Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] Instalacja tempomatu od 0.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] Instalacja tempomatu od 0.
Autor Wiadomość
chrzanek611 



Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 59



Wysłany: Pią Sty 29, 2016 00:14   

MaReK napisał/a:
No właśnie sprawdzane. Zamienione miejscami nie działały...


Nie działały bo prawdopodobnie jeden z nich był uszkodzony.
U mnie na hamulcu używane są wszystkie 4 piny czujnika, na sprzęgle używane są 3 piny czujnika. Biały miałem cały czas na hamulcu i dla tego postanowiłem jego wymienić.
W poszukiwaniu białego czujnika przekopałem trochę stron w internecie, ale jest trudno znaleźć. Więcej jest czarnych i opisywane są jako czujnik pod pedał sprzęgła/hamulca.

Po za tym oba czujniki to czujniki HALA czyli reagują na zmianę pola magnetycznego.
Takie same stosowane są ABS czy na wałku rozrządu.

Możecie mówić co chcecie ale mam oba czarne czujniki i tempomat działa w 100% już od 40 km/h (wg. gps-a to jakieś 35 km/h)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 29, 2016 00:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 02, 2016 17:38   

Witam,
Pociągnąłem całą wiązkę tempomatu i niestety nie działa. Zapala się tylko włącznik tempomatu, natomiast nie świeci się ta ikonka autostrady na cyferblacie. (jechałem powyżej 40/50/60 kmh itd.
Wie ktoś może gdzie leży problem (oprócz tego, że ja to robiłem, a nie ktoś inny).

Wiązka poprowadzona jak na schemacie z tym, że są 2 różnice:

1. mam ten nowszy bezpiecznik za schowkiem, gdzie z tyłu są same piny, a od przodu bezpieczniki:
http://i55.tinypic.com/2edz7n4.jpg
z racji, że nie posiadam takiego konektorka, aby z tyłu wpiąć kabelek z włącznika to zrobiłem w inny sposób. Kupiłem bypassy:
http://konektory.pl/img/p/2210-2429-thickbox.jpg
Połączyłem kabel z końcówką bypassa, wsadziłem bezpiecznik 10A i wpiąłem go od frontu, niestety nie w FUSE41 jak w schemacie tylko w inny wolny slot. Nie wsadziłem go w FUSE41, bo z racji tego, że od tyłu nie ma wsadzonego konektorka, to ten bezpiecznik wypada, w innym wolnym slocie, gdzie był pusty konektor bezpiecznik nie wypada.

2. Podobnie z kablem od modułu tempomatu, który idzie do skrzynki bezpieczników pod maską. Z racji, że nie mam konektorka, który wchodzi w niebieską 18 pinową kostkę zrobiłem tak samo jak powyżej i cały bypass z wpiętym bezpiecznikiem 15A wsadziłem w miejsce FUSE4 (wcześniej ten bezpiecznik już tam był).

To w sumie tyle z różnic. Czujniki na pedałach są, kable też, bo sprawdzałem wtyczki.
Jest jeszcze sprawa kabla, który idzie z modułu tempomatu za licznikiem, według jednego schematu RAVE mówi, że po drodze jest Header C0291, natomiast w drugim schemacie (ten z nowszymi bezpiecznikami) jest rysunek, gdzie przejścia nie ma i kabel leci od razu za licznik.

Poniżej foty tych bezpieczników z wpiętym bypassem.
http://zapodaj.net/1d8b61a512db3.jpg.html
http://zapodaj.net/a227b0275b936.jpg.html

UP:
Ikonka tempomatu zapala się, ale aktywuje się po kliknięciu przycisku RES, a podobno SET to uruchamia. Ponadto, gdy już świeci to klikanie guzika SET nie pwooduje jazdy na tempomacie, tylko auto zwalnia. Guzik RES wyłącza kontrolkę i aby znów ją włączyć musze wyłączyć przycisk na konsoli i włączyć ponownie.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 02, 2016 22:40   

Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Lut 02, 2016 22:48   

j0zek, więc MaReK zasugerował to samo co ja Ci pisałem. Trzeba aktywować raczej tempomat, zwłaszcza że nie miałeś wiązki w aucie, to tam wszystko okrojone jest.

Albo coś sknociłeś, ale przynajmniej już coś się dzieje w tym temacie :)
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 02, 2016 23:26   

Cytat:
Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.

Podpięte wg. schematów. Jedyne różnice to takie, o których wspomniałem powyżej.



Czyli jest to ktoś w stanie "ustawić"? w sensie mapowo/komputerowym?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 00:13   

Teoretycznie TOAF to zrobi. Więc podjedź do kogo masz bliżej :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 01:28   

Byłem na dole jeszcze sprawdzić te czujniki nad pedałami, wydawały się, że przylegają, ale wycisnąłem i wyregulowałem puszczając pedały. Pojechałem sprawdzić i... DZIAŁA xD
Auto jedzie na tempomacie, ikonka się świeci, przyciskając set+ przyspiesza.

Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 07:39   

j0zek napisał/a:
Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
tez dokładałem tempomat i mam tak samo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 08:07   

Dejwidzie, też musiałeś konstruować wiązkę czy miałeś już ją na wyposażeniu auta ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 08:27   

miałem wszystkie kable, tylko sterownik i przyciski dołożyłem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 11:50   

Na angielskich forach piszą, że mieli podobnie i trzeba odwiedzić T4 i ustawić jakieś ZCS kody
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 14:14   

ZCS kody to tylko informacja dla T4, że dane wyposażenie w aucie jest. Na podstawie tego, on zmienia odpowiednie bajty w obszarze ECU DDE4.0. Tam gdzie są poukrywane inne pierdoły takie jak np. wysokość obrotów na biegu jałowym...
Teoretycznie robi to także TOAF, ale.... nie mamy tego sprawdzonego ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 16:46   

Ok, czyli będzie trzeba przetestować, czy działa :P Może jakiś pobliski TOAF pomoże :P

A jak sprawa ma się z roleta elektryczną, grzanymi fotelami oraz spryskiwaczami?
Można to też ustawić od razu, czy dopiero jak będzie instalacja zrobiona?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 18:29   

rolety i foteli nie trzeba kodować, ale spryski już tak

[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 18:29 ]
można zrobić wcześniej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 20:55   

Jakie spryskiwacze? Reflektorów?
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU i oczywiście odpowiedni przekaźnik włożyć w puszkę nad nogami pasażera.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:20   

MaReK napisał/a:
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU
czyli trzeba konfigurować i można wcześniej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:23   

Cytat:
czyli trzeba konfigurować i można wcześniej

Może się tak zdarzyć, że wtedy będzie wył klakson ;) Więc lepiej to robić za jednym zamachem, ew. przy myciu szyb będzie trąbił :P Nie pamiętam tych zawiłości ale lepiej podłączyć wszystko w jednym czasie ;)

Pozdro,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:26   

U mnie było zrobione na zapas :mrgreen: bo podłączyłem założyłem i jeździ
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 04, 2016 00:28   

Mam tą złą syrenę, ponadto nie wiem czy mam ta wiązkę do pompki, nie demontowałem jeszcze zbiornika płynu, aby sprawdzić czy gdzieś wtyczka z tyłu jest schowana.
Chodzi o spryski reflektorów.
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 04, 2016 01:09   

j0zek napisał/a:
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?


Kupujesz zegary niezależnie od wersji silnikowej. Trudno jest znaleźć europę z LCD w rozsądnej cenie. Kupujesz manetkę. Manetkę instalujesz, a zegary ślesz do AACEF'u na naprawę połączeń LCD z taśmą i PCB - likwidują linie martwe i wyświetlacz jest jak fabryczny. Następnie należy zegary oba rozebrać i z dwóch zrobić jeden. Cyferblaty do Ciebie (wiąże się to z wycięciem okienka na LCD), przełożeniem eepromu i skonfigurowaniem go tak aby ożył ekran LCD.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Montaż tempomatu
kuba14 Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Cze 17, 2015 08:10
sknerko
Brak nowych postów [R75] Dokładka tempomatu
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 22, 2017 21:37
Szyfu
Brak nowych postów [R75] Montaż tempomatu
Imprinting Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Maj 17, 2017 22:51
BetJar
Brak nowych postów [R75] Czujnik tempomatu
groszek_76 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Paź 06, 2017 06:58
groszek_76
Brak nowych postów [r75] czujnik tempomatu
tomkos Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Sty 29, 2017 19:02
Arczibald



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink