No właśnie sprawdzane. Zamienione miejscami nie działały...
Nie działały bo prawdopodobnie jeden z nich był uszkodzony.
U mnie na hamulcu używane są wszystkie 4 piny czujnika, na sprzęgle używane są 3 piny czujnika. Biały miałem cały czas na hamulcu i dla tego postanowiłem jego wymienić.
W poszukiwaniu białego czujnika przekopałem trochę stron w internecie, ale jest trudno znaleźć. Więcej jest czarnych i opisywane są jako czujnik pod pedał sprzęgła/hamulca.
Po za tym oba czujniki to czujniki HALA czyli reagują na zmianę pola magnetycznego.
Takie same stosowane są ABS czy na wałku rozrządu.
Możecie mówić co chcecie ale mam oba czarne czujniki i tempomat działa w 100% już od 40 km/h (wg. gps-a to jakieś 35 km/h)
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 29, 2016 00:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 17:38
Witam,
Pociągnąłem całą wiązkę tempomatu i niestety nie działa. Zapala się tylko włącznik tempomatu, natomiast nie świeci się ta ikonka autostrady na cyferblacie. (jechałem powyżej 40/50/60 kmh itd.
Wie ktoś może gdzie leży problem (oprócz tego, że ja to robiłem, a nie ktoś inny).
Wiązka poprowadzona jak na schemacie z tym, że są 2 różnice:
1. mam ten nowszy bezpiecznik za schowkiem, gdzie z tyłu są same piny, a od przodu bezpieczniki:
http://i55.tinypic.com/2edz7n4.jpg
z racji, że nie posiadam takiego konektorka, aby z tyłu wpiąć kabelek z włącznika to zrobiłem w inny sposób. Kupiłem bypassy:
http://konektory.pl/img/p/2210-2429-thickbox.jpg
Połączyłem kabel z końcówką bypassa, wsadziłem bezpiecznik 10A i wpiąłem go od frontu, niestety nie w FUSE41 jak w schemacie tylko w inny wolny slot. Nie wsadziłem go w FUSE41, bo z racji tego, że od tyłu nie ma wsadzonego konektorka, to ten bezpiecznik wypada, w innym wolnym slocie, gdzie był pusty konektor bezpiecznik nie wypada.
2. Podobnie z kablem od modułu tempomatu, który idzie do skrzynki bezpieczników pod maską. Z racji, że nie mam konektorka, który wchodzi w niebieską 18 pinową kostkę zrobiłem tak samo jak powyżej i cały bypass z wpiętym bezpiecznikiem 15A wsadziłem w miejsce FUSE4 (wcześniej ten bezpiecznik już tam był).
To w sumie tyle z różnic. Czujniki na pedałach są, kable też, bo sprawdzałem wtyczki.
Jest jeszcze sprawa kabla, który idzie z modułu tempomatu za licznikiem, według jednego schematu RAVE mówi, że po drodze jest Header C0291, natomiast w drugim schemacie (ten z nowszymi bezpiecznikami) jest rysunek, gdzie przejścia nie ma i kabel leci od razu za licznik.
UP:
Ikonka tempomatu zapala się, ale aktywuje się po kliknięciu przycisku RES, a podobno SET to uruchamia. Ponadto, gdy już świeci to klikanie guzika SET nie pwooduje jazdy na tempomacie, tylko auto zwalnia. Guzik RES wyłącza kontrolkę i aby znów ją włączyć musze wyłączyć przycisk na konsoli i włączyć ponownie.
Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 22:48
j0zek, więc MaReK zasugerował to samo co ja Ci pisałem. Trzeba aktywować raczej tempomat, zwłaszcza że nie miałeś wiązki w aucie, to tam wszystko okrojone jest.
Albo coś sknociłeś, ale przynajmniej już coś się dzieje w tym temacie
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 23:26
Cytat:
Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.
Podpięte wg. schematów. Jedyne różnice to takie, o których wspomniałem powyżej.
Czyli jest to ktoś w stanie "ustawić"? w sensie mapowo/komputerowym?
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 01:28
Byłem na dole jeszcze sprawdzić te czujniki nad pedałami, wydawały się, że przylegają, ale wycisnąłem i wyregulowałem puszczając pedały. Pojechałem sprawdzić i... DZIAŁA xD
Auto jedzie na tempomacie, ikonka się świeci, przyciskając set+ przyspiesza.
Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
ZCS kody to tylko informacja dla T4, że dane wyposażenie w aucie jest. Na podstawie tego, on zmienia odpowiednie bajty w obszarze ECU DDE4.0. Tam gdzie są poukrywane inne pierdoły takie jak np. wysokość obrotów na biegu jałowym...
Teoretycznie robi to także TOAF, ale.... nie mamy tego sprawdzonego
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 16:46
Ok, czyli będzie trzeba przetestować, czy działa Może jakiś pobliski TOAF pomoże
A jak sprawa ma się z roleta elektryczną, grzanymi fotelami oraz spryskiwaczami?
Można to też ustawić od razu, czy dopiero jak będzie instalacja zrobiona?
Jakie spryskiwacze? Reflektorów?
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU i oczywiście odpowiedni przekaźnik włożyć w puszkę nad nogami pasażera.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Może się tak zdarzyć, że wtedy będzie wył klakson Więc lepiej to robić za jednym zamachem, ew. przy myciu szyb będzie trąbił Nie pamiętam tych zawiłości ale lepiej podłączyć wszystko w jednym czasie
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 00:28
Mam tą złą syrenę, ponadto nie wiem czy mam ta wiązkę do pompki, nie demontowałem jeszcze zbiornika płynu, aby sprawdzić czy gdzieś wtyczka z tyłu jest schowana.
Chodzi o spryski reflektorów.
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?
Kupujesz zegary niezależnie od wersji silnikowej. Trudno jest znaleźć europę z LCD w rozsądnej cenie. Kupujesz manetkę. Manetkę instalujesz, a zegary ślesz do AACEF'u na naprawę połączeń LCD z taśmą i PCB - likwidują linie martwe i wyświetlacz jest jak fabryczny. Następnie należy zegary oba rozebrać i z dwóch zrobić jeden. Cyferblaty do Ciebie (wiąże się to z wycięciem okienka na LCD), przełożeniem eepromu i skonfigurowaniem go tak aby ożył ekran LCD.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum