatem wymianę ósemki, wezmę tą od S-part chyba.

Na drgania mają też wpływ wtryski i koło pasowe, ale tutaj objawy raczej odbijałyby się na kulturze pracy silnika.


Jak wymienisz "8" to nie licz, że drgania znikną. Ja mam wymienione wszystkie 4 poduszki i drgania są nadal takie, jak opisujesz.

Od koła pasowego raczej tych wibracji nie ma, o których piszesz.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Lis 26, 2015 21:23   

Uszkodzone koło pasowe przenosi strasznie wibracje na całą budę.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 13:46   

Poduszka skrzyni tez ma ogromny wplyw na wibracje ... Wlasnie od soboty mam zalozona uzywke z 99r stan wizualny bardzo dobry i jest madakra! To juz trzecie pidejscie do uzywki i wniosek taki ze najlepiej bylo na pierwszej jaka mialem tyle ze ona jajowata bo po dzwonie. Trace juz cierpliwosc do tego auta ...
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 13:54   

Punx Longer chyba hutchinsona za 200 kupił ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 13:58   

Do automata ?
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 13:59   

Do manuala. Do automatu gruszka jest inna (zaraz sprawdzę na rimmerbrosie ;) )?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 14:03   

Gruszka ? Ja pisze o poduszce skrzyni. Gruszkę mam nową w tamtym roku założoną Hutchinson do V6 (podobny ciężar silnika co diesel)
 
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 08:02   

Tak swoją drogą co do kultury pracy silnika CDT... Jest na forum ktoś kto ma R75CDT/CDTi od nowości? Mam wrażenie, że jakie poduszki by nie pakować to zawsze jakieś drgania będą. Ciekaw jestem czy odbierając świeżynkę z salonu już czuło się dyskomfort ? W końcu to diesel...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 08:39   

Te diesle jednak mają twardą pracę... Wystarczy posłuchać jak pracuje HDi francuski, klekot jest bardziej miękki przez co w środku nie czuć wibracji
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 08:45   

christopher7, spróbuj TOAF-em podnieść sobie trochę obroty na biegu jałowym. Dodałem sobie 70 obr/min. Z drgań zostało delikatne mrowienie.

Przy okazji - chociaż już wcześniej udało mi się drgania dość wyeliminować względem stanu, od którego zaczynałem, nadal były zbyt duże. Ostatnio zauważyłem, że gdy koła są prosto (na równym podłożu, rrr stoi w miejscu) kierownica drży mniej, gdy są skręcone (obojętnie w którą stronę) wyraźnie mocniej.

Wymienianą miałem już pompę wspomagania (używka), płukanie + wymieniony całkowicie płyn w układzie. Zero wycieków z maglownicy. Gdyby pojawiało się w czasie jazdy myślałbym o przegubach, ale luzów żadnych, osłony całe. Co to może być? O.o
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 08:49   

A niech sobie wibruje i klekocze ... ale bez efektów akustycznych w postaci wibrujących plastików/elementów pod konsolą/deską. Wkurzające jest to że jak zaczyna się świerszczogranie w punkcie A to wystarczy w pobliżu docisnąć dechę i na chwile jest cisza po czym zaczyna się podobny efekt w punkcie B i taka zabawa w kołka i łyżkę. Wiadomo diesel będzie miał delikatne mrowienie i silnik będzie w kabinie słychać mimo podwójnej grodzi i wytłumienia. Tylko że efekt wibrujących szyb bocznych na postoju to już qfa lekka przesada !

W przypadku automata max trwały RPM do uzyskania to wartość 855, więcej się nie da. Jak ustawię sobie np. 920-950 to jest OK, ale po zgaszeniu silnika na dłuższy okres (w moim przypadki > 1h) ustawienia te są kasowane. Pokazywałem do Marcinowi, może jakoś przeskoczy to ograniczenie ale wydaje mi się że to jakaś wewnętrzna blokada w sterowniku/komputerze.

Taka mała dygresja co do podnoszenia RPM, sprawdziłem sobie smartfonem (apka) poziom hałasu jaki jest w kabinie przy 850 i 950 RPM. Przyznam że różnica jest znaczna ok +8dB przy obrotach na poziomie 950, ale i tak ten zwiększony hałas jest milszy dla ucha niż świerszcze :)
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 14:02   

Zmieniłem niedawno poduszkę 8 na ten nowy typ od Chińczyków. Jest dużo lepiej, ale nie wiem czy to zmieniony kształt gumy w poduszce pomógł, czy po prostu fakt, że poduszka jest nowa. Może jedno i drugie.
W tej chwili nie mam już tego efektu, że im zimniej tym lepiej silnik pracował. Widocznie poduszka ósemka od Hutchinsona po około dwóch latach była już na tyle miękka, że silnik latał jak głupi na niej. Będę pewnie testował jeszcze poliuretan i poduchę z Mondeo.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 14:05   

Tylko nie testuj czasami małego wkładu od Lublina 3 ... w CDT(i) się nie sprawdza, u mnie rozleciał się po ok 6-ciu miesiącach. Może w benzynie się sprawdza ale w klekocie na pewno NIE !! !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Wrz 26, 2007 18:41
DEBEC
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] Bmw scanner a parametry pracy silnika
stelman Rover serii 75, MG ZT 470 Wto Kwi 05, 2016 15:29
MaReK
Brak nowych postów [R75] - Prośba o sprawdzenie dźwięku pracy silnika
stanley89__ Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sie 08, 2013 12:15
MaReK
Brak nowych postów [R75] temperatury silnika v6
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Gru 08, 2016 21:39
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink