Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T 2.0 CDTi 135ps] - bardzo duże spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T 2.0 CDTi 135ps] - bardzo duże spalanie
Autor Wiadomość
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



  Wysłany: Sob Mar 12, 2016 16:09   [MG ZT-T 2.0 CDTi 135ps] - bardzo duże spalanie
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam,
od jakiegoś czasu jestem posiadaczem MG ZT-T 2.0 CDTi (135ps) z automatyczną skrzynią biegów. Mam świadomość, że samochód ten dużo pali, zwłaszcza w automacie, ale 18,6 l przy jeździe po mieście to zdecydowanie za dużo.
W samochodzie zdiagnozowano problem z trzema wtryskami.
Wiosna idzie, więc przymierzam się do zajęcia tematem.
Zastanawiam się teraz czy bawić się w regenerację, kupić nowe (pytanie czy oryginalne a może jakieś inne, pasujące) a może ryzykować i kupić używanie? Czy ktoś może polecić mi aternatywne wtryski do MKG100270?

Przeszukałem forum, ale nie znalazłem podobnego wątku dotyczącego silnika diesla.
Może kilka różnych czynników składa się na takie "kosmiczne" spalanie.
Będę wdzięczny za każde podpowiedzi czy sugestie, co wypadałoby zweryfikować i sprawdzić.
Chciałbym mieć większe rozeznanie zanim się do warsztatu wybiorę.

Pozdrawiam
SlaS
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 12, 2016 16:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 835
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 12, 2016 16:51   

Może gdzieś cieknie. Ja miałem kiedyś nieszczelności przy chłodnicy paliwa (koło prawego tylnego koła).
 
 
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



Wysłany: Sob Mar 12, 2016 17:30   

Wszędzie sucho, żadnych śladów wycieku nie ma.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Mar 12, 2016 19:21   

sprawdź przepływomierz, filtr powietrza, czy hamulce nie trzymają (np ręczny), wtryski, wycieki paliwa w okolicy silnika gdzie paliwo szybko odparuje, no i jak zawsze odczyt w INPA w live data. Auto kopci? Jeśli tak to na jaki kolor?

[ Dodano: Sob Mar 12, 2016 19:21 ]
a no i czy był jakiś chip tuning?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 12, 2016 22:21   

Czym zdiagnozowano te lejące wtryskiwacze? Elektronicznie czy próbą przelewową?
Jak wygląda sekcja pompy CR? Nie jest tam czasem spocone i brudne? Nie śmierdzi ropą?

To spalanie jest z komputera LCD czy w/g obliczeń matematycznych od tankowania do tankowania?

Dopisz sobie kraj/miasto zamieszkania, żeby można było Cię ew. pokierować do kogoś kto Ci pomoże.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 00:32   

Nieszczelny intercooler drastycznie podnosi spalanie. Wybierz sie na przejażdżkę po miescie nocą, zwróć uwagę czy przyspieszajac widzisz dym w swiatlach reflektorów aut jadących za toba... U mnie spalanie w ten sposób skoczylo o 2 litry
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 08:57   

Ma ktoś jakiś skuteczny sposób na sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 09:56   

cin1391 napisał/a:
Ma ktoś jakiś skuteczny sposób na sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego?


Ja u siebie sprawdzilem poprzez odczyt w torque pro przez obd. Przy przyspieszaniu z butem w podlodze jesli nie pokazuje doladowania takiego, jak powinno byc to duze prawdopodobienstwo, ze gdzies jest nieszczelnosc.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 11:22   

Jak jedziesz, powoli, to otwórz okno kierowcy ns Maks i wdepnij gaz w podłogę, słuchaj czy narasta swist, zwłaszcza od 2000 w gorę.
_________________
75 Red Edition
 
 
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 11:24   

Według mojej wiedzy, nie ma żadnego chip tuningu. Auto czasem kopci na czarno przy przyśpieszaniu. Białego ani niebieskiego kopcenia na szczęście nie ma.
A jak sprawdzić przepływomierz?

Diagnostyka wtrysków była dokonana elektronicznie. Spalanie zmierzone na podstawie wlanego paliwa a według wyświetlacza LCD jest ok 2 l mniej.

MaReK:) Polska/Warszawa

PS
Co do INPA, to mam parę wersji ale nie udało mi się uruchomić.
Czytałem nawet jakiś wątek na forum na ten temat i albo mam złą wersję albo czegoś mi brakuje. Pytanie, czy interface od BMW będzie pasował do MG?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 11:30   

Jak kopci na czarno bez chipa, to prawdopodobnie nieszczelny, uwalona przeplywka zaniża wartości wiec tez nie dal by dużej dawki paliwa, zainteresuj sie jednak szczelnością w okolicach intercoolera. Na tak wysokie spalanie może miec wpływ kilka czynników. Szczelność IC, stan wtryskow, ciśnienie w oponach... Webasto jesli posiadasz, a jesli webasto to może i termostat, bo wtedy silnik sue nie dogrzewa i webasto może pracować w trybie ciągłym... Ugadaj sie z Markiem... Posprawdzasz kilka rzeczy , a jak uporasz sie ze spalsniem to i może kilka koników zyskasz ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 11:42   

longer86 uwalona przepływka może zaniżać ale może też zawyżać wskazania.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 12:37   

wiec to trzeba z inpą sprawdzić, ale raczej w większośći przypadków przepływka zaniża, nie spotkałem się jeszcze z taką zawyżającą, od zanieczyszczeń spadają wartości odczytów
_________________
75 Red Edition
 
 
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 13:17   

longer86 napisał/a:
Jak kopci na czarno bez chipa, to prawdopodobnie nieszczelny, uwalona przeplywka zaniża wartości wiec tez nie dal by dużej dawki paliwa, zainteresuj sie jednak szczelnością w okolicach intercoolera. Na tak wysokie spalanie może miec wpływ kilka czynników. Szczelność IC, stan wtryskow, ciśnienie w oponach... Webasto jesli posiadasz, a jesli webasto to może i termostat, bo wtedy silnik sue nie dogrzewa i webasto może pracować w trybie ciągłym... Ugadaj sie z Markiem... Posprawdzasz kilka rzeczy , a jak uporasz sie ze spalsniem to i może kilka koników zyskasz ;)


Webasto oczywiście w tym aucie jest.
Nie znam się na tym i nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie, że może pracować w "trybie ciągłym". Wydawało mi się, że żeby webasto działało to trzeba je uruchomić albo z pilota albo z sterownika umieszczonego w schowku podłokietnika?
Jeżeli jest inaczej, tzn uruchamia się automatycznie to może to być jakiś trop.
Jak mogę sprawdzić czy to nie jest wina webasto?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 13:22   

Webasto uruchamia się automatycznie jak temperatura zewnętrzna jest poniżej +5 stopni. Taka oczywiście jest teoria. Webasto nagrzewa płyn chłodzący bodajże do 70 stopni i przechodzi w 'tryb uśpienia' (włączy się jak znów temp ciecz spadnie poniżej 70 stopni).

Druga kwestia - te 18 litrów pali cały czas? Czy raz zatankowałeś i się przeraziłeś? Też miałem sytuację gdzie zatankowałem i spalanie wychodziło mi w okolicy 18 litrów ale to albo dystrybutor źle skalibrowany był albo jakieś lewe paliwo, bo następne tankowania (oczywiście na innej stacji) i wróciło spalanie do normy (dla jasności tankowałem na orlenie... jak widać i na 'markowej' stacji można się naciąć).

Kolejna sprawa to jak zdiagnozowano problem z wtryskami (jaki problem? są zatkane? leją?) też może to wpływać (a nawet na pewno) na spalanie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 14:01   

Te prawie 19 litrów to pomiar z tankowania do pełna, po przejechaniu 294 km wlałem prawie 55 litrów paliwa:( Teraz robię drugi pomiar, miałem sprawdzić po 100 km ale trochę przespałem. Zbliżam się do 200, to wtedy zatankuję na full z tego samego dystrybutora ale patrząc na wskaźnik nie wygląda to optymistycznie.

A co do wtrysków, to leją (3 sztuki) i wiem, że ma to wpływ na spalanie, ale chyba nie aż na takie.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 16:03   

Jesli masz uwalony termostat , to silnik nie osiąga tych 70 stopni i webasto dogrzewa caly czas. A spala jak dobrze pamiętam okolo 0,5 litra na godzine pracy chyba.

Nadal kierowalbym Cie w kierunku sprawdzenia szczelności dolotu...

Sprawdzales ciśnienie w oponach? Jak masz male ciśnienie to ooo toczenia tez zwiększy spalanie
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 16:06   

SlaS to się trzeba na diagnostykę i oględziny umówić ;)
Jaka dzielnica? Jakie godziny w chodzą w grę?

Kiedy filtr odmy był wymieniany?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 18:53   

MaReK:) Co do filtru odmy, to nie jestem pewien. Chyba go nawet dostałem przy zakupie.
Będę chciał go i wszystkie inne wymienić przy wymianie oleju, co planuję zrobić w najbliższym czasie.
Możesz jakieś dobre filtry polecić?
W sprawie diagnostyki i oględzin odezwę się na priva :smile:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 20:48   

SlaS napisał/a:
MaReK:)

Co Ty się tak do mnie uśmiechasz cały czas :P ? Ja nie wiem czy ja mogę bezpiecznie się z Tobą spotkać ;)
SlaS napisał/a:
Możesz jakieś dobre filtry polecić?

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, zlecałem albo Mariuszowi (Britishcars), Robertowi (Britcarparts) lub Tomkowi (TomaTeam) zakup. Czyli u tych u których coś w danym czasie robiłem. Nigdy się nie zawiodłem oprócz filtra powietrza firmy KNECHT :)

Cytat:
W sprawie diagnostyki i oględzin odezwę się na priva :smile:

Okej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T 2.0 CDTi 135ps] - wymiana oleju w automacie
SlaS Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sty 13, 2016 19:52
janio
Brak nowych postów [MG ZT 190] duże spalanie?
sawian Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Sty 20, 2015 09:19
Punx
Brak nowych postów [R75] Duże spalanie
mariusz1973 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Wrz 27, 2009 14:04
marynabiala
Brak nowych postów [R75] Gaz i jego duże spalanie
GRPac Rover serii 75, MG ZT 23 Czw Paź 06, 2016 12:33
Punx
Brak nowych postów [R75] Duże spalanie i brak mocy
dzienix21 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lis 29, 2011 13:46
dzienix21



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink